- 1247 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ASKERLİK ANILARIM
1. B Ö L Ü M
Bende bir Türk vatandaşıydım. Bir vatan borcumda benim vardı.Bu vatan borcumu her Türk genci gibi bende merakla istekle zamanım gelince yapacaktım ve de yaptım.Elbette bu iki yıllık vatan borcu dönemi heyecanlı meraklı ve maceralı olacaktı. Bu yüzden bunları düşünerekten,bu askerlik dönemimi hafta,hafta yazmaya çalıştım.Bu yazımları önceden hatıra defterime hepsini yazmıştım. Mart 2008 de Bilgi sayara kayıt etmeye başladım.Burada bazı yerler de yazılarımı ve hatırladığım anılarımı genişletmeye çalıştım.Hani olayları biraz daha hem sadeleştirdim,hem de özleştirmeye çalıştım…..
TEMEL EĞİTİMİ HATIRALARI İSPARTA
02-12-1968 p.tesi-----24-01-1969.C.tesi
52 gün kaldım,4 gün yol vardı.
Adresim: 58 tüm.40.aly.1.Tb.4.Bl İSPARTA.
01----HAFTA: 24-11-1969-----------------01-12-1969-------------
26 Kasım Salı günü Gerede’den sülüsleri aldık.Akşama tekrar köye döndük.Köyde bir gün daha gezdik.28 Kasım perşembe günü askerlik için köyden ayrıldık. İki günüm Ankarada ve tren yolculuğun da geçtikten sonra,Pazar gecesi saat 22,23 sularında İsparta iline indik.O geceyi bir otelde geçirdim.Ertesi sabah 02-12-1968 Pazartesi sabahı saat on sularında birliğime teslim oldum.Teslimden sonra ilk asker elbisesi giymiş oldum.Ve beni,1.Tb.4.Bölüğüne verdiler.Dördüncü koğuşta da yerimi verdiler. İlk yemeğim,yarım tayın ile pırasa ve makarna olmuştu.
02 HAFTA 02 -12-1968---------08-12-1968.............
Pazartesi günü tekmilden sonra, bize tüfenk ve teçhizat verdiler.Bunlarla ilk kez eğitime çıktım.Beni 1.Takım 2.mangaya verdiler. Bu hafta ateş nazariyetı üzerine ders görmüştük. Çavuşum Malatya’lı Kadir doğan.(Bu hafta köyde Babam vefat etmiş)
03……….HAFTA 09-12-1968 ------------15-12-1968 .............
Bu hafta ilk kez Salı gecesi 3,30, 5,30 depo nöbeti tuttum.Sabahleyin iki tokat yedim Çünkü!. Bu ay mübarek Ramazan ayı idi.Orucumu tutmamıştım.Zira ramazan ayı köyümüzde iken başlamıştı.Oruç tutanlara kolaylık sağlıyorlardı üstlerimiz.Oruç tutmayanları da sağda solda görev veriyorlardı.Salı sabahı beni de karavana getirme gurubunda görev vermişlerdi.Yemeğimizi yedikten sonra,koğuşa teçhizatımı almak için girmiştim ki,koğuşçu erinden iki tokat yedim.Niçin girdin diye.Cuma gecesi sabah beş/yedi depo nöbeti tuttum.Başka kayda değer bir durum yoktu.
04……HATFTA 16-12-1968---------------22-12-1968
Bu hafta Pazartesi günü talime gitmedik.Çok yağmur yağmıştı.Bayram da sigara verdiler üç gün de bayram tatilimiz vardı.Önemli bir durum yoktu.İki kere birinci koğuş nöbeti tuttum.
05…………HAFTA…23-12-1068 ---------------29-12-1968
Dün yemin merasimin de yemin merasimine katıldığımızdan,yarında yıl başı olduğundan üç gün tatilimiz vardı.Bu güne kadar hiç mektup almadım.Salı gecesi beş/yedi ikinci koğuş nöbeti tuttum.Çarşamba günü Er.Eğ.kolordu komutanı geldi.Hava soğuktu iflahımız kesildi.Akşam saat 17 ye kadar eğitim alanın da bekledik.Bu hafta çavuştan dört tokat yedim.Ve suçsuzca yediğim bu tokatın kahrından ağladım…..
06 HAFTA….30-12-1968----------------05-01-1969
Pazartesi ve Salı günü yıl başı tatil vardı.Bolca istirahat edip top oynadık. Köyden ilk mektubum Öğretmen komşum Hayrettin ağabeyin yazdığı 28-12-1968 Salı tarihli mektup anamdan geldi. Benim en çok sevindiğim gündü bu gün..İki günlük tatilden sonra eğitime devam ettim.Hiç lüzumsuz bir durumdan elime bir kasatura yedim……
07…… HAFTA 06-01-1969-----------------12-01-1969
Pazartesi günü Org: Cemal Tural gelecek diye akşama kadar eğitim alanında soğuk hava da bekledik.7 Ocak Salı günü gidiş gelişi beş saat süren atış plogonuna gidip kişi başına günde üçer mermi olmak üzere dokuz mermi attım.Cuma günü öğleden sonra morel eğitimi vardı.Bir iyice eğlendik.İlk defa Pazar günü çarşı izinim çıktı.Öğleden sonra dört saat İsparta da arkadaşlarla gezdik.Bu hafta üç gün mutfağa servise gittim…
08………. HAFTA………….13-01-1969----------------19-01-1969
Bu hafta Dursun ağabeyim den ve bir arkadaştan olmak üzere iki adet mektubum geldi.Pazartesi test için test çalışmaları yaptık.Fakat bu hafta İsparta’ ya çok kar yağdı,bolca istirahat ettim….
09………… HAFTA--------------20-01-1969--------------26-01-1969
Pazartesi günü test var diye akşama kadar yemekhane de kaldık.Salı günü &/7 kule nöbeti tuttum.ardından testlerin bitiminden sonra tüfeği teçhizatı geri teslim ettim.Böylece İsparta temel eğitimi bitmiş oldu.Çarşamba günü bize dosyalarımız verdiler.Perşembe gecesi saat 4,20 de İsparta dan trene binip bir günlük bir yolculuktan sonra gece saat 20,15 de İzmir’e geldik.Bizleri cemselerle İzmir/Narlıdere ye götürdüler.O gece taburda yattık.Sabahleyin içtimadan sonra bizleri paylaştırdılar. Ben Sıhhiye ihtisas taburu 4.bölüğe düştüm..
Böylece İSPARTA TEMEL EĞİTİMİ BİTMİŞ OLDU…….25-01-1969 Pazar
Not :İsparta kendi durumuna göre güzel bir şehrimiz.İsparta ya tren ve otobüsle ulaşım sağlanmakta. İsparta’nın etrafı yüksek derece de dağlarla bir nevi çevrili.Ortası düz ova sayılır bir şekilde..İsparta’nın hiç belli olamayan bir havası var.Mesela sabah kar yağmur yağsa, bir iki saat sonra tamamen değişen bir hava görülmektedir.Hele o İsparta‘nın kuzey-doğusunda ki Antalya boğazı denilen mevki var ya burada askerlik yapanların için bir felaket.Sanırsın ki dünyanın rüzgar ayarı buradan gelişmekte.Askeriye kışla şehrin aşağı tarafında bulunmakta.Burada iki alay var.40. ve 70. alay, birde 58 tümen bulunmakta……AHMET TINMAZ.1.tb.4.bl hatıralarından….
Not: Bu yazım üç bölümdür.
YORUMLAR
Ahmet Tınmaz
Askerlik hatıralarımı ekseri haftalık olarak defterime yazdım.Üç bölüm olarak yayına koymayı düşünüyorum.Yazma ve okuma meraklısı biriyim,ne yapacaksın dünya hali.Yorumunuz için teşekkürler.