- 887 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
SELAMIN BÜYÜSÜ
“Aranızda sevgiyi artıracak selamı yayın” der Rahmet Peygamberi. Siz de biliyorsunuz ki; selam vermek sünnet, almak ise farzdır.
Selam; Allah’ın selamı üzerine olsun, demektir. Selam, bir nevi duadır. Selam, Allah’ın isimlerinden biridir. Kişiler arası sevgiyi pekiştirir, ister tanıdık olsun, ister tanıdık olmasın. Selam sayesinde, yeni dostluklar geliştirerek tanıdığımız insan sayısını çoğaltırız, insanlarla aramızdaki dostluk ve sevgi bağını güçlendiririz.
Hüdayi kursunda selamlaşmanın yaygın olduğunu gördüm. Öğrenci arkadaşlarımın çoğunu tanımıyordum, onlarla selamlaştıkça tanıştım. Burada sadece Türkler yok, burada Moğolistan’dan, Kazakistan’dan, Kırgızistan’dan, Azerbaycan’dan ve Rusya’dan gelen kardeşlerimiz de var. Selamlaşmanın bereketi olsa gerek onlarla dost olduk.
Kırgızlardan Meryemgül isimli bir kardeşimiz, benim ona hediye vermem gerekirken o bana hediye veriyordu. Ve diyordu ki; Allah bana verecek. Onunla da selamlaşma sayesinde dost olmuştum.
Moğol kardeşimiz olan Serikgül’den de bahsetmeden geçemeyeceğim. Aramaızda diyalog yoktu ama birbirimiz gördüğümüz zaman selamlaşırdık. Bir gün mescide, sınıf arkadaşım Beyaz ile birlikte siyer yazılısına çalışıyorduk. Bizi çalışmamızdan Serikgül’ün; Size bir şey söyleyebilir miyim, diyen sesi ayırdı. Beni sınıfına çağırıyordu. Sınıfa doğru giderken bana söylediği; Her karşılaştığımızda bana selam veriyorsunuz. Bu çok hoşuma gidiyor, sözü, selamlaşmanın önemini ortaya koyuyordu.
Evet arkadaşlar, işte görüyorsunuz selamın etkileyiciliğini. Bir tek selamla tüm dünyayı kendinize dost edinebilirsiniz.
Bir selam size gönül dağlarımdan,
Al selamım gönül dağlarımdan (BARIŞ MANÇO)
SÜNDÜS KOÇ – İSTANBUL
22.11.2011 – PERŞEMBE SAAT: 21:25
YORUMLAR
Selamün Aleyküm Sündüs Hanım;
Etkileyici bir yazıydı beni de yürekten etkiledi.
Yazdıklarına tamamen katılıyorum.
Ayrıca ufkumu da açan bu yazınızı paylaşmanız benim için büyük bir kazanç oldu.
Okuyucularımız üzerinde de güzel etkiler bırakmıştır inşallah.
Ellerinize ve gönlünüze sağlık.
SAYGILARIMLA.