- 673 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ABDÜLKADİR GÜLER'DEN (YAZ GÜNEŞİ BENGİSU)
Ahmet AYAZ
GAZİANTEP HAKİMİYET GAZETESİ 07 OCAK 2013
Abdulkadir Güleri, Gaziantep’imizin seçkin şair ve yazarlarından Tamer Abuşoğlu’nun şiir kitaplarındaki yazılarından yıllar önce tanıyordum. O’nun ile daha yakından tanışmamız bu güne kalmış demek ki. Abdulkadir Güler Bey’in, çalışkan ve dost canlı birisi olduğunu çok iyi biliyordum.Ancak 21 Kasım 2012 günlü adıma imzaladığı “Yaz Güneşi Bengisu” adlı şiir kitabıyla buluştuk. Kitap, 114 sahifedir. Arkasında basbayağı edebiyatımızın belirgin isimlerinden alıntılar var. Şimdi burada Abdulkadir Gülerin azıcık özgeçmişinden söz etmek istiyorum.
1946 Yılında Mardin - Kızıltepe’de doğdu. Diyarbakır Erkek ilk öğretmen okulu (1964) , Diyarbakır Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümü’nü (1976) ,AÜAÖF,Türk Dil ive Edebiyatı Bölümünü’ de 1992’ de bitirdi. Kırşehir, Mardin, Diyarbakır, Şanlıurfa,Aydın gibi il ve ilçelerinde,Türkçe öğretmenliği ve yöneticilik yaptı.En son olarak Ordu İli, Çamaş İlçesinde İlçe Milli Eğitim Müdürü iken,1995 yazında emekliye ayrıldı.
1997 ’den bu yana özel bir okulda 12 idarecilik yaptıktan sonra tamamen çalışma hayatına son vererek, yazım işleriyle uğraşmaktadır. Abdülkadir Güler, evli ve üç çocuk babasıdır.
Abdülkadir Güler,1962’den beri sanat ve edebiyatla iç içedir.Şiir ve diğer edebi yazıları birçok sanat ve kültür dergilerinde, seçkilerde yer aldı. Halen Söke Ekspres Gazetesi’nde yazmayı sürdürüyor..’Yazmak yaşamaktır’ sözüne inanıyor.’Söz uçar, yazı kalır’ bağlamında bir şeyler üretmeye çalışıyor.İlESAM, ADD, Folklor Araştırmaları Kurumu (FAK) , ve EGAY-DER üyesidir.Söke de halen yayınlamakta olan Beşparmak ve Sarızeybek dergilerinin kurucuları arasında yer aldı.Aynı zamanda Söke Şairler ve Yazarlar Derneği Haysiyet Divanı üyesidir..Sanat ve Kültür alanında birçok ta ödül sahibidir.
2008 Yılında Öğretmen Okullarının kuruluşunun 160. yılı münasebetiyle ’SÖKE KÜLTÜR ÇINARI ’ ödülüne layık görüldü..Şiirlerinin bir kısmı bestelenrmiş, olup ayrıca ’AĞAÇ DİKİN ’ başlıklı şiiri M,.E. B,nın onayladığı İlköğretim okulu 4.sınıf Türkçe kitaplarında yer almıştır.
ESERLERİ
Eserlerinden bazıları: Şiir: Dicle Köprüsü, Harran’da Atatürk Çiçeği, Bir Başka Türkü, Bahar Düşü,Yaz Güneşi Bengisu,
Araştırma,İnceleme: Yerli ve Yabancı Gözü İle Yunus Emre, Mardin Folkloru, Konularına Göre Manilerimiz, Çamaş Notları, Söke Şairleri Antolojisi, Sökeli Şairler ve Yazarlar - Güldeste, Çanakkale İçinde Aynalı Çarşı,( 4.baskı) ,
Biyograf i; Sökeli Bir Güzel Adam Ahmet Güçsav, Aydınlı Yazar Mahmut Özay, (Hayatı ve Eserleri) , Umurlu’dan Mustafa Kemal Yılmaz (Hayatı ve Eserleri) , gibi yapıtları yayınlanmıştır.Ayrıca çeşitli sempozyumlara da katılmış ve sanat, kültür içerikli bildiriler sunmuştur... Şimdi aşağıya “TAY” Dergisi Yıl 2013 Sayı 128 sayfa 4 den, “KÖY ODASINDA MUSTAFA KEMAL” Başlığı altında yazdığı şiiri sizlerle paylaşmak için alıyorum.
KÖY ODASINDA MUSTAFA KEMAL
Her gece anlatılır
Köyodasında Mustafa kemal
En yetkin kişilerce
Harp görmüş, darp görmüş
Bu vatan kurtarılmış öylece
Mavi gözleri var, omuzları irice
Köyodasında Mustafa Kemal
…
Her sabah anlatılır
Köyodasında Mustafa Kemal
En yaşlı kişilerce
Silah arkadaşları hâlâ dirice
Sakarya, Conkbayır, Çanakkale’de
Mustafa Kemalin gözleri çakmak çaktmak
Roman gibi, destan gibi
Böylece yaşanmış
Tatlı bir masal gibi
Köyodasında Mustafa Kemal
…
Her öğle anlatılır
Köyodasında Mustafa Kemal
Altın saçları, yanakları al al
Yüreğinde dalga dalga bir vatan
“Aha düşman şurada; Ya ölüm ya istiklal
Köyodasında Mustafa Kemal
…
Her zaman anlatılır
Köyodasında Mustafa Kemal
Kadını, erkeği, çoluk, çocuk, her Türk
Destan destan büyür dillerde
En büyük Türk bilinir Atatürk.
…
Ve her saat anlatılır
Köyodasında Mustafa Kemal
Aslan bakışları, omuzları irice
Doru atın kalpaklı süvarisi
Halkımın sofrasında
Ne güzel bağdaş kurmuş
Köyodasında Mustafa Kemal
…
Abdülkadir GÜLER
…
YORUMLAR
iLK DEFA OKUDUM BÖYLE GÜZEL BU ŞİİRİ.TEŞEKKÜR EDERİM AHMET AYAZ HOCAM.YÜREGİNİZE SAGLIK..
SELAM VE SEVGILER,KOLAYLIKLAR DİLERİM...
Ahmet Ayaz
ŞİİR BENİM DEĞİL,ABDULKADİR GÜLER BEYİNDİR.
AHMET AYAZ