KÜLTÜR YIĞINI
Popüler olmak nedir? Milyonlarca hayranı olan mı? Milyonlarca okuru olan mı?
Günümüz popüler anlayışına baktığımız da, bu sorularımın cevaplarını pek açık olduğunu düşünmüyorum.
Çağımız öyle bir çağ ki; ve şu nesil öyle bir nesil ki, fazla kişilerin beğendiği fazla kişilerin önemsediği bir görüş popüler kabul edilir. Etrafımıza baktığımızda popüler kitap fikri oluşmuş genç sayısı çok azdır. hatta yok denecek kadar zayıftır.İnsanlara bu özentilik, bu yapmacılık nereden geliyor anlam veremiyorum.
2013 yılının başında, neslimiz bir kültür yığınının altında kalıyorsa; ilerliyen yılları hayal etmekte zorlanıyorum.
Bizleri bu hale getirenlerde mi suç? Yoksa buna izin veren bizlerde mi?
Bu akımı başlama nedeni bilinmeyen, bir ateşin üstünden atlamaya benzetebilirz. anlamsız sebepsiz...
Sokağa çıktığınız da şöyle bir çevrenize bakın. İnsanların giyim tarzları,caddelerde çalınan yüzlerce müzik.
Herkese hitap ediyor mu? - hayır. Herkesi yansıtıyor mu? - hayır. Boş gşürültü, boş yaşam.
Ki bazen osmanlı torunu olduğumuzu unuttuğumuz oluyor.Sanki milyonlarca şehit vermemiş, hiç kan akıtmamışız gibi, batı yaşamına esir olmuşuz.
"Popüler" in hayatımız da bir hayal ürünü olması, benliğimize osmanlı tuğrası, aklımıza ise düşünme gücü diliyorum.
Bu anlamsız düşüncelerden en kısa zaman da kurtulmak için POPÜLER KÜLTÜRE HAYIR !
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.