- 508 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KÜTÜPHANELER HAFTASINI KUTLARKEN... Yirmi İkinci Bölüm.
KÜTÜPHANELER HAFTASINI KUTLARKEN... Yirmi ikinci Bölüm.
Saygıdeğer okuyan, yorumlayan, sanatçıya, sanatkara değer veren dostlar, gününüz her geçen günden daha güzel sağlıklı, varlıklı mutlu olsun dileklerimle duygularımı aktarmaya devam ediyorum. Kütüphanenin kutlamanın neden bu kadar üzerine düştüğümü dilerseniz kısaca izah edeyim. Kütüphaneler her şair, yazar, ozan , ressam, sanatkarın yuvasıdır. Tüm kültürel eserlerin toplandığı arşiv salonudur.
Bizler buraya duygularımızla sığınmayı düşünürken birilerinin engellemesi yanlış olmaz mı?. Haftasını kutlama konumuza gelince: Böyle bir hanenin mutluluğunu emek verenler değilde! hiç kültürle ilgisi olmayanlar mı?
paylaşacak!. TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi olarak gönül dostlarımın haklarını savunurken geçmişte ve günümüzde devam eden haksızlıkları da anlatmaya Allah izin verdikçe devam edeceğim.
Haksızlığa uğrayanlar içinde en çok da benim adım geçiyor. Bir insan ne kadar çok hizmette aktif olmayı amaçlarsa, o kadar çok ihmalkarlığa uğruyor. Festival öncesi benim Isparta ve güllerle ilgili eserlerimi beste yapmak için alan ve yaklaşık bir yıla yakında kapı komşum olan Ispartalı sanatçımız. Stadyumda eserimi besteleyip okuduğu halde bu sözler Zeki Çelik’e ait diyemiyor, Bana sahne de şiir okuma fırsatı vereceğini bildirdiği halde, sahneye bile davet etmiyor. Ben yinede hazırım.
Şans eseri çağırırlar diye beklerken eşimde yanımdaydı. Benim kulağım az duyduğu için stadyumda okunan şiirlerin kime ait olduğunu anlayamıyordum. Yazdığım bir çok eseri eşime okuduğum için sözlerinden bana ait olan eseri duyduğu zaman fark ederdi. Stadyumda okunan şiirlerin bana ait olduğunu eşim rahtlıkla söyledi ama! niçin hiç adından söz etmiyorlar diye vurgu yaptı.
Bende sunucu bayanın yanına gittim. Hanımefendi burada okuduğunuz şiirler kime ait diye sordum. Bayan: Elime bunları oku diye verdiler, kime ait olduğunu inan bilmiyorum, şiirin altında da yazarının ismi yazmıyor. Deyince inanın şok oldum. Bir değil beş değil en az on beş eser verdim sanatçıya, hepsinin altına da ismimi, görevimi yazmıştım. Bayana bu şiirler bana ait değince: Bu eserler demek size mi ait? , adınız ne sizin not alayım dedi.
Ben bir daha şok oldum. Festivalde sunuculuk yapan bir arkadaş Ispartalı olduğu halde, yıllardır hizmet verdiğim halde adımı dahi bilmiyor. Neyse bizlere yapılan haksızlıklar bitecek gibi değil ! . Yine bir festivalde protokol da oturuyorum bir görevli arkadaş geldi benden Isparta ile ilgili şiir istedi. Bende hayırdır ne yapacaksınız dedim. Görevli arkadaş Esra Ceyhan hanımefendi istiyor stadyumda okuyacak dedi.
Yinede şiirimin istenmesinden mutluluk duyarak ilettim. Sizlerle o şiirimi yazımın altında paylaşıyorum. Saygıdeğer gönül dostlarım. Kısacık özetlerle anlatmaya çalıştığım konuların tamamı gerçek, dahasını da anlatmak isterdim, ama, mikrofonu kimseye kaptırmak istemeyenler sahnenin çevresini korumak için öyle saygıdan, sevgiden yoksun kişiler yerleştirince bizlerin ulaşmasını kaba tavırlarla da engellemektedirler.
Bizi şan, şöhret meraklısı zannedenler aldanıyorlar. Bizim amacımız eserlerimizi halkımızla buluşturmaktır. Esra Ceyhan hanım Güzel simge Isparta şiirimi stadyum da okudu ama sunucuk başka şiir okumak başka ! . O eserleri yazanları neden hazmedemiyorlar ki !. Bu bölüme de virgül koyalım, diğer bölümde buluşmak üzere hoşça kalınız.
HER KİTAP BİR DÜNYADIR, O DÜNYALAR DA NELER YOK Kİ ! ...
* GÜZEL simge ISPARTA *
Gül suyu ile yüzünü yıkarsın,
Gül kremi ile cildine bakarsın,
Gül yaprağını dostuna atarsın,
Güzelliğin simgesidir Isparta.
Meyve ağaçları doğayı süsler,
Gül reçeli vitamin verir besler,
Gül bahçesinde cıvıl cıvıl sesler,
Güzelliğin simgesidir Isparta.
Gül şampuanı saçlarını yıkar,
Gülün sabunuyla kirlerin çıkar,
Gülün esansıyla vücudun kokar.
Güzelliğin simgesidir Isparta.
Şirin ilimiz de öğrenci okur,
Kadınlar, kızlar halıları dokur,
Dağ dere, tepedir, ovası çukur,
Güzelliğin simgesidir Isparta.
Oda koridorlar salonlar halı,
Aşkına güç verir bir tek gül dalı,
Havası temiz olursun sevdalı,
Güzelliğin simgesidir Isparta.
Tüm hastaneler hastalara şifa,
Bu ile yerleşsem sürerim sefa,
Ayrılası gelmez gelen bir defa.
Güzelliğin simgesidir Isparta.
Eğirdir can ada da gönlün kalır,
Gölüne dalsan yorgunluğunu alır,
Çevre duvarı gül ile dolanır,
Güzelliğin simgesidir Isparta.
Yalvaç ta tarihi bir kent saklıdır,
Gönen’de Yunus sevgisi farklıdır,
Sebzesi, meyvesi, suyu tatlıdır,
Güzelliğin simgesidir Isparta.
Şarkikaraağaç’ ta var Kızıl dağ,
Sütçüler’de pekmez,Senirkent’de bağ,
Ayazma serin, Gölcükle yeşil dağ,
Güzelliğin simgesidir Isparta.
İri meşhur Uluborlu kirazı,
Dünyaya tanıtır gül esans bizi,
Küçük şehir yaptık köylerimizi,
Güzelliğin simgesidir Isparta.
Kooperatif çok düzgün yapılar,
Dört kıt’aya açık düzenli yollar,
Yenişarbademli, Aksu yaylalar,
Güzelliğin simgesidir Isparta.
Müze, çağıltıyla ünlü Atabey,
İslam köyden çıktı o Süleyman bey,
İnsanlar çalışkan hepsi ağa,bey,
Güzelliğin simgesidir Isparta.
Gelendost’un da tarihi şanlıdır,
Keçiborlu dağı maden sırlıdır,
Yöremize gelen herkes karlıdır,
Güzelliğin simgesidir Isparta.
Ülkenin her yerin de var kokusu,
Şair, yazarların artar duygusu,
Misafirperverdir kalmaz korkusu,
Güzelliğin simgesidir Isparta.
Onu anlatmaya Zekiler yetmez,
Toprağı verimli mis koku bitmez,
Bir rüya değildir uyansan gitmez,
Güzelliğin simgesidir Isparta.
Ispartalı Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM Isparta il temsilcisi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.