- 744 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
kar
Memleket kar altinda sessiz temiz çocuklar neşeli insanlarda bir sakinlik normal günden farklı sorunsuz ertelemeler işe geç kalmalar yollarda kalan arabalar ve yardımlaşmalar hele sokak aralarına yapılan kardan adamlar yarın eriyip kaybolacağını bile bile özenle kardan adam yapmalar ve çocuklar bırakamadıkları oyunları akşam vakti karanlığı aydınlatan beyaz örtü günün bittiğini unutan çocuklar ve annelerin pencerlerinden bağırmaları içeri gelin çocuklar hasta olacaksınız serzenişleri bu neşeli günde tek hastalığı hatırlayan anneler oğlum terleme hasta olursun veye kalın kazak giy üşütürsün kızım ayağına botlarını giy eldiveni kapşonunu giy diye yalvarırcasına konuşan anneler ve bu sözlere kafasını sallayan çocuklar birde çocukları rahat bırak diyen babalar.
Ya ben memleketimden uzakta kirlenmiş bir toplumda siyahlaşmış taş binalar arasinda kara hasretim caddeler sokaklar kirlenmis yağmasi gerek karın yanliz caddelere değil içimdeki yangına kar gerek baska soğumaz bu yangi..Hasret nedir diye sordum kendime hasret yok aslında yanlızca o yangın var insanda . O ask, sevda, huzun, keder, özlem ve sevince sevinememe. İnsan bu yanar durur içerden. Kimi sever yanar, kimi gurbette yanar, kimi kederİden yanar. Hic yangısı olmayan varmı bu dünyada.. Bu yüzden kar soğutur yangını.Bir muddet askıya alinır`, kar yaginca hayat tatile girer. Hisler duygular . bakınca beyaza her seyi aynı gorur gozler herkes ayni usur ve sicaga kosar icindeki yangiyi unuturda .....hayat kar la yeniden baslar temizlenir caddeler esanslanir.Etraf bir başka kokar.Bir cok canli., bitki ve hayvan kar altInda uyur. Baharda tertemiz yeni bir hayata başlamak için yeşermeyi bekler bugday tanesi, yaprak açacak ağaçlar.Karincanin uykusu agirdır,,karin altinda .yazin karinca gibi çalış derlerde niye kışın kimse karinca gibi olmak istemez. Ölüp toprağın altına gripi, uyuyup,tekrar baharda canlanan karınca bize öbür dünyayı hatirlaır.Karıncalar gibi srüler halinde uyanıp, topraktan çıkacağız İsrafil sura üfleyince .
Karla başladık kar beyaz kefende beyaz şimdi bağ kurdum.O kadar da dağıtmamışım düşününce her şey bir birine bağlı yeterki,üstenü örtmeyelim gerçeklerin kar da örtüyor yer yeryüzünü ama eryince yine görünmüyor. Her sey hiç,bir olay gizli kalmaz. Gun gelir cıkar açığa.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.