- 1129 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
KADINA ŞİDDET
Yuhanna 8: … Din bilginleri ve Ferisiler, zina ederken yakalanmış bir kadın getirdiler. Kadını orta yere çıkararak İsa’ya, “Öğretmen, bu kadın tam zina ederken yakalandı” dediler. “Musa, Yasa’da bize böyle kadınların taşlanmasını buyurdu, sen ne dersin?”. Bunları İsa’yı sınamak amacıyla söylüyorlardı; O’nu suçlayabilmek için bir neden arıyorlardı.
İsa eğilmiş, parmağıyla toprağı yazıyordu. Durmadan aynı soruyu sormaları üzerine doğruldu ve: “Aranızda günahsız olan, ilk taşı atsın!” dedi.
İncil’den ders alınması gereken bir bölümle başladım yazıma. Biz erkekler hep yunmuş, yıkanmış, günahsız kişileriz ki, her hatasında kadını cezalandırma, dövme hakkını kendimizde buluyoruz. Şimdi Kuran’dan bir ayete bakalım;
Nisa 4/34: … Baş kaldırmasından endişe ettiğiniz kadınlara öğüt verin, onları yataklarda yalnız bırakın ve dövün…
Bu ayeti nasılsa tefsir âlimleri açıklamışlardır. Ben konunun uzmanı olmasam da kendimce yorumlamak istiyorum: Bilindiği üzere Arap toplumunun cahiliye devrinde (İslam’dan önce) kadınlara hiç değer verilmezdi. Kız çocuğu olmak bir erkek için büyük utanç kaynağı idi ve bu utançtan kurtulmak için yeni doğmuş kız çocuklarını diri diri toprağa gömmekte tereddüt etmezlerdi. Yetişkin kadınlar mal gibi alıp satılırdı. Evlerde bir insan değil, bir eşya gibi görülürlerdi. Sürekli dövülürlerdi. Böyle bir ortamdan geçiş sürecinde olan bir topluma gelmiş olan yukarıdaki ayeti üç bölüm olarak adım adım ele alalım.
Baş kaldırmasından endişe ettiğiniz kadınlara öğüt verin,
Onları yataklarda yalnız bırakın
ve (ondan sonra) dövün.
Şu son kısmı vurgulu olarak okuyalım bakalım ne anlıyoruz. Yani, “şunu şunu yaptın mı ki dövüyorsun?” şeklinde yorumlayalım. Ben gerçek yorumun böyle olduğunu düşünüyorum. Yani burada kadını dövmek için bir emir veya izin yerine zaten sürekli dövülen, aşağılanan kadınlarımızı dövmeyi engelleyen unsurlar var, anlayana…
Anlayana diyorum çünkü Arap toplumu ve yazık ki Arap toplumundan etkilenen bazı kafalar tarafından nedense bu ayet kadını dövme emri diye nitelendirildi. Daha doğrusu öylesi geldi işlerine.
Şimdi bir konuya değinmek isterim; Müslüman kimsenin tüm davranışları sünnet üzere olmalıdır. Yani Peygamberimizin davranışlarını örnek almalıyız. Her şeyde olduğu gibi kadını dövmek konusunda da…
Neden durduk? Haydi, hadis külliyatlarını karıştıralım; başından o kadar evlilik geçmiş olan Peygamberimiz karılarını nasıl dövüyormuş bilelim ki biz de onun gibi, yani sünnet üzere dövelim.
Neden bulamıyoruz böyle bir hadis?
Eğer bu ayet bir emir ise, Hâşâ, Peygember Efendimiz bu emri çiğnemiş mi? Veya bu ayet bir tavsiye niteliğinde ise Peygamber Efendimiz Kur’an’ın tavsiyelerine uymuyor mu?
Bunun tek cevabı var. Peygamberimiz karılarını (onlar bizim analarımız) hiç dövmemiştir.
Sünnet olan, Örnek almamız gereken bu davranıştır.
Kadınlarımız bizim analarımız, bacılarımız, eşlerimiz ve kızlarımızdır…
Baş tacımızdır onlar…
Cennet onların ayakların altındadır…
ONLARA NASIL KIYABİLİRİZ!
Kadir Tozlu
06.06.2006
YORUMLAR
"Kadınım"....Dinlerken, ayrılıkla tanışmışları,
keşkelere boğduğu gibi,
el ele tutuşmuşları hizaya sokan bir tınısı var...
"Kadınım..."yaratılmış iki cinsten birisi, cins-i latif....
Cinselliğe vurgusu muhakkak ama,
sevgiliye daha güzel bir hitap şekli yokmuş gibi geliyor...
"Kadınım".... Yani, "öteki yarım"..
Dünyaya baktığım iki gözümün,
ekmeği böldüğüm iki elimin biri...
Ağrıyan kalbimin, coşan yüreğimin yarısı...
Eksik kaldıklarımınsa hepsi....
Selda İyiekmekçi..
Böyle güzel yüreğe hayran olunmaz mı..Yüreğinize,kaleminize saağlık Kadir baba.Saygı ve sevgimle...
superbaba
Birer çiçeksiniz...
Çiçeklerin en güzeli
Birer kanatsız meleksiniz
Meleklerin en merhametlisi
Sizler canlarımsınız
Canımdan da ileri
Güzel yorumun için kutluyorum Kızım...
HER VURULAN TOKAT İNSANIN KENDİSİNE DÖNER KENDİNİ ÖLESİYE AFFEDİLMEZ VİCDAN AZABIYLA VURUR
SÖZ: ÖZLEM DEMİRKAYA &*.*&
superbaba
Kadına vuranlarda vicdandan eser yoktur.
Onlar bunu kendi hakları sanırlar.
"Kadının sırtından sopayı, karnından sıpayı eksik etmeyeceksin."
sözüyle hareket ederler.
Yorum için teşekkürler Kızım...
ŞİİRİN SİHİRİ
Hay ALLAH razı olsun.Çok kişi okur inşallah. Karısına el kaldıran acizdir, zavallıdır, hastalıklıdır vs.
Zaten kadın yapı itibari ile de güçsüzdür ve onlar erkeklere RABBİM tarafından verilen hediyelerdir, emanettir. Kıymetini bilene.
Kadın için se bu davranış çok onur kırıcı ve kadını yok edicidir...
Yakinen tanık oldum !!!!!!
Saygımla.
superbaba
Ben de doğruları yazdım.
Yorum için teşekkürler...
Şiddet ne yazık ki hayatın her yönünde var..güçlü olan güçsüzü ezmeye çalışıyor.Kadın..annedir,teyzedir ,haladır,kız kardeştir,ninedir..abladır,eştir..bütün bunlar ne yazık ki unutuluyor..oysa bir düşünseler hayatlarında belkide en çok sevdikleri insanların kadınlar olduğunu görecekler..tabi ki düşünebilseler zaten dövmezler..kutlarım yazınızı..selamlar...
superbaba
Maalesef sizler hak ettiğiniz değeri göremiyorsunuz...
üzülüyorum.
superbaba
Güzel yorum için teşekkürler.
efendim çok güzel bir yazıydı anlayana hani derler ya minareyi çalan kılıfınıda uydurur diye adam dövecekse kendine haklı bir neden buluyor kolay gelsin saygılarımla selamlar
superbaba
Bir de bunlar için yüce dinimizi de alet etmiyorlar mı?
superbaba
Umarım her zaman böyle gülüyordur yüzünüz...
Hep böyle olun isterim.