AÇILMAYAN KAPI -14
Suheyl de dr.beyi dikkatlice dinlemişti.Konuya müdahil olmak istediği belli idi,kıpırdanıyordu yerinde.Dr.bey dedi:
-Hani "bayrak şairimiz" merhum Arif Nihat Asya nın "naat"ı vardır.O naat ta şöyle diyordu merhum,dedi ve naattan şu dizeleri okumaya başladı büyük bir heyacanla :
...
Biz dünyadan nereye
Göçelim ya Muhammed?
Yeryüzünde riya, inkar, hıyanet
Altın devrini yaşıyor...
Diller, sayfalar, satırlar
(Ebu Leheb öldü) diyorlar:
Ebu Leheb ölmedi, ya Muhammed;
Ebu Cehil, kıtalar dolaşıyor!
...
-Cahillik var olduğu sürece,daha çok Ebu Cehiller,Ebu Lehebler var olacak dr.bey,dedi.
Dr.Mehmet Ali bey Suheyli hiç bu kadar beklememişti.İlgiliydi,bilgiliydi.Demek ki dedi İmam Hatipli olmak ruhu,insanda bambaşka bir ruh hali oluşturyordu.
-Yahu Suheyl sen çok hoşuma gittin.Maşallahın var senin.Tamamını biliyormusun bu şiirin?
-Hayır, ama bu mısralar bende bambaşka bir hal uyandırıyor dr.bey.Hakkın karşısında batılın kıyamete kadar gideceğine bir delil olarak bakıyorum bu mısralara.Bu mısralar bana cehalete,cehillere karşı direnme gücü veriyor.Bu hırs ile okuyorum,okuyorum dr.bey.Arzum odur ki bir gece yarısı elimde bir kitap okurken son nefesimi vermiş olayım.Kuran ın ilk inen suresinde muhatap olduğumuz "oku" hitabını aldım kabul ettim yarabbi,bak son nefesim gelmiş hala emrine uyarak okuyordum ama ömrüm yetmedi artık okumaya.Eğer müsaden olsaydı hala okuyor olacaktım derdim Rabbime,en azından.Okumak cehaleti aldığına göre,okuyup bilmek gerek,bilmekten maksad, maksuda ermek demektir dr.bey.
-Suheyl senle konuşmak insana zevk veriyor inan.Çok güzel tesbitlerin var.Keşke her genç senin gibi kendini geliştirebilse.Annen baban seninle gurur duymalı.
Bu sözü Ayşe hanımın yüzü kızardı hafiften,aman doktor bey "estağfirullah diye mırıldandı.Suheyl de bu iltifat karşısında mahçup bir eda ile:
-estağfirullah dr.bey diyebildi hafif bir sesle.
Bu arada hemşire hanım elinde bir meal ile geldi.Kalınca bir meal kitabı idi.Dr.M.Ali bey hemşire hanıma teşekkür ettikten sonra meali eline aldı şöyle bir baktı.
-Hımmm merhum Ahmed Davutoğlu rahmetlinin meali.Bilirmisin Ahmet Davutoğlu nu?
-Evet dr.bey zamanında bir iki kez müracat etmişliğim oldu.Sevdiğim,itibar ettiğim meallerin
başında gelir.Gönlümden de bu meali geçirmiştim.Çok sevindim buna.Gece fırsat bulursam karıştıracağım biraz.Dr.bey :
-Umarım öğrendiklerini bize de anlatırsın Suheyl.
-Estağfirullah dr.bey haddimize mi,biz ağırlığımızı biliriz.
-Neyse bu kadar sohbet yeter ben polikiliniğe geçmeyilim.Siz rahatınıza bakınız.Dediğim gibi bir sıkıntı olursa direk çağrı ziline basınız.Akşam ki kat nöbetçimizin ismi Semanur hanım,ismini söyleyeyim şimdiden.Olurya kim diye arama ihtiyacınız olursa aklınızda bulunsun.
Ayşe hanım ve Suheyl dr.Beyini bu yakın ilgisinden çom menun kalmışlardı.Ayşe hanım :
-Allah razı olsun M.Ali bey,iyi çalışmalar diliyoruz
-Sizlerde Allaha emanetsiniz,Suheyl sana da güzel okumalar,görüşürüz daha sonra.
-Güle güle dr.bey,kolay gelsin şimdiden.
Ardından kapıdan çıkan dr.beyi arakasından sessiz bir gözle izlediler.
(Devamı gelecek...)
Talip KAZGI
7 O cak 2013 p.tesi