- 1257 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BİZİM ECE 7. ŞİİR ŞÖLENİ MUHTEŞEM BİR ORGANİZASYONLA KUTLANDI VE EMİNE SEVİNÇ ÖKSÜZOĞLU 2007 YILI KÜLTÜR SANAT VE BAŞARI ÖDÜLLERİ SAHİPLERİNE TAKDİM EDİLDİ...
BİZİM ECE 7. ŞİİR ŞÖLENİ MUHTEŞEM BİR ORGANİZASYONLA KUTLANDI
Kültürün, Sanatın,Şiir’in beşiği şirin ilçe Salihli; Bizim Ece 7. Şiir Şöleni ile şiire doydu.
Salihli Belediyesinin katkıları ve özellikle Salihli Belediye Başkanı Sn. Mustafa Uğur OKAY beyefendinin edebiyata karşı göstermiş olduğu duyarlılığı ile, Bizim Ece Edebiyat Kültür ve Sanat Dergisi Sahibi, sevgili dostum Sn. Ahmet Otman tarafından düzenlenen “BİZİM ECE 7.ŞİİR ŞÖLENİ” 1-2 Mart 2008 tarihlerinde muhteşem bir organizasyonla kutlandı.
Organizasyon Salihli Belediye Başkanlığı’nın katkılarıyla ve beraberinde Adala Belediye Başkanlığı, Salihli Ticaret ve Sanayi Odası Başkanlığı, Esnaf Kefalet Koop. Başkanlığı, Sönmez Güven Form ve Ofset, Salihli Rotary Kulübü, Salihli Gıda İşletmesi, Acar Gurup – Güven Kiremit Fab. Tuğrul Tarım Ürünleri A.Ş, Salihli Elit Dershanesi ve Salihlili Esnafların desteği ile gerçekleşmiştir.
Salihli halkı tarafından büyük ilgi gören şölende, Hollanda dan ve Türkiye’nin dört bir tarafından kilometrelerce yol kat edip gelen şairler Salihliyi şenlendirdi. Şölene renk veren şair, yazar ve araştırmacıların yanı sıra, gazeteciler, söz yazarları ve koca bir basın ordusu programa eşlik etti. Özellikle Maviiklimler.net internet sitesine ve radyo ekibine sonsuz teşekkürlerimi iletmek isterim.
“BİZİM ECE 7.ŞİİR ŞÖLENİ” ne kim nereden iştirak etti diye bakacak olursak;
Prof.Dr. Sadık Kemal TURAL Ankara…...Atatürk Kült.Dil ve Tarih Yüksek Kur.Bşk.
Ahmet OTMAN Salihli…….Bizim Ece Dergisi Sahibi / Şair
Bedriye SÖNMEZ Bursa……..Şair
Celal OYMAK Ankara…...Şair
Emin ZEYBEK Bursa…….Şair
Emine SEVİNÇ ÖKSÜZOĞLU Ankara…..Edebiyat Araştırmacısı / Şair – Yazar
Filiz KILINÇ Ankara…...Şair
Güler ARSLAN İzmir……..Şair
Gülgün YALVAÇ Salihli……Sunucu / Gazeteci – Şair
Hafize GÜN Bursa ……Tiyatro Sanatçısı / Şair
Hava KÖSEOĞLU İzmir……..Radyo Maviiklimler / Şair
İsmail GÖKTAŞ İzmir….….Şair
İsmet Bora BİNATLI Ankara…....Şair
İsmahan Işık SARIGEDİK Salihli……..Şair
Mehmet DALKANAT K.maraş…..Program Yapımcısı / Şair
Mehmet KOCATÜRK Salihli……..Şair
Mehmet ŞEN Salihli……..Şair
Melek AVCI İzmir………Şair / Yazar
Mine BAHÇECİ Mersin……..Şair / Yazar
Murat HACIOĞLU Denizli…….Şair
Musa KALKINÇ Turgutlu…..Şair
Mustafa TOGA Hollanda…...Şair - Yazar
Neriman Betül ERTEM İstanbul…….Şair - Yazar
Nevin KURULAR Ankara……..Şair
Nezaket ÖZDEMİR Salihli………Şair
Nuri SABIRSIZ Gaziantep….Gazeteci / Yazar – Olay Medya Grb.Bşk.
Nuray ÖKSÜZOĞLU Gaziantep…..Konuk
Sami ARSLAN İzmir…………Şair
Sedat GÜNAY Salihli………..Şair / Yazar
Şerife ÇINAR İzmir…………Şair
Şevket AKAR İzmir…………Şair / Türkücü
Şevki DİNÇAL İzmir ………...Şair / Söz Yazarı
Tuğbay BOZKURT İzmir…………Şair
Zerrin TULAN İzmir…………Şair
İl dışından gelen katılımcıların yanı sıra, Salihli’nin yerli şair ve yazarları da programa renk vererek eserlerini seslendirdiler. Bizim ece 7. şiir şöleni internet sitesi olan Maviiklimler.net edebiyat sitesinden canlı olarak naklen dinleyicilere ulaştırıldı.
Bizim ece 7. şiir şöleninde neler yaşanmadı ki; şiir paylaşımları, güzel dostluklar, edebi sohbetler, akşam yemeği esnasında canlı müziğe eşlik ederek oynadığımız yöresel oyunlar, halaylar vs. 20 yıllık sanat yaşamımda katıldığım en güzel şiir şöleni buydu diyebilirim. Lidya krallığının izini hala üzerinde barındıran bu topraklarda bulunmak, beni son derece mutlu etti. Kurşunlu kaplıcalarında konakladığımız ve doğasına hayran kaldığım Salihli bende olduğu gibi, diğer arkadaşlarımı da büyüledi. Kültürün, şiirin, edebiyatın ve yöre insanının sıcaklığı, bu topraklarda izini kaybetmemiş. Dahası halkın yoğun ilgisi bizleri son derece memnun etti. Hemşerilerimi gördüğüm Zerde Restaurant’ın değerli sahipleri naif davranışları ile, bizlere kendi evimizdeymiş gibi kucak açıp, rahat etmemizi sağladılar.. Hele Sevgili dostum, kalem arkadaşım Sn. Ahmet OTMAN’ın misafirperverliği karşısında söyleyecek söz bulamıyorum. Yine aynı şekilde Adala Belediye Başkanı Sn. Süleyman UĞUZ ve şair arkadaşım Sn. Sedat GÜNAY beyefendinin, şair ve yazarlara göstermiş olduğu ilgi gözlerden kaçmadı. Özellikle Attolous At çiftliğindeki piknik ve at üzerinde yapılan gezintiler programın vazgeçilmez eğlencesi idi.
Salihli insanı Türk edebiyatını seviyor, şiiri önemsiyor. Salihli insanı kendini aşmış bir ilçe olarak, koca bir şehir olmayı hak ediyor. Salihli halkı çok şanslı, çünkü onların Sn. Mustafa Uğur OKAY beyefendi gibi bir belediye başkanı var.
Bizim ece 7. şiir şöleninin detaylarına bakacak olursak;
29.02.2008 Cuma günü tüm şairler ve yazarlar olarak makamında ziyaret ettiğimiz Salihli Belediye Başkanı Sn. Mustafa Uğur OKAY beyefendi, tüm şair ve yazarları konuk ederek, edebiyat ve şiir üzerine sohbet etti. Ardından Emine SEVİNÇ ÖKSÜZOĞLU’nun Başkan Mustafa Uğur OKAY Beyefendiye takdim ettiği ATATÜRK Resmi ve Gaziantep Özel el işi Nakkaşe görülmeye değerdi.
01.03.2008 Cumartesi günü saat 13,30 da Ticaret ve Sanayi Odası SARDES Konferans salonunda başlayan programda, Atatürk Kült. Dil ve Tarih Yüksek Kur. Bşk. Prof. Dr. Sadık Kemal TURAL şiirimizde dilin kullanımını anlatan güzel bir konuşma yaptı. Konuşma sonunda Sn. Ahmet OTMAN’ın elinden Lidya krallığına ait ilk para örneği takdim edildi. İştirak eden şairlerimizin sanat yaşamları ve kendi seslerinden şiirleri sunuldu. Özellikle Edebiyat Araştırmacısı Şair Yazar Emine SEVİNÇ ÖKSÜZOĞLU’nun konuşmasının ardından açmış olduğu Türk Bayrağı, izleyicilerden büyük alkış topladı. Şiir şöleni kulağa olduğu kadar, gözlere de hitap etti. Programa Simav Kaymakamı Sn. Samet ERCOŞKUN Beyefendi on kişilik bir heyetle gelerek, bizleri onurlandırdı. Program sonunda verilen katılım belgeleri ve kokteyl son derece güzel paylaşımlara sahne oldu.
Bizim Ece Şiir Şölenlerinin 7 yıldır vazgeçilmez ismi olan, Ankara’dan iştirak eden Sn. İsmet Bora BİNATLI için Salihli Fahri Hemşerilik ünvanı öngörülürken, yine 7 yıldır Bursa’dan katılan Sn. Bedriye SÖNMEZ Hanımefendiye Sn. Ahmet OTMAN Beyefendi tarafından Bizim Ece’nin bir vefa plaketi takdim edildi.
“Bizim Ece 7. şiir Şöleni” bu yıl bir ilke daha imza atarak, “Emine SEVİNÇ ÖKSÜZOĞLU Kültür Sanat ve Başarı Ödülleri”ni Salihli de gerçekleştirilen bu şölende sahiplerine takdim etti. Elif Otomotiv ve Elif Trafik Müşavirliği sahibi Sn. Adem ÇOBAN Sponsorluğunda gerçekleşen bu tören, duygulu anların yaşanmasına sahne oldu.
Türk Edebiyat dünyasında önemli bir yer tutan, Türk Edebiyat’ına ve Türk Şiirine hizmet vermiş usta kalemlerin onurlandırıldığı “Emine SEVİNÇ ÖKSÜZOĞLU Kültür Sanat ve Başarı Ödülleri” Türk Edebiyatının Oscarı olarak anılmakta olup, gerçek anlamda edebi kariyeri olan ve Türk Edebiyat dünyasına ciddi anlamda hizmet vermiş olan kişilere takdim edilmektedir.
“Gaziantep Altın Fıstık Türk Edebiyatı Üstün Hizmet Madalyası”
Ve Gaziantep Özel el işi Nakkaşe”
Edebiyat Araştırmacısı Şair ve Yazar Emine SEVİNÇ ÖKSÜZOĞLU tarafından, Salihli Belediye Başkanı Sn. Mustafa Uğur OKAY beyefendiye takdim edildi.
“Emine Sevinç Öksüzoğlu Türk Dünyası Edebiyat Üstün Hizmet Ödülü”
Prof. Dr. Sadık Kemal TURAL tarafından, Gaziantep Gazeteciler Cemiyeti Kurucu Başkanı, Olay Medya Haber Dairesi Başkanı ve Kılçıklar Köşe Yazarı; Gazeteci Yazar Sn. Nuri SABIRSIZ adına, Nuray ÖKSÜZOĞLU hanımefendiye takdim edildi.
“Emine Sevinç Öksüzoğlu Türk Dünyası Edebiyat Şeref Ödülü”
Simav Kaymakamı Sn. Samet ERCOŞKUN beyefendi tarafından, Bizim Ece Kültür Sanat Edebiyat Dergisi Sahibi ve Şair Sn. Ahmet OTMAN beyefendiye takdim edildi.
“Emine Sevinç Öksüzoğlu Usta Kalem Başarı Ödülleri”
Şair Yazar Sn. İsmet Bora BİNATLI beyefendiye,
Şair Yazar Sn. Celal OYMAK beyefendiye,
Şair Yazar Sn. Mine BAHÇECİ hanımefendiye takdim edilmiştir.
Ödül törenimizin sponsorluğunu üstlenen Elif Otomotiv ve Elif Trafik Müşavirliği sahibi Sn. Adem ÇOBAN beyefendiye, Türk edebiyatına vermiş olduğu katkılardan dolayı “Bizim Ece Dergisi sahibi Sn. Ahmet OTMAN beyefendi tarafından bir teşekkür plaketi takdim edilmiştir.
Emine SEVİNÇ ÖKSÜZOĞLU
Edebiyat Araştırmacısı
Şair Yazar