- 674 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
Harcanmış Hayat 4
Harcanmış Hayat 4
Zehra açık apartman kapısından içeriye girdi.Annesinin zilini basmaya başladı.Annesi kapıyı açmıyordu.Kapıyı yumrukluyor, tekmeliyor;ama kapı bir türlü açılmıyordu.”Aç anne! Ne olursun aç kapıyı” diyerek ağlamaya başladı…Zehra da anahtar vardı;ama annesi anahtarı kapıda anahtar deliğinde bıraktığından açması mümkün değildi…O sırada kız kardeşi Güneş eşi ve iki oğlu geldi, onun arkasından da küçük abisi,karısı ,kızı ve oğluyla geldi…Kapı açılmayınca ambulans ve çilingir çağırmaya karar verdiler.o sırada annesi kapıyı yavaşça açtı.Zehra “Çok şükür yarabbim anneme bir şey olmamış” dedi…Annesinin suratı asıktı “Siz bilmiyormu sunuz benim yataktan çok zor kalktığımı..kapıyı yıktınız.Sesleniyorum ama çıkardığınız gürültülerden beni duymuyor sunuz ...Hem ben bütün gece uyuyamadım.Zehra,sen gittikten yarım saat sonra bir adam benim camı kırarcasına çaldı.Bende camı açtım.Benden yüz lira istedi.Ben seni tanımıyorum.dedim camı kapattım.Bu olay bütün sinirlerimi bozdu sabaha kadar uyuyamadım..” Bu olayın akşamki cinayetle ilgili olabileceğini düşündüler.Zanlı göz altına alınmadan önce annesinin evine gelip ; para istediğini ilk mahkemede söyledi…
Bu arada arka arkaya, eve gelen eş,dost,akrabalar ,evin içini doldurmuştu.Zehra ‘nın hasta ve yaşlı annesi şaşkınlık içindeydi..”Hayırdır,çocuklar neler oluyor ? Neden hepiniz birlikte geldiniz?Kötü bir şey mi oldu ?Yoksa..yoksa..içkici kardeşinize; bir şey mi oldu? Konuşmalar sırasında birkaç kişi ölüm olayını ağzından kaçırsa da annesi anlamamıştı…Zehra annesinin önüne diz çökerek oturdu..”Anne beni iyi dinle..sana bir şey söyleyeceğim…O içkici abim bu gece, bir kavgaya karışmış.Bıçakla yaralanmış..İzmir ‘de hastanede yatıyor,şimdi..biz hep birlikte hastaneye gideceğiz..Sen, burada kal,biz sana gelişmeleri telefonla anlatırız..” Annesi ağlamaya,dövünmeye başladı..doğruyu söylemek mümkün değildi..Yanında hiç kimse olmayacaktı bu gün…Olanlar da annesine ne kadar yardım edebilirdi ki…Ne kadar anlayabilirdi ? Zehra ‘nın kızı,ve iki dünürü,annesinin yanında kaldı…
Zehra kapını önüne çıktığında bütün taksiler dolmuştu…Kendi arabalarını aradı,göremedi..belli ki.. taksi dolmuş eşi de gitmişti…O sırada Yasin ‘in sesini duydu..”Hala benim arabada yer var..Hem arabayı yeni aldım sıfır kilometre konforlu..”Zehra ,Yasin ‘in arabasına bindi..Hayat ne garipti..Bir yanda defnedilmeyi bekleyen biri,diğer yanda sıfır kilometre araba sevdası…Hem de aynı acının,aynı zaman diliminin içinde iken...
Katil zanlısı Hasan ‘ nın ablası sema ile Zehra çok samimi arkadaştılar.Sık sık birbirlerine gider,gelirler geceleri üçe kadar oturup sohbet ederlerdi…Zehra geçen yaz çok şiddetli hastalandığında Sema ‘lar Çeşme ‘ deki yazlık evlerine gitmişlerdi.. Sema ,Zehra ‘ yı telefonla aramış ona sitem etmişti.”Seninle ilgili olayları başkasından duymak; inan beni çok üzüyor.Hasta olduğun günlerde ben seni telefonla aradım..Öylesine aramıştım..O gün seninle telefonda gevezelik yaptık;oysa sen o sırada hastalıkla uğraşıyormuşsun ve sen bana bunu söylemedin gerçekten de bu beni çok üzdü “ demişti..Zehra yapı olarak kendisi ile ilgili konuları başkasına anlatmayı hiç ama hiç sevmezdi..Hiç bir yaşadığı olayı annesine bile anlatmamıştı.Onun yapısı böyle idi..Sema ‘ ya anlatmamasın da da hiçbir art niyeti yoktu..Olamazdı da…
Sema ‘nın kardeşi cinayet zanlısı olarak göz altına alınmıştı.Sema iki oğlan kardeşi,onların çocukları ve eşleri ile hiçbir ilişkisi yoktu.Onların yaptıkları pis olaylara çok üzülüyordu.Mahkeme kararı ile iki kardeşini kardeşlikten ret etmişti.Soy isimleri anıldığı yerde..herkes tiksindi duyuyor ve “Onlar katil sülalesi..genlerinde katil geni var.dedeleri,amcaları,babaları katil”diye söylerdi herkes.Oysa sema dünyalar tatlısı melek gibi bir insandı.Sema ile babasının katil olması konusunda hiçbir zaman konuşmamışlardı.Bu rağmen bir konuşma sırasında Sema “Bir katilin kızı olmanın ne demek olduğunu ancak yaşayan bilir “demişti..Zehra ,sema ‘nın bu cinayet olayını da başkasından duyduğunda sitem edeceğini düşünerek Sema ‘yı telefonla aradı ve aradığına bin kere pişman oldu…
Devam edecek…
YORUMLAR
Değerli arkadaşım.
Hkayedeki isimlere baktığımda bunlar bana sanki gerçek kişilermiş gibi geldi..Çünkü hani şu bzim alışageldiğimiz isimler değil...
Hikaye çok güzel..baya da sardı...Oldukça ilginç bir şekilde devam ediyor...Tek dikkatimi çeken o içkici ağabeyin bir ismi olmaması..Öyle ki annesi bile onu adıyla değil '' İçkici '2olarak ifade ediyor...Bence her ne olursa olsun bir anne evladından bahsederken onun sıfatıyla değil ismiyle hitap eder...
Bu çok minik detay dışında şahane bir yazı..
Selam ve sevgilerimle.
sareyaprak
İnanın okumanız takip etmeniz beni onurlandırıyor..En azından okunacak bir şeylerde yazabiliyormuşum demek :))))))))) Sevgiletr selamlar...
sareyaprak
Bu bölüm çok güzel olmuş, bakalım Sema, Zehra'ya ne dedi. Bekleyip göreceğiz.
Tebrikler, sevgimle...
sareyaprak
efendim merakla yazının gelecek bölümünde neler olacağını şimdiden beklemeye başladım semanın tepkisi ne olacak bekleyip göreceğiz kolay gelsin saygılarımla selamlar
sareyaprak
sareyaprak
sareyaprak
AYSE 09
merak ettim hep kötülükler olmasa diyorum