- 293 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÇALIŞAN GAZETECİLERİN GÜNÜNÜ KUTLUYORUM ...
ÇALIŞAN GAZETECİLERİN GÜNÜNÜ KUTLUYORUM...
Selamünaleyküm gönül dostlarım. Saygılar, sevgiler sunarak, merhaba diyerek 10 ocak çalışan gazeteci meslektaşlarımın gününü kutluyorum. Her sanatın iyi ve kötü yönleri vardır. Gazetecilik diğer sanatlardan çok farklıdır. Çünkü yirmi dört saat daima hizmet eden gazeteciler dışında başka bir personel olsa da görev alanları onların ki kadar tehlikeli boyutta değildir.
Genelde savaş ortamlarında bile iki ateş arasında kalmaktadır. Savaşan gurupların haberlerini topluma yansıtmak için çaba sarf etse de kimliğini ispatladığı halde bazen esir düşüp işkence görmektedir. Bazı arkadaşlarda vurularak şehir düşmektedir. Afetlerde, heyelanlarda, yangınlarda, kazalarda ilk olarak gazeteciler görev üstlenmektedir. Mağdur olanları bildirmektedir.
Gazetecilik, muhabirlik bir aşk olayıdır. Sevindirici yanları da vardır üzücü yanları da . Yürekten, gönülden hizmet etmedikçe, aklını, fikrini kullanmadıkça başarıyı yakalayamazsın. Her gazeteci meslektaşım ilk haberi ben sunayım sevdasıyla yarışa girer. Çünkü amaçları her olayı anında yansıtıp bilgilendirip huzura kavuşmaktır. Hangi yörede olay varsa mutlaka gazeteciler oradadır.
Gazeteciler sadece olay peşinde değildir. Savaş olmasını hiç bir arkadaş arzulamaz. Bu zihniyeti taşıyanlar zaten gazetecilik yapamaz. Bazı maksatlı, sahtekarlar var olay oluyormuş gibi topluma yanlış bilgi aktarmak isteyen, veya bazılarına rol yaptırır gibi dövüştürüp fotoğraf karelerine yansıtır. İşte bu tip zihniyet sahiplerine gazeteci denmez. Çalışan gazetecilerimizin kellesi koltuktadır. İlk defa gittiği yerlerde istenmedik durumlarda yaşanabiliyor.
Gazeteci arkadaşlarımız haber yaparken, fotoğraf ve kamera çekerken darp ediliyor. Elindeki görsel ve yazılı dokümanlar alınarak imha ediliyor. Bazı arkadaşlar savunma hakkını kullanırken yumruklanıyor, bıçaklanıyor. İşte bu tip manzaralar çalışan gazetecilerimizin zorlu mücadelesini sergilemiş oluyor. Görevli her arkadaşımın haber konusunda pes etme zihniyeti yoktur.
Her türlü engelleri aşarak ,dere tepe, bazende yaya koşarak toplumun her kesimini haberlerden haberdar edebilmek için geceli gündüzlü çalışıyor. Sadece haberi almakta yetmiyor. Onları sayfa sütunlarına dizayn etmek için çaba sarf ediyor. Dizgisi, baskısı zaman alıyor. Dağıtım durumu da ayrı bir çile. Bazen hava şartları izin vermese de kış ortamında da hizmet veriliyor. Gazeteci arkadaşlarımın gününü kutlarken, onlara hayır dualarımla yanlarında olduklarını bildirmek istiyorum. Allah cümlemizi her türlü felaketten korusun.
Gazetecilerde sever, aşık olur, onların da bekleyenleri vardır ama öncelik hakkını mesleklerine kullanırlar. Evlerinde misafir varken bile bir olay oldu mu izin isteyerek olay mahalline ulaşırlar. Bazen umumi ziyafetlere katılsalar da , aç susuz kaldıkları zamanlar da olmuştur. Dünyanın her yerinde basınla ilgili kuruluşların olduğu gibi Türkiye Cumhuriyeti devletinin de her ilinde, ilçesinde ,yöresinde ulusal ve mahalli basın camiası bulunmaktadır.
Çalışan gazeteci, muhabirler , köşe yazarları sayesinde gazetelerin sayfa sütunları dolmaktadır. Acı haberlerden çok etkilenen arkadaşlarımızın gözleri yaşar maktadır. Tatlı haberlerle de sevinçlerini paylaşıyorlar. Görsel yayınlarda bile haber sunucu arkadaşlarımızın yüz hatları haberine göre şekillenmektedir. Tüm arkadaşlarıma sınırsız başarılar diliyorum. Hoşça kalın.
***** GAZETECİ *****
Yirmi dört saatim buna odaklı,
İki değilim ben on dört kulaklı,
Okumak istiyor bazı meraklı,
Sarı basın kartlı gazeteciyim.
Savaşın, barışın içindeyim ben,
Tarikat, siyaset dışındayım ben,
Daima görevin başındayım ben,
Sarı basın kartlı gazeteciyim.
Dağları tırmanır haber ararım,
Acil durumlarda işe yararım,
Haklıya, haksıza kafa yorarım,
Sarı basın kartlı gazeteciyim.
Sayfa sütunları bize ayrılmış,
Karşı çıkanlar var, namlu doğrulmuş,
Kimimiz dayak yer, kimi vurulmuş,
Sarı basın kartlı gazeteciyim.
Heyelan, afete ilk ben koşarım,
Resmi bayramları kutlar, coşarım,
Zekice fikrimle artar başarım,
Sarı basın kartlı gazeteciyim.
10-1-2013
***** BASIN KARTLI *****
Maniler söyleyip adım atınca,
Şairlik sanatı duyup, tadınca,
İki bin yılın da dernek kurunca,
Köşe yazarıyım, basın kartlıyım.
İmtiyaz sahibim Duygu Selinin,
Isparta ilinin, gonca gülünün,
Övgüyle söz eder her bir bölümüm,
Köşe yazarıyım, basın kartlıyım.
İLESAM’ın da il temsilcisiyim,
Şehrin sevdalısı, yorumcusuyum,
Şiir ve makale sunucu suyum,
Köşe yazarıyım, basın kartlıyım.
Teve İnternet de görülmektedir,
Gazete, dergi de okunmaktadır,
Bazı eleştiri dokunmaktadır,
Köşe yazarıyım, basın kartlıyım.
Kır kiki yıldır da arzuluyordum,
Kendimi Zekice hazırlıyordum,
Cemiyet duyarlı sezinliyordum,
Köşe yazarıyım, basın kartlıyım.
Ispartalı Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.