- 725 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İBRET
Dostumun dostu benim dostumdur. Nitekim ata dostları dostların en makbulüdür. “Düşmanımın düşmanı benim dostum” değildir. Gönüller sevgi dolu olmalı. Orada düşmanlığa yer kalmamalıdır. Dostlukların anlam kazandığı günler, insanların dara düştükleri günlerdir. Düşmanca tavır takınan insanlardan kaçmak en akıllıca iştir.
Varlıklı insanlara dost olmayı istemek kolay, dost olmak zordur. Oysa mazluma dost olmak nefislere zor gelse de çok kolaydır. Çünkü mazlum zaten dost olmaya hazırdır.
Çok konuşan insanlar sorunları devamlı büyüttüklerinin, sorunlar büyüdükçe de devamlı battıklarının farkında bile değillerdir.
Bazıları alıcı kuşların ömürlerinin neden az olduğunu düşünmezler. Onlar sadece kargaların uzun yaşama sebeplerinin hesabını yaparlar. Bilmezler ki kartalların nüfuz alanı kargalarınkinden daha çoktur.
Asalet soydan gelir, huydan gelmez. Bu yüzden huyun değişmesiyle insan asaletli olmaz. Derler ki: “Katrandan olmaz şeker, olsa da cinsine çeker.” Kenarın gör bezin al, Anasın gör kızın al.”
Bin türlü zahmetle zaferine katkıda bulunulan kişilerin divanında el pençe durmak ne kadar manidardır. Dün size ihtiyaç duyanlar, yarın da muhtaç olacaklardır. Kendini bugün ucuza satmak aptallıktır.
Karıncalar kendi işlerini kendileri görürler. Bu yüzden kimseye eyvallahları yoktur. Bitlerin beslenmek için hem ucuz, hem de aptallara ihtiyaçları vardır.
Çanak yalamakla nimet bulanlar, nimeti bulunca hem çanak yalamaya, hem de yalatanı sırtlarında gezdirmeye mecburdurlar. Aksi “hainlikle” damgalanır.
Bazıları kuzuya kurt, aslana çakal gibidir. Ömrünün beşte biri kabadayılık, kalanı etek öpmekle geçer. Onu kahramanlık edasında bile küçüldüğünü hissedersiniz.
İnsanların bir kısmı aklının ermediğinden değil, gözünün görmediğinden makam sevdalısıdır. Kul olacaklarını görebilse zaten buna yeltenmezler. Benim ilgi alanım devlet makamlarından ziyade, gönül makamları olmuştur.
Kişinin düşmanlık beslediği kapıya sığınması kadar acze düştüğünü anı yoktur. Aşağılık duygusunun alçalttığı kişilerin yükseltecekleri hiçbir şey yoktur. Onlar esarettedir.
Hürriyet esaretten daha ağırdır. Esaretten kurtulmaya harcanan çaba, hürriyeti korumaya harcanan çabadan azdır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.