- 1035 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
ABDESTLE GELEN MANEVİ HUZUR
Yüce Rabbimiz Kur’an-ı Kerim’de Maide Suresi, 6. ayette: Ey iman edenler, namaza kalktığınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın, başlarınızı meshedin ve her iki topuğa kadar ayaklarınızı da (yıkayın.), diye buyurur abdestle ilgili.
Abdest hem maddi, hem de manevi temizliktir. İnsandaki negatif enerji de suyla birlikte akar gider. Abdest, ibadet için ön temizliktir. Abdestle birlikte maddi kirler suyla akıp giderken, azalarımızla yaptığımız günahlar (manevi kirler) da akıp gider.
İster buz gibi suyla olsun, ister sıcak suyla olsun, abdest alınca kendimi psikolojik olarak daha rahat hissederim. Abdestle birlikte iç dünyama da manevi huzur yerleşir. Evet her abdest alışımda içimi manevi bir huzur kaplar, aynaya bakarak kendime gülümserim ve; Allah’ım sana şükürler olsun, derim.
Size de tavsiyem; sıkıntılı anlarınızda güzel bir abdest alıp, sonra da 2 namaz kılmanızdır.
Abdest aldığınızda kendinizi rahatlamış hissedersiniz. Her abdest alışımda, o tatlı huzuru içimde hissederim ve farkında olmaya çalışırım.
Aziz Mahmud Hüdayi kursunda Sümeyye diye bir sınıf arkadaşım vardı, kursa alışamamıştı, bu yüzden huzursuzdu. Bir müddet onunla ilgilendim, ama yine de tam olarak ne yapacağımı bilemiyordum. Onun üzgün hali beni de üzüyordu ve sürekli ona nasıl yardımcı olabileceğimi düşünüyordum. Çünkü böyle durumlarda, ne yapılabileceği konusunda yeteri kadar herhangi bir tecrübeye sahip değildim.
Aklıma, İmam-Hatipte benimle ilgilenen bir hocam vardı, Miyase hoca, o geldi. Ve hemen ona mesaj attım, kısa bir süre sonra Miyase hoca beni aradı ve durumu ona anlattım. Ama Sümeyye’nin haberi yoktu. Miyase hoca; Abdest alsın, 2 rekat namaz kılsın, sakinleşince onunla konuş, dedi. Biz de Miyase hocanın dediklerini yaptık ve Sümeyye onları yaptıktan sonra rahatladığını söyledi. O rahatlayınca ben de rahatladım.
Yukarıda verdiğim örnekte Abdestin insan ruhu üzerindeki olumlu etkisini görüyoruz.
Sıkıntı anında abdest alıp 2 rekat namaz kılın, oluşan olumlu etki fark edilir derece de görülecektir.
SÜNDÜS KOÇ / İSTANBUL
04.10.2011-SALI 21:25