Lütfen okuyun
merhaba arkadaşlar size okuduğum bi kitabı beni ne kadar değiştirdiğini yazmak istiyorum.Bigün o kadar sıkıldım ki internette gezinirken dini romanlar ölümünde yazılan kitapları inceledim herkes o kitap için yorum yazmış ve okuduktan sonra değiştiklerini dine daha çok yöneldiklerini yazmışlar ALLAH biliyo ya saçma dedim bi kitap mı insanı değiştirir diye söylerkn snra dedim ki bende alıyım o kitaptan.işyerinden kardeşimi aradın bana hemen git HALİT ERTUĞRUL’UN SECDEDE SON NEFES kitabını al dedim.Kardeşim gidip almış akşam işten gelin şöyle bi göz gezdiriyim dedim.bu nasıl kitaptı dizi gibi kitabı okumaya baladım ama nasıl heycanlanıyorum o kadar mı güzel anlatılır sonuna gelmek için sabırsızlanıyordum bu arada kitabı okurken bir yandanda ağlıyorum bildiğin dizi yani.ve kitap bitti ben nerdeydim biliyormusunuz secdede o gün anladım ki ben müslümn gbi hiç yaşamamışım hiç ALLAH İÇİN RABBİM İÇİN bişe yapmamışım.Şiddetle tavsiye ediyorum herkese.Çalıştığım işyeri askeri burda namz kılıncak bi yer yok ama ben kendime küçük bir mescit yaptım şuana kadar yakalanmadım ama yakalanırsam da umrumda değil dinim için işten çıkarılmışım çok mu?Hepinize tek tek yalvavrırım bu yazımı okuyan arkadaşlar nolur okuyun sizde eminim ki vijdanınızla başbaşa kaldığınızda anlayacaksınız.şimdiden teşekkür ederim hepinize inşallah sizlerde alıp okursunuz.
YORUMLAR
merhaba arkadaşlar size okuduğum bi kitabı beni ne kadar değiştirdiğini yazmak istiyorum.Bigün o kadar sıkıldım ki internette gezinirken dini romanlar ölümünde yazılan kitapları inceledim herkes o kitap için yorum yazmış ve okuduktan sonra değiştiklerini dine daha çok yöneldiklerini yazmışlar ALLAH biliyo ya saçma dedim bi kitap mı insanı değiştirir diye söylerkn snra dedim ki bende alıyım o kitaptan
güzel ibret vericxi yaznızı kutlarım
selam ve saygılar...
kişi nasıl yönlendirilirse ne şekilde yetiştirilirse o yönde gider
her insan doğarken müslüman doğar, sonradan varolduğu topluma göre hayatını idame ettirir.
Ailelere büyük görev düşüyor
zorlamadan, uslubuyla çocuğa gerçekleri öğretmeli
zamanın şaşaasına kaptırılmamalı
ne mutlu ki size nasip oldu ve aslınıza döndünüz
Rabbim cümle insanlığa yaratılış gayesine göre yaşamayı nasip etsin
Efendim bu konuya dair birşeyler anlatmak istiyorum...
Şimdi o kitabı okumadan evvel namaz kılmanın gerekli olduğunu bilmiyormuydunuz?...Şüphesiz ki , biliyorsunuz asla aksini iddia etmem edemem....Çünkü her insan müslüman fıtratı üzre doğar , yani o islam o aşk insanın içinde zaten vardır...Yani hiç kimse kimseye namaz kılmasan da olur diyemez .Bunun şart olduğunu hepimiz biliyoruz ama, kılmıyoruz...Bakın " BİLİYORUZ AMA KILMIYORUZ"...
İşte bilmek ve idrak etmenin arasındaki fark...O kitapta bir cümle yada güzel konu okursun benyinin içinde birşeyler dan dan dan diye vurur , eyvah ben ne yapıyorum dersin ve namaz kılmaya bailarsın...İşte idrak etmek budur....Yani özümsendi beyne ve kalbe girdi...Oysa biliyorduk Elhamdulıllah çocuk yaştan beri biliyoruz namaz kılmak gereklidir...İşte idrak etmenin farkı burdadır...
Misal benim bir yakınım alkol alırdı ve ben sürekli onu ikaz ederdim ve ikazlarımı yaparken alkol almasın diye ona zarar verirdim hemde istemeden ve sonra yaptığıma pişman olurdum...Çünkü biliyorum ona o kadar karışmamam gerekir ...Evet biliyorum ama yine de karışıyorum...Demek ki karışmamak için birşeyi idrak etmem gerekiyormuş...
Ve birgün başka bir tanıdığım benden yaşca büyüktür...O bana dedi ki sen filanca yakınını neden çok rahatsız ediyorsun neden ne zaman alkol alsa gidip depesine çöküyorsun?.. Bende dedim ki abi içtiği zaman kendine zarar veriyor sevdiğim için alkol almasını istemiyorum....Adam bana öyle bir cevap verdi ki kafamdan aşağıya sıcak sular döküldü ....Adamın bana cevabı; " O ADAMI SEN Mİ YARATTIN LAN NE KARIŞIYORSUN SEN KİMSİN" ...İşte bu sözle idrak ettim ki ben kimim ne karışıyorum işte biliyor olmama rağmen "idrak" etmenin farkı budur....
Gelelim kitap konusuna ; dedim ya insan çok şey bilirde ama uygulamaz . İşte böyle bir kitapta bir cümle bir söz duyar ve doğru olan yolda yürümeye başlarsın..
Okumak, ilim yolunda olmak mühimdir ...Özellikle islam üzre yapılan muhabbetler insanlara ferahlık verir , güzel ahlak aşılar ki güzel ahlak kamil insan yoludur...Ayrıca dini muhabbetlerin yapıldığı topluma şeytanın yaklaşması söz konusu değildir..Çünkü Hakk kelamının olduğu ortama ALLAH taala bizzat münacaat eder...ALLAH taala ve melekler o yapılan sohbeti dinliyor ...Evet böyle dinleyiciler varken insan utanmaz mı boş şeyler konuşmaktan ...İşte nefesi boşa tüketmemek için idrak edilmesi gereken bir konudur...Hani ALLAH c.c soracak ya verdiğim nefesi nereye harcadın diye...Neyse efendim; HAKK yolu doğru yoldur ne mutlu o yolda olanlara...İnsan çalışır çabalar elbet bu gereklidir ...Hani sen yerinden kalk ki Hakk taala rızkını versin...Evet çalışmak mesul olduğun ailenin rızkına vesile olmak içindir...Ama vaktimizde Hakk yoluna ayırmamız lazım gelir ki, insanın sermayesi vaktidir.. Sermaye biterse kazanma şansımızda kalmaz....Selamlar, saygılarımla....Hayırlı cumalar.......