- 953 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GÜVEN BANA
Televizyonda yayınlanmaya başlayan yeni bir yarışmaya daha var.Adı "Güven Bana".Birbirini hiç tanımayan iki yarışmacı ,orada tanışarak yarışmaya birlikte devam ediyorlar.Yarışmanın belli bölümlerinde karar vermeleri gerekiyor;yarışmaya devam edebilir,mevcut parayı korumaya alabilir ya da karşıdaki yarışmacıyı yarışmaya devam edecegine dair ikna edip,son anda diğer yarışmacıdan önce butona basarak tüm parayı alabilir.Son birkaç defadır dikkat ediyorum,yarışmacılardan birisi diğerini yarışmaya devam edeceğine dair inandırdıktan sonra ,ondan önce butona basıp tüm ödülü alıyor.Güvenen yarışmacı ise hem tüm parayı kaybetmiş olmaktan hem de kandırılmış olmaktan dolayı derin bir sessizliğe bürünüyor,kimi zaman gözleri doluyor...Parayı kaybetmek elbetteki önemli ama sanırım insanlara dokunan kandırılmış olmak,aldatılmış olmak ...
Hayattada böyle değil midir çoğu zaman?Birgün bir yerlerde birileriyle tanışırız,zamanla isteyerek veya istemeyerek paylaşımlarımız artmaya başlar.Basamakları birlikte aşmaya başlarız,yakınlaşırız...O kadar yakınlaşırız ki kimilerine zamanla canım,ciğerim deriz,dostum ,sevgilim deriz...O ise karşıdaki yarışmacı gibidir...Bir yandan bizim güvenimizi kaybetmemeye çalışırken bir yandan içten içe ne düşündüğünü,ne planladığını bilemeyiz...Eninde sonunda güvendiklerimiz olur,sonuna kadar gideceğimizi,beraber finale ulaşacağımızı hayal ederiz.Oysa o en beklemediğimiz yerde butona basıverir ...İşte orada yarışma adına herşey biter...Biz de tıpkı kaybeden yarışmacılar gibi kimi zaman derin bir sessizliğe bürünür,kimi zamansa haykırırız "haksızlık bu" diyerek ama nafile...Kurala göre yarışma burada bitmiştir.Ne geri dönme şansımız vardır ne de geriye dönük pişmanlıklarımızın bir faydası...
Hal böyle olunca sorular gelip üşüşüyor insanın zihnine.Acaba hayatta kimseye güvenmemeli mi ve güveniyormuş gibi yapıp elimiz hep butonda mı beklemeli?Yoksa güvenip,güvenin verdiği huzuru yaşayıp,kaybedince de dibine kadar üzüntüsünü mü yaşamalı?İşte herşeyde olduğu gibi bu da bir belirsizlikler yumağı olup çıkıveriyor karşımıza...Karşıdaki yarışmacı tüm inandırıcılığıyla sesleniyor "Güven bana!"
07.01.2012 SEÇ -ANKARA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.