- 478 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
" YANLIŞ DOĞRUYA EĞEMEN OLURSA KIRİZ KAÇINILMAZ OLUR ".......NİZAMİ MERT.....
YANLIŞ DOĞRUYA EĞEMEN OLURSA KIRİZ KAÇINILMAZ OLUR.
Dünyada ekonomik koşulları elinde bulunduran, sermaye sahipleri, yaşamın vazgeçilmez, gereği olan gıdada da bir sıkıntı oluşturmuşlardır. Bu halkın bilmediği ama sermaye sahiplerinin çok yakından bildiği bir durumdur. Allahın arzının insan yaşamına elverişli oluşturulmuş olması bunun en büyük bir kanıtıdır. Dünyamızın, tarıma en elverişli olan bölgelerinde ekimlerin durdurulması, yaşamını tarımdan sağlayan insanların mağdur duruma düşürülmesi, aklıselim olan düşünen insanlara bir şeyler hatırlatmıyor mu?
Bu bağlamda yüce yaratıcı diyor ki:” Ey iman edenler eğer siz onları iktidara getirirseniz onlar yer, yüzünde ekin ve nesli yok ederler.” Bu ifade kendi benine ve sermayeye esir düşmüş paranın kontrol ettiği insanlar için kullanılmıştır. Bu düşüncede olan insanlar yeryüzünde suni kıtlıklar anarşi kargaşa ve korku yaratarak insanların Allahtan değil kendilerinden korkmasını sağlalar. Bunu sağladıkları andan itibaren de istediklerini başarmanın mutluluğunu yaşarlar. Bütün bunları görmek için insanın başını kaldırıp dünyaya bakması yeterli olacaktır.
Bugün ülkemizde, verimli olan, onca topraklarımız, yanlış politikalar ve dayatmalar yüzünden işlenilmemekte ve kendi kaderlerine terk edilmektedir. Her sabah televizyonunu açan yurttaşlarımız yeni bir korkunun acısını iliklerinde hissetmektedirler. Bugün dünyanın gelişmiş birçok ülkesinde bu korkuyu yaşayan insan yok denecek kadar azdır. Bu durum karşısında insan şu soruyu sormadan da geçemiyor, acaba Allah haşa taraf mı tutuyor. Böyle bir şey olmaz elbette ama insan semavi bilgi donanımı yoksa bunu mutlaka düşünüyordur.
Dünyanın hiçbir yerinde, Rahmet sömürücüleri yok sa, kıtlık ve yoksullukta yoktur. Bunlar sadece, rahat yaşamına düşkün olan insancıkların, kendi huzurlarını artırmak ve saygınlıklarını muhafaza etmek için sahneye koydukları oyundan başka bir şey değildir. Dünya insanlık ailesi de bu sahnenin, karın tokluğuna çalışan, oyuncularıdır. Onun için yüce yaratıcı yukarıdaki söylediğimiz uyarıyı tüm dünya insanlık ailesine yapmıştır. Bundan dolayıdır ki yüce Allah “ Ey iman edenler başınıza gelenler ellerinizle yaptıklarınız yüzündendir demiştir. Anlayanlara ve idrak edenlere, Ne mutlu.
Mesela bizim geleneklerimizde yardımlaşma vardır. Bugün yardımlaşma dediğimiz kurumu çalıştıramıyorsak eğer, bu bizim kendi toplumumuzu din adına duygu sömürüsü yaparak soymamızdan ve aldatmamızdan kaynaklanmaktadır. Hâlbuki en çok kullandığımız bir söz vardır,” Komşusu aç iken tok yatan bizden değildir” sakın dünya ekonomisini elinde bulunduranlar bizim bu yaklaşımımıza kızıp bu krizi çıkarmış olmasınlar. Bence dünyanın en güzel ülkesinde yaşayan insanlar olarak çok iyi düşünüp yaşadığımız olumsuzlukların cevaplarını bulmanın ve gerçekleri görmenin zamanı gelmedi mi diyorum. Yanlışı görmezden gelmenin bedelini yanlışın olduğu yerde herkes çeker. Korkusuz ve huzurlu bir yaşam dilek ve temennilerimle diyorum ki,” Yüreğinizden Sevgi Dilinizden Hoşgörü ve Yaşamınızdan Ahde vefayı, Eksik etmeyin Sevgi ve Dostlukla. Nizami MERT.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.