- 841 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
İKİ GÖZLEM
Yürüyüş yolumun üzerinde, zaman zaman alışveriş yaptığım “BAŞAK UNLU MAMULLER” isimli bir dükkân vardı. Bazen ekmek alıyordum bazen de akşamüzeri çayının yanına kuru pasta, poğaça, ya da başka bir şey.
Sonra ürün kalitesini bozmaya başladı. Ben de alış verişi kestim.
Geldikçe geçtikçe müşterilerinin azaldığına da şahit oldum.
Dört, beş ay sonra;
Dün, yolum yine bu dükkânın önünden geçti.
Gördüm ki,
İsmi “AKBAŞAK UNLU MAMÜLLER” olmuş. Satış yapan hanım da başını bağlamış.
Dükkâna müşterilerin biri giriyor biri çıkıyor.
“Hamdolsun !” işler açılmış.
..........
Bugün semtimizin pazarı vardı.
Pazar alış verişini eşim yapar. Her zaman alış veriş yaptığı tezgâhın önünden geçerken tezgâhtar kızın başörtüsünün (türbanının) olmadığını fark etmiş.
Sormuş;
“Hay’rola din mi değiştirdin?”
Tezgâhtar kız;
“Yok be abla, nişanlımdan ayrıldım da!”
..........
Anlaşılan, İnsanların inandığı değerler farklı farklı.
Ömer HAYYAM bir dörtlüğünde şöyle diyor. İçin temiz olamadıktan sonra,
Hacı, hoca olmuşsun kaç para!
Hırka, tespih, post, seccade güzel,
Ama Mevlâ kanar mı bunlara.
Bekir GÜÇLÜER
YORUMLAR
kalem güçlü,,,,,,günümüzün görüntüsü..... ders alabilene.....saygılar sağlıklı mutlu yıllar komutanım...
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve değerlendirmeniz için teşekkür eder,
ben de size sağlıklı ve mutlu yıllar diler, saygılarımı sunarım.
Nekadar güzel bir uyarı dersi verdiniz yine bu kısa, öz,fakata çok anlamlı yazınızla. İşte hep şu gerçeğin ayırdına varmasını istiyoruz insanlarımızın: İnsanın özü - sözü doğru olmalı. gerçek inançlı MÜMİN olmalı.Ve bunu vatandaşımızın gözüne, beynine sokarcasına dayatma ve şov konusu yapmamalı. Her şeyi din olgusuna, dindarlığa bağlamamalı. Çünkü bu duygu ve doğal olgu yalnızca ALLAH ile KULU arasındadır. Saklı cereyan etmesi de en makbul olanıdır.
Bu corafyada, özellikle de ülkemizde bu "din ve inanç" ın bir güç, korku yayma, "İNSANI SÜREKLİ ALLAH İLE KORKUTMAK" suretiyle çıkar ve rant sağlama, yandaşlığını sürekli kılmak için insanları etkileme ve onları yaşamın temel kurallarını arama ve yaşama güdüsünden uzaklaştırma, çabalarının kesinlikle önlenmesi lazım. Bu Cumhuriyet rejiminin LAİK sistemi uygulamasıyla kısmen önlenmişti. Ancak 1950 yılından sonra hükumet olan tutucu iktidarların en belirgin eylem ve faaliyetlerinin referans ve odağında DİN olgusu vardı. Ve de LAİKLİĞİ Türk halkına sürekli DİNSİZLİK olarak sundu, kabul ettirmeğe çalıştılar.
Bu günkü durumumuz bu yanlış ve son derece sakat, " Din olgusuna dayanarak siyaset yapma - hüküm kurma - Devlet ve toplum yönetme" anlayışının zirve yaptığını göstermektedir.
Bu durum: Herkesin, bilhassa da aydın ve LAİK olduğunu varsaydığımız insanların bir değil, BİN defa, derin - derin düşünmelerini gerektiriyor.
Tebrik ve taktirlerimle selamlayıp kutluyorum değerli aydın kardeşim Bekir bey sizi. Kemal Polat
kempol tarafından 1/3/2013 7:12:52 PM zamanında düzenlenmiştir.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve kapsamlı değerlendirmeniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Yapılan eylemlerde ve söylemlerde samimi olunsa ortada bir mesele kalmayacaktır diye düşünüyorum
İçin temiz olamadıktan sonra,
Hacı, hoca olmuşsun kaç para!
Hırka, tespih, post, seccade güzel,
Ama Mevlâ kanar mı bunlara.
kalemine sağlık..
çok haklısınız...
selamlar..
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve değerlendirmeniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Kanmaaaaazzz Sayın GÜÇLÜER kanmaz... Geçen facebookta bir resim gördüm. Yaşlı bir zat seccadesini trafiğin süratle aktığı ( arabaların hızı fotoğraftan belli ) dört şeritli, caddenin refüjüne sermiş ( refüj genişliğinin 80 cm.den az olduğu kanısındayım ), bir köşesine taş (uçmasın diye ) diğer köşesine tesbihini koymuş, namaz kılıyor. Tabii öncelikle Allah kabul etsin bu kargaşada kıldığı namazı. Sonra şehirde yer kıtlığımı var ? Sonra bu namazı kılarken herbir taraftan bakanlar, fotoğrafını çekenler senin Allah'a huşu içinde yönelmene ne kadar müsade ederler ?
İbadet te kabahat te gizlidir diyen atasözü doğruysa adamın bu yaptığı alenen şarlatanlık.
Sayın GÜÇLÜER bir kısmı da böyle durumun... Paylaştığınız için teşekkür eder sevgi ve saygılar sunarım.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve değerlendirmeniz için teşekkür ederim.
Anlattığınız gibi olan sahtekarlara etrafımızda sıkça ve çokça rastlıyoruz maalesef. Allah, bu sahtekarlardan inananları korusun.
Saygılarımı sunarım.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve değerlendirmeniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Kalbiniz ve diliniz riyadan uzak olsun.