SEVGİLİYE MEKTUPLAR: RUHUMA ŞİİR GİBİ YAZDIM
Kanadı kırık düşler biriktirdim bugün ve bu yazıyı o kahvaltı yaptığımız yerden yazıyorum sana, hani gidişinin ortasında aşkın fincanından dudaklarımıza yapışan kekremsi tadı topluyorduk ve yağmur yağıyordu dışarda, şemsiyemizde yoktu, bilette almamıştık gideceğimiz düş ülkesine, bildiğim tek şey vardı ve umurumda olan tek şey, kadınımdın ve karşımda duruyorken ben sana bakıyordum aşkla...
Anladım ki gözlerimdeki aşkı okuyamamışsın sevgili. Sanırım kelimelerin anlamını gözden kaçırdın, garsona eti tutku almasını ve bize iki çay getirmesini söylerken mi dikkatini dağıtmıştım. Keşke söylemeseydim, bilseydim yüreğimden süzülüp sana gelen onca kelimenin bir sigara dumanı gibi gökyüzone karışıp yiteceğini, hiç birşey söylemez, konuşmazdım hatta, gözlerimle dikkatini dağutmadan severdim seni... öğretmenimsin, hayatı senden öğrendim, ayak üstü ölmeleri ve sorgusuz seçimleri, allah senden milyon kere razı olsun sevgili...
Tane tane düşüyordu yağmur ve yarışıyordu damlalar sanki beni sevmek için, yağmur taneleri yarışırken sana o hazzı verecek bir gökyüzü daha olmayacağını bildiğini bilerek, yüzümü öpen her damlanın bana verdiği acıyı seninde ömrünce yaşayacağını bilmek üzüyor beni.
Gerçi ben boşuna üzülüyorum, bu hisler seven birine ait olmalı ki umurunda olmayan bir insanın züğürt tesellisi bunlar, sen çoktan adımı bile unutmuşsun zaten, silip yüreğinden, öldürmüşsün ben gömerken seni keşkelerime, sen intikam alırcasına ölmeyi bana mübah sayarken... Canın sağolsun, allah senden milyon kere razı olsun, ahirette benden dolayı sana sual sormasın sorgu melekleri, merak etme bal özüm ben günahına seni çekmiş olarak karşında başka ruhların sevgilileri gibi olmayacağım, sen benim sevabımsın, ben senin defterinin sevap yanındayım. Kalbime bakarsan canım, kirlenmeyen bir sen, kirletilmeyen bir aşk ve adının yazılmadığı bir yer bulamazsın, neyi bulamazsın biliyor musun, kin, nefret, öfke, kiri bulamazsın...
çünkü ben senin öğrencinim. Yağmur yağıyor, taneler düştükçe yüzüme, ben ölümsüzleştirerek seni, kocaman gülümsüyorum, gerçi sen yağmurdan gözlerin kapalı olduğu için göremiyorsun, olsun. Ben hep sana gülümsedim zaten, ellerim burcu burcu sen kokarken, bir tek senin hayalini kurdum ve bir tek sana seslendim kadınım diye...
Şimdi kimsemsin dediğim bir kimsesizliğe mahkum ettin beni ömrümce müebbet misali... Olsun, canın sağolsun, allah senden milyon kere razı olsun sevgili... Hakkım helal olsun, helal olsun sevdiğim az bile ettin, mübah bana ben olsam beş kere terkederdim ama gene gelirdim be sana, kıyamazdım. Neyse...
Dudaklarımda dudaklarının mührü ve kalbimde mührünün izi, nefes bile almıyorum göğsümde uyurken hayalin, göğsümde bir sen kokusu ve kollarımda bir sen yokluğu, ben hala safım aşka dair, ayaklarımı üşümesin diye ayaklarına sararken ve kilitlemişim seni yüreğime, lstemesen de, seçmesen de, öldürsen de ayak üstü, ahirim sensin.
Ve ben öldüm sevdiğim, canın kaydı ellerlnden, ben kokan ellerinle canımı aldın. Olsun, allah senden milyon kere razı olsun, sevdin ya beni bir süre kalbinde öldürsen de... Gitmeleri tercih etsen de, istemesen de, bundan sonra başkalarını seçsen de, ben olamayacak hiç kimse biliyorsun sende... Kim seni sıkıntı çekme diye evvelin ve ahiretini düşünerek sever ki benden başka?
Düşünen bir mecnun bile, hiçkimsen olmuşken yıllarca... Doğru ben öğretmenin değildim ki, peygamber olamadım, sende Hz. Aişe annemiz olamadın. Onlar gibi olabilmek bizim gibi basit kullar için zor zaten sevgili, şeytanı yenip tek vücut olmak yetmiyor bu alemde, imanla ve inançla yaşarken sevgili, aşkın da iflas etmemesi gerekiyor, ve en büyük ve en kalıcı aşk onlarınkisiymiş. Bu yalan dünya da ne kadar basitmişim. Ben senin hiçinmişim asiliğinde kırılmayı hak eden... Hayalinde mi bu dünya gibi yalandı sevgili. Neden, asaletine hayranlık ötesi izleyen bu adama dair asileşmek neden? Al sevdiğim kalemi eline, sapla yüreğime, tek silahım kalemim öldür beni hadi, saöların bağrımı yakarken de, asileşme, söz dinle ve sadece seni sevene asileşme allah rızası için, nefes almıyorum. Nefesimdin, şimdi nefessizsin bir ömür benim gibi..
Bu ne şimdi? Şeytan inançlı iki yüreği oyununla dize getirdln ya, amacında buydu, mühlet verilen gününde ki görevinde, kur düğün derneğini, keyfini sür bakalım şimdilik, sanıyorsun ki bir aşkı helak ettin, yok ettin. Yazık! Acıyorum sana, aldatan ancak kendini aldatır, ihanet eden ancak kendine ihanet eder, senin hazzın uzun sürmez ey şeytan, çünkü aşkımızın elindedir Kur’an. Sen bizi yıktığını san!
Koltuğa oturdum, ne kadar güldüm hayalinle, beceriksizliğimiz gelince gözlerimizin önüne...Sonra aynalardan izledim o kelimelere sığmaz güzelliğini, sana hiç demedim ama sen uyurken defalarca seni izlemekten ben hep uykusuz kaldım sabahlara dek, sen göğsümde uyurken ben uykuların bölünmesin diye hep yavaş yavaş nefes aldım aşkım ve tek hayallmdi kadınımı izlemek o uyurken, biliyor musun ruhum, uyurken sen de hayalin gibi bir başka güzel oluyorsun ve ben seni bir başka sevlyorum, çektikçe kokunu içime, hücrelerime siniyorsun ve ben şükrediyorum.
öyle koklamışım ki gülümü, ömürlük işlemişsin içime, an can alıcı ayrılıklara kafa tutuşum sana olan aşkımın yardakçısı bu koku... Ne desem sana yalan gelecek, ne zaman inandın ki bana... Umrun değilim biliyorum. Neyse....
Nefessiz kalan bir lnsan nasıl sarılırsa oksijen tüpüne, öyle sarıldım işte bende kokunu çekiyorum içime, sadece bana açan goncamın kokusunu, gözlerimin önünde vuslatımızın habercisi gül kokulu goncam ve gözlerindeki o güzel şaşkınlık ifadesinin sadeliği, vay be canım ne çok sevmişim ben seni dedirtti bana...
Oysa istanbul gibiydin sen kadınım, fatihi tek ve tek fatihinin önünde diz çöken ama fatihine asileşip, ayak üstü öldürendin.
Olsun, allah senden milyon kere razı olsun, seviyorum ya seni ömürlük, hayalinle uyurken bile, saçlarından öpüyorum ve vazgeçemiyorum o benim sana karşı olduğunu yeni keşfettiğim tek adetim, uyanıp uyanıp öpmem hani...
Neyse ismi lazım değil acıların, acıtanların canım. Biz acılarda da yeteriz birbirimize...
Hayalinin uykusu geldi, daldı dalacak, yeni bir yıla sensiz girmeyi hayal etmemiştim, hoş hayalin gecikti bana gelmekte ama olsun, yeni yıla sensiz girmedim. Yoksa çok korktum, nasıl girersen öyle glder diye bir batıl inanç var ya saçma salak, şeytan gene kahkahalar atarak, fısıldadı sana fısıldadığı gibi bana da, onsuz gireceksin yeni yıla diye, hahahaha ben naptım, sarıldım baba öğrettiğine öğretmenim, millet yaşlandığına tepinerek ihanetleriyle sevinirken, sana sadakatimi kanıtlarcasına her harfte sana dualar yolladım.
çünkü ben seni elif gibi sevdim, vav gibi aşkının ateşinde yandım asileşmeden, itaat ederek eğildim, nun gibi kelamının anlamıyla ruhuma şiir gibi yazdım. Sen mi? Sen zaten özgürlüğü seçtin. Olsun, allah senden milyon kere razı olsun. Seni seviyorum.
Hiçbirşeyin.
BAKİ EVKARALI
ç.OTELİ
31.12.2012
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.