- 819 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Dünya Kadınlar Gününde Üst kimliklere Elveda
Kadınlar günü;
Kadınlar için yazmak bir şeyleri,dile getirtmek,nakış nakış işlemek ama neyi ?
Hüzün öylesine sarmış ki kadınların benliğini,ilk etapta of diyeceğim geldi.Kocaman bir of.
Şefkatin timsali kadın,kıtalara adını yazdıran,Anadolu! Kadın.
Kimlik üstü kimliklerin sahibi,Anne/Eş/Kardeş/Gelin/Bizim kız/ Kendini çevresindekilere adamazsa hain kız!
Evlat oldu bizim kız,kardeş oldu,kocasına eş,çocuklarına anne,eşinin ailesine gelin oldu da bir tek kendi olamadı.BEN diyemedi bizim kız!
Daha çocuk yaşlarda sen kızsın/ayıp sus/tu karşılaştığı.Adından önce susmayı öğrendi coşkulu çocuk yüreği,sonra sevmek yasaklandı karşı cinsi,sevmek günah diye öğretildi,ilk aşklar günah işlemiş gibi bir utangaçlıkla yüreklerde gizlendi.Bir çoğunun eğitim öğretim hakkı elinden alındı,evde evliliğe hazırlandı,amaç iyi eş çok becerikli unvanını aldırmaktı.Çeyiz diye işlediği nakışlarda kim bilir ne hayaller saklıydı.
Düğünün de giyindiği gelinlik kadar saf ve masumdu arzuları ama çoğu arzularını öğretilenler gereği kendinden bile sakladı,öyle ki ben olamamışken benim arzularım demek anlamsızdı.
İçi kan ağlarken kim bilir kaç kere gülücükler dağıttı ömrünü adadıklarına,göz yumdu yediği dayaklara,insanlığa el uzatan caniye neden eşim demek zorunda,nasıl girer halen onun koynuna,kadın olduğu hissettirilmedi belki de hiç yatakta ve yine sustu kadın mahremiyet duygusuyla,ne ruhu nede bedeni okşanmamış, eşine vazifesi bilmiş öyle işlenmiş zihnine,istemiyorum demeyi hak görmemiş kendine ve vazife şuuruyla kocasının sevgisiz bedeninde,erkekler ruhlarına sahip olamadıkları kadınların nasıl dokunur tenine?
Sabahların en meşhur sorusudur…Akşama ne var yemekte!Evde yaptıkları işleri yazmaya gerek yok,kadının işi, kendinden başka pek çok…
Eş olmak; Kederleri,sevinçleri beraber yaşamak,kadınlarımız eşlerinin birçok sorununda yanında peki beyler eşlerinin hüzünlerinin ne kadar içinde ne kadar hanımlarının yanında…
Her geçen gün chat bağımlısı kadınlar çıkıyor karşımıza,internet ortamında öğrenebilecekleri,araştırabilecekleri bir çok konu varken neden kadınlar chat odalarında?
Kadınlar aç muhabbet ortamı aramakta,birde kendisine değer verilerek dinleyen birilerini bulduysa kopamıyor sanal da olsa!
Çevremize şöyle bir göz gezdirdiğimizde üretmek için son derece elverişli kadınlarımız, ne kadar sussalar da gözleri ben olabilmenin arzusunda,eşler birbirini dinleyip,taktir edip onaylasa çok mu zor bunu yapmak mutluluk adına?
Ben olmadan nasıl sağlıklı biz olabiliriz.Ben demeyi öğretelim kız çocuklarımıza da…
Kadınlar adına yazılabilecek bir çok şey var aslında…Ancak ben bu gün takıldım kadının içinde yaşadığı duygusal çalkantılara…
Kadınım şefkat iksirini bir kez de kendin için canlandır ve bak aynaya…Neler bekliyorsun hayattan bir bir sırala,neler yapmalısın daha mutlu yaşamak adına.
Ben demek için geç kalmadın hep başkaları için yaşadın bundan sonrada yaşayacaksın ama kendi hayatını ıskalamadan yaşamalısın.
Kimlik üstü kimliklerden biraz sıyrılmalısın.Alt kimlikler olarak onları sen adlandırmalısın...
Benden bu kadar boşlukları doldurmak okuyuculara kalsın…
Sayın dostlar Dünya Kadınlar Günümüz kutlu Olsun…
Zühal Z…
08.03.2008
YORUMLAR
Yazınızı şu an yeni okudum.Ekran benden önce 26 kişini yazınızı okudğunu göseriyor.Bu güzel içerik ve emek adına yalnızca bir kişi değerlendirme gerğini duymış...Bu ölçü,bu ahde vefsız tutum gerçekten üzdü beni.Ölmüşüz de ağlayanımız yok.Akıl işi değil bu ülkeyi kurtarmaya çalışmak!Ancak deliler ve sonunu düşünmeden çılgınca haykıran deliler kurtarabilirler ancak!
çok güzel anlatmışsın.Kızlarımıza erkekler öcü gibi anlatılıyor.Belli bir yaşa gelince de öcü diye bildiklerinin kucağına atılıyor.Sonrada iyi bir eş olması bekleniyor.Bu nasıl bir çelişkidir hala anlayabilmiş değilim.Kadınların tek derdi anlaşılmak.
Kadın olarak değerimizden fazlasında gözümüz varsa gözümüz çıksın:))