- 1813 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÇANAKKALE GEÇİLMEZ
Birisi size Çanakkale dediğinde geçmişinizi hiç düşündünüz mü?Çanakkale’yi Çanakkale yapan; ’Çanakkale Geçilmez’ dedirten olayları..Bir asır önce üstü kara bulutlara,etrafı çelikten devlerle kaplanmış Gelibolu,Arıburnu,Anafartalar’da ölümü korkutan cesaretiyle Mustafa Kemal Paşa ve kalpleri çelikten kuvvetli kahraman ordu.Bir yanda imanı ve milletinin bağımsızlığı için kendini feda eden Türk askeri ve karşısında nereye geldiğinden,kimlerle savaştığından bir haber Anzak Askeri!Anzakların arkasında da yüzyıllarca dünyaya kan kusturmuş şimdi ise gözlerini bereketli Anadolu topraklarına dikmiş!Şairin deyimiyle ’Tek dişi kalmış canavar,Avrupalı! ’ Bütün yoksulluklara karşın kalplerinin zenginlikleriyle Anadolu’dan ’Vatan Sağolsun’ diyerek şehadet şerbeti içmeye gelmiş kahraman ecdadın düşmanını kötü emelleriyle birlikte Ege’ye gömdüğünü,Ege’nin kan kızılı ve Çanakkale toprağı üzerinde oluşmuş kan deryasını düşünün!Düşmandan değil,geleceğin getireceklerinden korkan gözlerle cephelere mermi taşıyanları,bir parça bezle onlarca askeri tedavi edenleri,Türk olmadığı halde din kardeşinin yardımına koşanları ve nice kahramanları ağırlamış Çanakkale’nin kutsal kan ile sulanmış,kutsal toprağının bu milletin kaderinde dönüm noktası,bağımsızlığın eşiği olduğunu aklınızda tutun ve hayal edin!Ya Nusrat son mayınları söşeyemeseydi?Ya Seyit Onbaşı o koca mermiyi kaldıramasaydı? İşte o zaman bir milletin sonu başlardı.Zincir vurulamayacak millet,sömürge hatta köle bile olabilirdi...Bunu baştan beri reddeden halk cephede kahramanlık,mertlik dersleri vermiş,hatta düşmana yardım etmek isterken vurulan olmuştu.
Rahat uyusun onlar!
Çanakkale bizimdir!
ÇANAKKALE GEÇİLMEZ!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.