- 3056 Okunma
- 16 Yorum
- 0 Beğeni
KORUYAMADIN BENİ ANNE
Koruyamadın beni anne
Suçumuz doğuda Dünya’ya gözlerimizi açmak mı?
Suçumuz kız evladı olmak mı anne.
Ben mi istedim Dünya’ya gelmeyi babamla siz sebebim oldunuz
Masum ca günahsız şekilde kucağına aldın beni anne.
Gül gibi yanaklarımı simsiyah saçlarımı kara gözlerimi öperdin
Senin sıcağını aldıkça gönlüm de güller açardı
Onuncu çocuktan sonra gelen on birinci ben olmuştum beni çok severdin
Tapardın anne.
Hayatım senin ve babamın birde törenin ellerinde anne.
Ben istemiydim medeniyetten uzak hâkimin savcının tesir etmediği bir mezrada yaşamayı, taştan topraktan yapılmış bir evde büyümeyi. Ben istemiydim yolu, okulu suyu olmayan ışıksız televizyonu, telefonu, olmayan bir yerde yaşamayı, gaz lambası altında oturmayı? İstemezdim elbette istemezdim Anne:
Benim şehir çocukları gibi bisikletim hiç olmadı. Saçlarım şampuan la yıkanıp ipek gibi olmadı, mis gibi vücudum kokmadı. Tezek kokuları içinde is kokuları sindi küçük bedenime. Hele de diş fırçam hiç olmadı. Fırfırlı kımızı eteğim beyaz gömleğim parlak çantam ayakkabılarım olmadı. Bir kutu kola hiç içmedim tadı nasıldır bilemedim. Çikolata yı tatmadım yemedim. Suçumuz doğuda çocuk olmak mı anne? Bu zor şartlar altında yaşamayı sürdürürken kendime bir de baktım ki biraz cık büyümüş serpişmiş genç kız olmuştum. Doğu geleneğine göre biraz serpilince hemen akabinde dünürcüler gelir kapıya. Babamda sıcak bakıyor bu durumlara yaşı büyük olsa da erkeğin geleneğe göre fark etmiyor. Başlık parasını kim fazla verirse babam ona verecekti beni. Biz kurban oluyoruz koruyacak olan babamız idam sehpamızı hazırlıyor. Celladımız ipi takıyor boğazımıza sorgusuz sualsiz ne olduğunu bile anlayamıyorum sonumuz gelmiş olmalı diye sadece düşünüyorum, cahil çocuk aklımla. Babam emir veriyor etrafına beni hazırlamaları için, bense korkudan göz bebeklerim büyümüş halde çaresiz ce bakınıyorum, olan bitenleri izliyorum, arada bir anneme bakıyorum. Acaba beni korumaya alabilir mi diye. Gördüm ki annemin de korku ile bakan gözleri bana çaresizim diye ışık veriyordu. Büyük abimin gözlerine baktım bana bakma der gibi derinden bakışlarını gördüm. Emir büyük yerden gelmişti. Bana beyaz bir gelinlik giydirdiler ama o an kefenimdi, anlamıştım bunu… Benim idamlık sehpasında ki ipimi babam kesmişti. Beni evlendirmişti. Ben artık evli bir bayan olmuştum, hiçbir şeyden anlamıyordum. Aradan bir süre geçmişti doğal olarak anlaşamamıştım ve baba evine geri dönüş yapmıştım. Babam bana neden geri dönüş yaptın diye darp uyguluyordu. Yaşadığımız çevre de ayrılmış bir bayana iyi gözle bakılmıyordu.
Evlenince koca evinden sağ çıkmak yerine ölü çıkmaktı töreden gelen emir.
Töre, ne derse onu uyguluyordu benim babam. Annemdi tek çarem, gözlerim hep annemi arıyordu. Beni kurtarması için yalvarırcasına bakıyordum kara gözlerine. Çaresizlik ten çırpınıyordum, annemle büyük şehre kaçmayı düşünüyordum. Bu kez Anne mide beni de yaşatmazdı töre. Anneme kıyamıyordum babam anneme de darp uyguluyordu. Doğuda kadın olmak suçmuş bunu yaşadıkça öğrendim. Kız evlatları evlat yerine saymıyor du benim babam. Bir gün çevredeki büyükler toplandı bizim toprak evimizde ayrı bir odaya çekildiler.
Sohbetleri çok derindi. Anne mide beni de içeri almıyordu babam. Yemeklerini çaylarını abim servis yapıyordu. Belli ki abimin de olan bitenlerden haberi vardı. Köy heyeti o gün meğer benim akıbetimi yazmış kara listeye, bana yaşama hakkı yokmuş dünyada, bunu bir gün babam abime gizlice anlatırken tesadüfen duymuş oldum. Şok olmuştum kendimi kurbanlık koyun gibi görmeye başladım. Acaba ne gün nerede ne zaman öleceğimi düşünmeye başlamıştım arada sık sık annemi kucaklıyor vedalaşırcasına sıkı ca sarılıyor öpüyordum. Kokusunu içme derince çekiyordum. Annem… Bana soruyordu, neden bana son günlerde fazla düşkünlüğün var diye. Bende sanki öleceğimi hissediyorum
Seni çok seviyorum anne… Annem o nasıl söz kızım ALLAH korusun dedi…
Oysa zavallı Annem bilmiyordu. Benim ölüm fermanımı çoktan imzalamışlardı. Töre ve babam abim. Bir sabah babam… Abime seslendi senin yapman gereken bugün bir görevin vardı, Artık o görevini yerine getirme zamanın geldi oğul dedi.
O an dünya başıma yıkıldı sanki hemen anneme seslendim koşup yine kucakladım defalarca öptüm, aslında gözlerine bakıyordum bırakma beni anne der gibi ama annem anlamıyordu. Gözlerimde yaşlar içime akıyordu hatta yaş değil kan akıyordu biliyordum abim beni öldürecekti. Kefensiz bir çukura gömecekti.
Akşamüstü abim bana gel seninle biraz dolaşalım sıkılmışsındır dedi. Ben peki abi dedim ve üzerimi giydim annemi son kez kucakladım beni koru anne der gibi öptüm kokladım. Annem… Yine anlamdı içimden koru anne beni gönderme diye haykırıyordum. Çığlıklarım vücudumda çınlıyordu, fakat anneme açıkça söylemiyordum. Annemi çok seviyor üzülmesini istemiyordum.
Annem de Zavallı, babama karşı savunmasızdı. Biz abimle yola çıkmak üzere evden ayrılırken, Annem fazla geç kalmayın çocuklar dedi ben son kez anneme döndüm ve baka kaldım kurtar beni anne kurtar ben daha geri dönemi cem der gibi baka baka abimle son gidişim oldu. GÜLŞEN SARIOĞLU 28.12.2012
YORUMLAR
doğuda olmak doğuda kalmak ve doğuda yaşamak örfleri adetlerine sahit olmak...bir anadolu insanı olarak 9 yılımı verdiğim doğu illerinin (elazığ-diyarbakır-van-hakkari ve tüm ilçeleri-siirt-şırnakbatman) kanayan yarasını ve genç kızlarımızın tek çözülemeyen sorununa parmak bastığınız için teşekkürlerimi bilditiyorum..ne yazıkki durum ve ahval bu şekilde ve bakılırsa halka-aşirete bireylere herkes halinden memnun gözüküyor...ammma velakin madalyonun diğer yüzü ...siddet-geçimsizlik-sevgisizlik hor görülme yada ölüm olabiliyor genç yaşta toprağa sebepsiz düşüyor enç kızlar....
Oysa zavallı Annem bilmiyordu. Benim ölüm fermanımı çoktan imzalamışlardı. Töre ve babam abim. Bir sabah babam… Abime seslendi senin yapman gereken bugün bir görevin vardı, Artık o görevini yerine getirme zamanın geldi oğul dedi.
kalemine yüreğine sağlık
gülşen sarıoğlu
hasan 6666
Merhaba yazınıza davetiniz için çok teşekkür ederim bir çok şiirimde konu aldığım bir hikaye okudum çok da güzel kaleme alınmış beğeni ile okudum yüzlerde yaşanmış hikayelerden biriydi:(((
Tebrikler ....
gülşen sarıoğlu
Töre Cinayeti.. Töre aslında bir milletin milli ve manevi hasletleridir. Töre de adalet, hak hukuk, vicdan, insaf ve asalet gibi yüce değerler vardır. Kendi öz evladını bile hiçbir din de ve hukukta yeri olmayan, toplum baskısıyla, ağa baskısıyla uygulayanın bile vicdanını sızlatan feodal yapıdan kaynaklanan bu despotluğun neresi TÖRE’DİR? 30.12.2012 Akşam haberlerinde töre cinayeti nedeniyle yeğenini öldüren bir amcaya önce müebbet, daha sonra 25 yıl ceza verilerek bu katil adeta mükafatlandırılıyor, teşvik ediliyor adaletin bu katile bir madalya vermediği kalıyor.. O kararı verenlerin o cinayette payı yok mu şimdi? Bunun adına asla töre cinayeti dememeliyiz. Bu resmen cinayet! Gülşen Hanım siz şiir de olduğu gibi nesirde de çok başarılı bir dost kalemsiniz. Akşam sayfanızda okuyup yorum fırsatı olmayan toplumsal bir yaraya parmak basan bu güzel yazınızı bir daha okudum ve dediğim gibi kurgusu bile yürek parçalayan bir yazı olmuş. Sizi tekrar yürekten kutluyor, Yeni Yılınızı en içten dilek ve temennilerimle tebrik ediyor, sayfanıza bir daha saygı ve selamlarımı bırakıyorum.
gülşen sarıoğlu
Anneler ne kadarda koruyucu melek olsada ne yazıkki bu cahil düşünce ve anlamsız töre
cinayetleri karşısında çaresiz kalıyorlar.
Ve hala süre gelen bu sacma ve anlamsız töreler nice çocuklarımızın ya dünyasını karartıyor
Yada canlarına mal oluyor umarım bir gün bu vizdansızlık son bulur
Anlamlı ve hüzünlü bir yazı yüreğim acıyarak okudum.
gülşen sarıoğlu
NİCE YILLARA
Ortacağ ziyniyetinin günümüzdeki uzantısıdır töre cinayetleri, geçen günki 15 yaşında tecavüze uğrayıp töre gereği öldürülen ve kefensiz gömülen o zavallıya atıf edilmiş yazı çok beğendim,
Töre cinayetlerini kınıyor son olması dileği ile başarılar diliyorum kalemin daim olsun...........
Saygılar
gülşen sarıoğlu
NİCE YILLAR TEMENNİ EDİYORUM : Sayın Işık bey
Gülşen Hanım
Çok teşekür ederim. Geçen gün medya da Batman Çayı kenarında cesedi bulunan Hatice isimli bir kadının haberi vardı ve Babalığı yerindeki amcası, diğer amcası abisi zanlı olarak tutuklanmıştı.
İçimden bu nasıl iş,nasıl firavunluk demiştim.
Amma yazınızı okuyunca işin detayını ,hücrelerinde gezinerek anladım. Çok etkilendim
Yüreğinize sağlık diliyorum. İnşallah devamını okutursun dileklerimle iyi yıllar
gülşen sarıoğlu
sanki ben yaşadım o anları halada kendi yazdığım yazıyı ağlamaktan okuyamıyorum . Belki düzeltilmesi gereken yerleride vardır ama hoş görünüze sığınıyorum. tşkrler saygılarımla süleyman hocam
Gülşen hanım, kurgusu bile yürek parçalayan ama Ülkemizin bir acı gerçeği olan yazınızı inanınız ağlayarak okudum. Şu an siteye öylesine girmiştim vaktim yoktu, bu güzel yazınıza hakkettiği yorumu yazacağım.. Şimdilik sadece tebrik ediyor, sayfanıza saygı, sevgi ve selamlarımı bırakıyorum.
SAYFAYA ASTIĞINIZ YAZI, ÇOK ÇOK ÖNEMLİ, MALESEF BU GÜN DAHİ OLAN KONULAR.İŞLEMİŞSİNİZ....BU ÜLKEDE KADIN OLMAK...ÇOK ÇOK ZOR..OYSA ERKEKLERDEN ÖNDE OLMASI GEREKENLER..ONLAR...ÇÜNKÜ ONLAR BİZLERİ DÜNYAYA GETİREN VE BESLEYİP BÜYÜTEN..ANALARIMIZ....ONLARA ÖNCE ANA GÖZÜYLE BAKMAMIZ GEREKİR....BİZLERİ EL BEBEK GÜL BEBEK BÜYÜTEN KADINLARIMIZ...NE İSTERKİ..SADECE..SEVGİ.. ŞEVKAT, SAYGI, VE DEĞER GÖRMEK..NE DİYELİM...KANAYAN BİR YARAYI SAYFAYA TAŞIMIŞSINIZ..KUTLUYORUM..SAYGILARIMLA..ALLAH YARDIMCILARI OLSUN..
gülşen sarıoğlu
a cı ama gerçek değerli kalem....bütün yazdıklarınızın yavaş yavaş kaybolmaya yüz tutar olduğu bir coğrafyadayız ....bütün bunlar unutulmak üzere son on yıl garanti veriyorum töre cinayet vs bunlar olmayacak..tebriklerimle
gülşen sarıoğlu
çok müthiş etkileyici bir anlatım olay gerçekmi kurgumu bilinmez ama sanki yaşanmış gibi
kutlarım yazarı saygılar müthiş kalem,yüreğine sağlık tam puan
gülşen sarıoğlu
gülşen sarıoğlu
ANNELER KORUYUCU MELEKTİR...AMA KADER AĞLARINI YANLIŞ ÖRMÜŞSE, KULUN ELİNDEN BİR ŞEY GELMEZ.VE TÖRELER VARDIR; KARŞI ÇIKILMAZ, İTİRAZ EDİLEMEYEN.KADINLAR BELKİDE BU YÜZDEN ŞANSSIZ DOĞABİLİYORLAR.BÜTÜN BU MANALARIN VE DUYGULARIN DİLE GELİP YAZIYA DÖKÜLDÜĞÜ ÇOK ANLAMLI VE USTACA KALEME ALINMIŞ ESERDİ BU.
YÜREĞİNE SAĞLIK...SAKIN OLA TEŞEKKÜR ETME KARŞILIĞINDA.ÇÜNKÜ BEN BU BEĞENİYİ İÇİMDEN GELEREK YAPIYORUM.KARŞILIĞINDA BİR İLTİFAT BEKLENTİSİNDE DEĞİLİM.
gülşen sarıoğlu
gülşen sarıoğlu
yürek burkan bir olay ama ne yazıkki bir gerçek
kim nasıl uydurdu ise bir töredir tutturmuşlar gidiyor
ne dinde yeri var nede yasada yönetmeliklerde
başkasına söz geçiremeyenler kadınlarına kıyıyor erkekliklerini kızları karıları üzerinde icra ediyorlar
ana ne yapsın ana çaresiz ana kendini korumaktan acizki elden ne gelir
hele hele birde bana göre kasıtlı çok çocuk yapmak yokmu, oda ayrı bir sorun. el bette ki kimsenin çocuk sayısına karışmak haddimize degil, fakat yaptıgın çocugun egitim ve hertürlü durumundan sorumlusun, Allah katında da bu böyle dünyada bu böyle.
yarın mahşer gününde çocukların için ne yaptınıda soracaklar mutlaka.
herneyse yara büyük dert büyük
kutladım yazı olarak
toplumun bir yarasına parmak basmışsınız hüzünlü acıklı agıtlı
elden birşey gelmiyor lakin gözden yaş dökmekten başka.