- 969 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
ONLAR ÖZÜRLÜ DEĞİL!
Çocukluğumdan beri içlerinde yaşadığım ve neler yaşadıklarını bildiğim bir hayat. Engelli vatandaşların hayatı. Babamın mesleğinden dolayı bir çoğuyla karşı karşıya geldim, hikayelerini dinledim. Kimisini bir kaza kurşunu, kimisini bir trafik kazası, kimisinin balkondan düşme sonucu ya ayağı kesilmiş, ya kolu kesilmiş, ya da hem ayağı hem kolu gitmiş…
Aslında amacım iç sızlatan bu öyküleri anlatmak değil. Sadece bir şeyi hatırlatmak istiyorum. Onlar özürlü değil.Bilmem bilir misiniz ? Bir ara bu deyim çok tartışılmış, hemen hemen her yere konu olmuştu, ama; canım ülkemde her şey gibi bu da sabun köpüğü etkisi yaptı ve çok kısa bir zaman sonra unutuldu.
Çok hassas olduğum bu konuda ne şaka yapılmasına tahammül edebilirim ne de dalga geçilmesine. Diyeceksiniz ki ‘hadiyin be sizde bu konu hakkında şaka mı olur?’. Evet oluyor. Zaman zaman sinirlerimi hat safhaya çıkaran konuşmalara tanık olduğum zamanlar bile oluyor. Sizin olmuyor mu? Eline felç vurup, elini kullanamayan birine ‘çolak ya işte ne olacak’ denildiğini duymadınız mı hiç? Ben duydum. Kaldı ki bu en basiti tanık olduğum şeylerin.
Hangimiz garanti verebiliriz beş dakika sonra dışarıya çıkıp kaza geçirip elimizi, kolumuzu, ayağımızı kaybetmeyeceğimize? Bunun gibi nice örnek verebilirim size.
Hangimiz garanti verebiliriz?
Yarın bugün birçok işimizi halletmemize yarayan kolumuzu kaybetmeyeceğimize?
Hangimiz garanti verebiliriz?
Yarın bugün yürümemizi,koşmamızı sağlayan ayağımızı kaybetmeyeceğimize?
Hangimiz garanti verebiliriz arkadaşlar.
Bence hiçbirimiz bu garantiyi veremeyiz.
Peki ama ne yapmalı?
Yarın başımıza geleceğinden emin olmadığımız ama bugün başına gelmiş olan insanlar için ne yapabiliriz?
Çok basit. Aslında hepimizin bildiği şeyler. Herkes biraz kendine düşeni yapsa belki de bu kadar acı bir yara olmaktan da çıkar onlar için.
Özürlü demekten vazgeçerek başlayabiliriz bence işe…
Otobüste ya da yolda onlara daha saygılı davranabiliriz.
Yardıma ihtiyacı olanlara yardım edebiliriz.
Onlar üzerine şaka yapmaktan vazgeçebiliriz.
Onları yiyip bitiren bakışlarla süzmeyebiliriz.
Unutmayalım ki onlar da dün bizler gibiydi, isteyerek bu hale gelmediler.
Onlara acımayalım. Çünkü inanın ki acınacak insanlar değiller. Sadece istemeyerek engelli olan ve hayatlarını bizden daha fazla çaba sarf ederek yaşayan insanlar.
Yarın bizim de bir engelimiz olabilir.İşte bu yüzden bir engelli gördüğümüzde buna göre hareket etmeliyiz. Lütfen onlara özürlü gibi bakmak yerine engellerine yardım etmeye çalışalım.
Çünkü onlar ; özürlü değil. Sadece engeli olan insanlar.
Unutmayalım ki bize nasıl davranılmasını istiyorsak, başkalarına da öyle davranmalıyız.
Not: Bu yazıyı sinirlerimi alt üst edip, dolaylı olarak yazmamı sağlayan arkadaşa teşekkürlerimi bir borç bilirim.
YORUMLAR
selam burcu hanim biraz gecde olsa sayfanizi bu hikayenizi yeni gordum
bu konunuz beni alakadar eden konu oldugu icin birseyler yazmak sizi tebrik etmek istedim
yazdiginiz herseyi ben yasadim
cunku bende buyuklerimin hatasi yuzunden bebekken yere atilmisim cocuklugum acilar icinde gecmesine rahmen sustum bana verilen en agir acilar bedenimin degil insanlarin onlardan degisik oldugum icin benimle alay etmeleri hatta beni taslamalari idi bu agir yuku kucuk bedenim kaldiramiyordu iyilesmek herkez gibi ozursuz olmak istedim
ama buyuyunce anladim insanlarin ozurlu olusu bedende degil oldugunu ama nerden bilirdimki kucukdum cocukdum sonra kader bizi buraya Syndey Australiaya surukledi 36 sene once yuruyerek girdigim hastaneden basarisiz amaliyat sonucu tekerlekli sandalye ile ciktim onceden ozurlu iken simdi engelli oldum ama artik cocuk degilim buyudum ve insanin ozuru de engelide yureklerinde oldugunu gordum cunku benim hic bir bayandan ne eksigim nede fazlam var onlar islerini iyi ayaginin ustunde yapiyor ben ise 4 tekerin ustunde bende evlendim iki oglum oldu ayrildim onlari tek basima buyuttum, kolay olmadi tabii ki ama hayatta guzel seyler insana kolay gelmez kiymetini bilmen icin
sizi o guzel yureginizi kutluyorum
TEKERLEKLI SANDALYE
Inan ki Sandigin kadar zor degil
tekerlekli sandalyede bir yasam
kisi degil sandalyeyse bagimli olan
ayaklarina yön veremeyen
nice insan dolasiyor her gün aramizda
beyni ayaklarinda
oysa ki kirk kez de gelsem dünyaya
raziyim her seferinde
ayaklarina bagimli beyin olmaktansa
sandalyesine hükmedebilen
engelli bir bedenin beyni olmaya
saygilar.
Unutmayalım ki bize nasıl davranılmasını istiyorsak,başkalarına da öyle davranmalıyız.
DUYARLI ARKADAŞIM
ÇOK İSABETLİ BİR YAZI YAZMIŞSINIZ
TOPLUMSAL KONULARDA YAZILAN HERŞEYE DESTEK VERİRİM
BENDEN TAM PUAN
TEBRİK EDERİM
DÜYARLILIĞINI
KargülüALMILA tarafından 3/6/2008 9:05:28 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yarın bizim de bir engelimiz olabilir.İşte bu yüzden bir engelli gördüğümüzde buna göre hareket etmeliyiz. Lütfen onlara özürlü gibi bakmak yerine engellerine yardım etmeye çalışalım.
Çünkü onlar ; özürlü değil. Sadece engeli olan insanlar.
Unutmayalım ki bize nasıl davranılmasını istiyorsak,başkalarına da öyle davranmalıyız...
kutladım saygımla.
kİMİ vardır ki eli tutmaz,kimi vardır ki ayağı.Kimi vardır ki gözleri sadece karanlığı görür.Kimi vardır ki beyinleri hükmedemez bedenlerine....
Ama;birde birileri vardır ki fiziksel olarak hiçbir noksanları olmadığı halde o fiziği kullanmayı bilmezler.İşte size bu yazıyı yazdıran arkadaş gibi...Akıl var ama düşünmezler.Göz var ama göremezler.Yürek var ama hissedemezler..Yüce Allah hepimizi öyle olmaktan uzak eylesin..HEPİMİZ ÖZÜRLÜYÜZ.Kimimiz Sevgi,Kimimiz saygı.Kimimiz ise Düşünce..Ama o sıcacık insanların hiçbiri ÖZÜRLÜ değil.Koyu bir Galatasaray'lı olarak geçenlerde izlediğim Engelli Basketbol Turnuvasında desteklediğim kardeşlerim birçok zafere imza attı.Yüreğimiz hepsiyle birlikte..Sevgiyle..Saygıyla... Yazınız için teşekkür eder tebriği bir borç bilirim...