- 1200 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SARIKAMIŞ TAARUZU
Enver Paşa ile Hamşizade Kör Hüseyin Paşa’nın torunu Hüseyin Beyin tartışması ve acı gerçekler:
.
22 Aralık 1914 de Sarıkamış’a taarruz için hazırlıklarını tamamlamış harekete geçmek için karnovas köyünde askerleriyle konaklar. Enver Paşa Hamşizade Kör Hüseyin Paşa’nın torunu Hüseyin Beyin konağında misafirdir. Enver Paşa kurmay heyeti ile birlikte masa üzerinde düşünürlerken konak sahibi Hüseyin Bey bu taarruz konuşmalarına katılma ihtiyacı duyar.
.
Her şeyi çok iyi hesaplamamışsınız yanlız en önemli şeyi unutmuşsunuz o da soğuk mevsim müsait değil der.
.
Ben bu bölgenin insanıyım bu bölgenin görmüş geçirmiş hava şartlarını çok iyi bilirim sözünü bitiremeden Enver Paşa sen böyle konuşmakla benim tekmil kurmay Heyetimin ve Askerlerimin maneviyatını kırıyorsun. Eğer konağında misafir olmasaydım senin bu sözlerin üzerine kelleni almam gerekirdi.
.
Bunun sinirlenmesine karşılık Hamşizade Hüseyin Bey,benim boynum kıldan ince, bin can gideceği varsın bir kelle gitsin. Keşke askeriniz kırılmasında ben ölüme hazırım der.
.
Çünkü bu günler sayılı günlerdir. Gün dönümü fırtınası zamanıdır. Sarıkamış dağından değil insan, kuş bile uçmaz demesi üzerine Enver Paşa kurmay heyetini alarak tavsiyeye uymadan konağı terk etmiştir. Ne yazık ki Hamşizade Hüseyin Bey’in söyledikleri gerçekleşmiş Allahuekber dağlarında 90 bin kişi soğuktan asker donmuş şehit olmuştur.
.
Bugün ülkemiz üzerinde rahatça yaşamamızı şehitlerimize borçluyuz. Allah bir daha – 1914 - 1915 yıllarının acı ve hüzün veren günlerini yaşatmasın. Dünyada en pahalı bedel, canla ödenen bedeldir. Biz o belleri ödeyen atalarımızın torunlarıyız.
.
Bu gün şehit ve şehitliklerine önem göstermeyenler, gaflet, delalet ve hatta ihanet içerisine düşenler kendi çıkar ve menfaatleri peşine koşanlar atasını bilmeyenlerdir. İşte bunların hamaset nutuklarına toplumun ihtiyacı yoktur.
.
Ancak; Onlara layık olmak üzerimize düşen aslı görev ve icraatların yerine getirilmesi ile olur.
.
Yurdumuzun dört bir yanından gelen ve bu günlere ulaşmamızı sağlayan ve zamanımızda şehit düşenlerimizin ruhları şad olsun. Sarıkamış şehitlerimizin 98. yıl döneminde adlı adsız bütün aziz şehitlerimizi rahmetle anıyor saygılar sunuyorum.
.
Kaynak : Tarihte Hamşioğulları - Ahmet ACAR
Zafer Şenol ( Hamşioğlu )
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.