- 515 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Sistem Metot
Sistem Metot
Güncel Türkçe Sözlük:
Sistem: 1. isim Düzen.
Metot; isim Yöntem
Her sistem belli bir metot takip edilerek kurulur!
Metot yoksa anarşi, kargaşa vardır. Bu nedenle anarşistler sadece yıkar, yakar; sistem kuramaz! Haklı olsalar bile kuralsızlıklarından mağlup olurlar! Başarılı bir sistem kuramazlar. Bu hal metot sahibi kurnaz sistem kurucuların her zaman işine yarar. Hatta anarşi ve kargaşa kurulan sistemde öyle bir yerde kullanılır ki sisteme destek ve taraftar sağlar. Yani düzen metot sayesinde kurulur. Metosuz düzen devam etmez. Aslında insanlar arasındaki mücadelede metot, toplumlar arasındaki mücadelede sistem ön plana çıkar. İyi kurgulanmış bir sistem, kendi içersindeki boşlukları yöntem ile büyük ölçüde doldurmayı da başarmıştır!
Günümüzdeki toplumsal etkileşim kurulan sistem ve uygulanan yöntemin üzerinden sağlanıyor. Uzun araştırmalar ve uzmanlık isteyen çalışmalar sonucu insan ve insana etki eden her durum; toplumsal alanda dinler, ideolojiler, ırksal meyiller, gelenekler mikro ve makro düzeyde incelenir! İnsan psikolojisi, insan davranışları üzerinde ciddi araştırmalar yapılır. İnsanın hangi durumda nasıl davranacağı, farklı yapıda ve inançta olanların ortak tavırları analiz edilir. Aynı inanç ve yapıda olanların farklılıkları incelenir, hatta coğrafi konumların iklim ve çevre şartlarının insan davranışlarına olan etkisi incelenir. Laboratuvar ortamında insan beyin sinyalleri bile üretilip insanların topluca istenilen eyleme yönlendirilmesi mümkündür. Hangi durumda nasıl davranacağı analiz edilmiş ve beyin frekansları kayda alınmış insanların istenilen davranışı göstermesi için daha önceden arşivlenmiş tüm bu bilgilerin kullanılması ve kapsamlı bir etkinin yapılması nasıl bir sonuç doğurur? Düşünün!
Sistem kurgucuları kullandıkları metotları sınırlamaz! Sisteme yarayan her şeyi uygun yerde kullanır. Unutmayalım ki evrende iyi-kötü yoktur tercih vardır. Bir ve sıfır yan yana yazılırsa sıralama ile farklı değer elde edilir, sayılar çoğaltılırsa değer farkı çok daha fazla olur! İnsana dair tüm veriler (Din, dil, ırk, ideoloji, gelenekler, vb.) uygun metotla işlenir, analiz edilirse sistem kurgucusunun amacına uygun sonuçlar alınabilir. Tüm toplumsal meyilleri uygun yerde kullanırlar; anarşist ve kural tanımazlar dahi sisteme hizmet ettirilir. Zaten slogancıdır bunlar. Kural tanımaz anarşistler sisteme itaat edenlerin sadakatini artırmak için sistemde kullanılır. Zaten ceza ve ödül sistemin kaçınılmaz ikilisidir!
Neden dini sistemler ideolojik sistemlerden başarılıdır?
Dini sistemlerde sisteme itaat metotları insanların zayıf olduğu noktaları hedef alır ve oraları bir şekilde doldurur! İyilik yapmak, fakirlere yardım gibi insani meyiller ön plandadır. İkna metodu geçerlidir. Ceza ve ödül ikilisi; Cennet ve Cehennem şeklinde ahire ötelenebilir. Ahrete inananlar için ceza (Cehennem), ödül (Cennet) vaadi zaten caziptir. Kurgu içersinde fazla yük de olmazlar. İnanmayanlar ise zaten suçlanır, cezaları da ahirete bırakılmaz! Sisteme itaat daha kolay sağlanır. Dini inanışın verdiği huzur ve sisteme itaatin gelecekteki ödülü yeterince caziptir. Zaten din hizmetlileri ve bu alanda danışmanlık yapanlar, öğretici konumunda olanlar karşılığını fazlasıyla alırlar! Ahrete bırakmazlar. Yani hem Dünya hem ahreti kazanırlar! Bir taşla iki kuş! Sisteme karşı olanların durumu zaten sistem lehine işletilir. İtaat edenlerin daha sadık olması için "Kötülenecek örnek olurlar" yani Cennet ve Cehennem’in elemanları da belirlenmiş olur! "İyi" olanlar ve "Kötü" olanlar belirlenmiş olur. Ne mutlu iyilere...
İdeolojik sistemlerde itaat kolay sağlanmaz! Çünkü sisteme dahil olan herkes payını Dünya’da ister! Ahrete bırakmaz, bu nedenle ödül dağıtımında sıkıntılar oluşur. Sistemde kurucu ve yönetici olanlar paylarını artırmak ister. Sisteme emeği ile katılanlar ise emeklerinin hakkını tam isterler. İdeolojik sistemlerde tepkiler daha net ve etkilidir. Direk sistemi çökertebilir. Sistem dini desteği alamaz. İdeolojik sistemlerin başarısızlığının önemli nedenleri bunlar.
Yeni sistem kurucuları geçmiş sistemleri inceleyip hepsini kendi sistemlerinde uygun yere konumlandırabilir. Zaten bunu yapıyorlar. Hedef kitlenin her meyili değerlendirilir. İdeolojik görüşleri, ırksal ve dini görüşleri uygun yerlere koyarak bazılarını karşı karşıya getirerek sistemi dengede tutmayı başarırlar. Hiç bir meyil askıda bırakılmaz! Karşıt olanlar zaten birbirini dengeler, diğerleri de uygun yerde konumlandırılarak "Ceza, ödül" yöntemiyle denge sağlanır.
Son tahlilde; her sistemin bir yöntemi vardır. Kural tanımaz olanlar tüm sistemlere bilmeden hizmet eder. Onlar sistemdeki "Kötülenecek" olanları temsil eder! Slogancıdırlar! Kendileri sistem kuramaz, kurulu sistemde "Karşıt" olarak yer alırlar. Unutulmamalı ki insan merkezli evrende kusursuz sistem veya kusursuz işleyen sistem yoktur! İleri toplumlarda toplumun her kesimi dikkate alınırsa izafi bir denge görülür. İnsanın ve insan ihtiraslarının olduğu sistemde denge kurmak zaten zordur. Evrensel denge pozitif ve negatifin yerli yerinde işlemesiyle kurulmuş. Buna ister "İlahi sistem" diyelim ister "Evrensel sistem"... İnsanların kurmaya çalıştığı dengenin çok çok üzerinde bir denge evrende mevcut. Evrensel olanlar, bunu görebilir ve huzurlu olabilir. Denge içersinde kullanılacak bir araç veya piyon konumuna da düşmezler! Yani sistemdeki boşluklarda dolgu malzemesi görevini üstlenmezler.
Saygılarımla,
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.