- 1094 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
HZ ALİ''DEN YÖNETİCİLERE!
Hz.Ali’den İDARECİLERE...
1.Halka karşı daima içinizde sevgi ve nezaket duyguları besleyin.Başarınızın onları azarlayıp sert davranmakta yattığı fikrine kapılmayın.
2.Müslüman olsun ,olmasın herkese adil davranın,Müslümanlar kardeşleriniz,Müslüman olmayanlar ise sizin gibi birer insandır.
3.Taraf tutmayın,bazı insanları kayırmayın .Bu tür davranışlar sizi zulme ve despotluğa çeker.
4.Memurlarınızı seçerken zalim yöneticilere hizmet etmemiş,devlete karşı suçlardan,mazlumlara karşı zulümlerden sorumlu olmamış bulunmalarına dikkat edin.
5.Doğru,dürüst ve nazik kişileri seçin ve çıkar ummadan,korkmadan acı gerçekleri söyleyebilenleri tercih edin.
6.Haksız kazanç ve ahlaksızlıklara düşmemeleri için memurlarınıza yeterince maaş ödeyin.
7.Memurlarınızın hareketlerini devamlı kontrol edin.Bunun için güvendiğiniz samimi kişilerin istişaresine açık olun.
8.Halkın güvenini kazanın ve onların iyiliğini istediğinize kendilerini inandırın,yaptığınızla kişiyi minnet altında bırakmayın.
9.Hiç bir zaman vaadinizden ve sözünüzden dönmeyin.Yapmaya güç yettirmeyeceğiniz işleri de vadetmeyin.
10.Esnaf ve tüccara dikkat edin,onlara gereken önemi gösterin.Fakat ihtikar,karaborsa ve mal yığmalarına izin vermeyin.
11.Tarımla uğraşanlar devletin servet kaynağıdır ve bir servet gibi korunmalıdır.Onları titizlikle koruyun.
12.Öfkeni yen,kendine sahip ol,dilini tut.Öfkeli iken ceza vermekten sakın,cezayı tehir et.Kızgınlığın yatışsın ki müsbet kararlar verebilesin.
13.Yaptığınızı olduğundan çok gösterip övünmeye kalkışmaktan sakının,
EROL KEKEÇ