- 703 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Güzellik ve Sevda Adına Kızmalar
Nedir Güzellik ?
Herkese göre ( istisnalar olabilir ) bir kadının güzelliği şöyle ifade edilir ; Kiraz dudaklı , elma yanaklı , kalem kaşlı , badem gözlü , süt tenli ,uzun boylu , doksan - atmış - doksan vs... Sanırım böyle birini yolda bir erkek görürse ağzı açık olarak bakacaktır.
Ama şunu bilmelisiniz ki Afrikalı bir erkek böyle bir kadına bakmayacaktır çünkü Afrika da ki güzellik anlayışı bu değildir orada bir kadının boynu ne kadar uzunsa o kadın o kadar güzeldir , ki dikkat edin çoğu kadının boynunda ağır gerdanlıklar ( sanırım böyle deniyor ) vardır.
Peki nedir bu güzellik ? veya ülkden ülkeye nasıl değişir dostlarım veya gördüğümüz o " güzel kızlar " aslında güzeller mi ? bunu bir düşünmek gerekir çünkü güzellik göreceli bir kavramdır !
Öğretilmiş Güzellik Nedir ?
Evet dostlarım bunu belirleyen şey ülkelerin politikasıdır , unutmayın ki bir ülkede var olan her şey ülkenin politikasıyla alakalıdır ve asla ayrı düşünülemez !
Öğretilmiş güzellik dediğimiz şey bize televizyonlardan , okuduğumuz kitaplardan , dergilerden , baktığımız afişleden tutun , ailemize kadar hayatın her yerinde bize öğretilen bir politikanın ürünüdür . Yahut böyle olmasaydı Osmanlı zamanında ki gibi tabiri caizse kilolu kadınlara güzel diyecektik ki o zamanlar ince kadınlar hastalıklı olarak görünüyordu . Öğretilmiş güzelliği de anladıysak şimdide işin pratiğine Sevda ya dönelim.
Sevda Nedir ?
Günümüzde ki ilişkilere bakıcak olursak ; aylık , haftalık , günlük hatta tek gecelik ilişkiler almış başını gidiyor . Sizce sevda gerçekten bu mudur ?
Şöyle düşünelim ; en yakın arkadaşınızı düşünün kaç yıldır arkadaşsınız ? - uzun bir süredir - Peki o arkadaşınızı ilk gördüğünüz zaman " aaaa bu kesin benim arkadaşım olacak hatta en yakın arkadaşım olucak ! " dediniz mi ? - diyemezsiniz - O zaman be dostum nasıl ilk defa gördüğün bir kadına ilan-ı aşk edip onu hayatının en hassas noktasındaki tahta oturtuyorsun ? Tanımadan , ölçüp biçmeden , iyi veya kötü huylarını tatmadan " aaa.. ben sana aşık oldum ! " nasıl denile bilir bir insana ki arkadaşını seçerken bile bunu yapmıyorsan sevgilini , eşini seçerken nasıl yapabilirsin sevda bu kadar basit mi yani ?
Bu kadar azarlama yeterse ( dediğim gibi sadece böyle yapanlara kızıyorum ) " GERÇEK SEVDA " nasıl olur onu anlatalım .
GERÇEK SEVDA NEDİR ?
Dediğim gibi bir insanı tanımadan sevemezsiniz , onun iyi kötü huylarını bilip ( iğrenç huylarını bile ) bunları kabullenerek bu ilişkiye başlamanız lazımdır ki şayet böyle yapmayanlar yüzünden şu anki boşanma davaları hat safhada
Şöyle bir örnek verelim ; Hanginiz annenizi fiziği için seviyor ? , yada anneniz , anneniz olmasaydı ( ama şuan ki kadar tanısaydınız ve her şeyini bilseydiniz ) onu sevmez miydiniz ?
Cevabını hepimiz biliyoruz , olay burada bitiyor işte anneniz , anneniz olasaydı siz onu yine sevecektiniz fiziği veya yüzü kötü olsa dahi sevecektiniz . İşte gerçek aşk gerçek sevgi , gerçek sevda budur . Güzellik elbet önemlidir bir ilişkide fakat sizin güzelliğe bakış açınız nedir ? bu soruyu kendinize sorabiliyorsanız bu yazının hakkını vermişim demektir ...
Saygılarımla Suat Alkan Yücel
İlk "deneme denemeyecek bir deneme" ...
YORUMLAR
çok güzel bir yazıydı vallahi hak verdim, kim annesini fiziği düzgün diye seviyor değilmi? güzelliğin ve sevginin tanımı duyguylarla ilgili, bir kadın size muhteşem görünür, bir başkasına muhteşem görünen kadın sizin için itici olabilir!ben ne adamlar gördüm yüzüne bakınca tüküreceğim derecede aşşalık kadınlara iyi deyip, sonrada onları çekici bulan muşmula suratlarına bakıp bakıp düşündüm bunda ne buldu bu adam diye! ne güzel kadınlar var ki değer görmüyor değil mi? bakıyosun yav ben bu kadının kocası olsam tapardım diyosun, kocasının gözü çöplüklerde, nerdeyse roman yazacağım affınıza sığınırım...
Suat.Yucel
Bir şeyin izahı olmayınca edebiyatı yapılırmış.
Mevlananın dediği gibi " Ne insanlar gördüm üstünde elbise yok , ne elbiseler gördüm içinde insan yok " Herzaman derim " karşındakini görünüşüyle karşılar , söyledikleriyle uğurlarsın " ama bunu yapamayan bizim " abaza " dediğimiz " çocukluğunu yaşayamamış " veya " nefsine ( sisteme ) " yenik düşen adamlar , bayanlar hala ne yazık ki var .
Ama unutmayalım ki aşkı ve sadakatı sıradan (!) insanlar yaşarmış yani bizim gibiler diğerleri güzelliklerini düşünmekten aşka zaman harcayamıyorlar...
gerisi HAYAt...