Yılbaşı
2013 iyi bir yıl olacak mı?Şu sıralar en çok sorulan sorulardan biri.Bunu hiçbirimiz bilemeyiz.Ama bana göre 2012 yılından daha iyi bir yıl olmasını sağlayabiliriz.Benzer mantık takibindeki yıllar içinde tümevarım ve yahut tümdengelim kullanılarak yürütülebilir.Her ne kadar gerçekçi olmasa da bence her yeni yıl bir önceki seneye göre daha iyi geçmelidir.Tabi iyi olmasından kastettiğim şey insanlar için göreceli olup herkes için değişecektir.
Yeni yılda neler dilediğim sorusuna gelirsek: İnsanların kalplerindeki –kalmışsa eğer veya çok küçük kırıntılar dahi olur- güzelliklerin ortaya çıkmasını,zekalarını daha olumlu kullanabilmelerini,kendilerini sarıp sarmalayan her şey hakkında önyargıları olmadan düşünebilmelerini,hiçbir zaman hayal kurmaktan vazgeçmemelerini,meraklarını kaybetmemelerini,her gün yeni bir şeyler öğrenme isteğini içlerinde hissetmelerini,her geçen gün bir önceki günden daha ileride olmaları gerektiğini anlayabilmelerini,daha çok okuyup,araştırma yapıp,fikir üretebilmelerini ve bir parça da şu dünyada küçük şeylerle bile mutlu olunabileceğinin farkında olmalarını isterdim.
Ve bunlardan bana göre daha önemli olanı ise insanların kendi benliklerini hakkında düşünebilmeleri,kendilerini öğrenebilmeleri ve tanıyabilmeleri,kendilerini anlayabilmelerini dilerdim.Tıpkı eskilerin dediği gibi ‘Kendini bil.’Böylece kendimizden yola çıkıp-ve işte burada yine tüme varım devreye giriyor.-tüm insanlığı anlamaya başlayabiliriz belki de.
Şu yaşadığımız dünyanın bir yapbozdan oluştuğunu bilmeli ve kainattaki her şeyin –ne bir eksik ne bir fazla- bu yapbozun bir parçası olduğunu görebilmeliyiz.Tek bir parça bile eksik olsa döngü bozulur, her şey anlamsızlaşır ve yapboz tamamlanamazdı.Yapbozun tamamlanabilmesi için bütün parçaların yerli yerine oturması ve hepsinin uyumlu bir bütünlük gerçekleştirmesi gerekir.Tıpkı hayat gibi.Kişi buradaki yerini bilmeli ve bunun farkında olmalıdır.Unutmamak gerekir ki birisi bile olmazsa herkes sözcüğü anlamını kaybeder ve de herkes olmadan da hiçbirimizden bahsedilemezdi.
Güzel düşünenler, tüm güzellikler sizinle olsun.Nice senelere!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.