Bir Baksan
Sana ilk defa kalabalık yalnızlıklarda rastlamıştım. Eminim ki bir amaç uğruna adımlıyordun; o soğuk kaldırımları. O kadar kibar yürüyordun ki dalından düşen ve soğuk kaldırımlara sarılan hiç bir yaprağı incitmiyordun. Oysa soluma baksaydın anlayacaktın. Ama bakmadın.
Şimdi çocukken oynadığımız kör ebe oyununda ki ebe kadar körsün...görmüyorsun. Belki de ben görülmeye değmezdim. Bilmiyorum. Seni ne zaman görsem, gözlerinin gözlerime değdiği yerde duruyor zaman. İnanır mısın? Koca şehrin yalnızlığı sen ve ben oluyoruz. Bu yüzdendir hep kaçışlarım, yalnızlığım, susuşum. Sana neleri sustum bir bilsen.
Yine seni anlatma arzusunda kelimeler...debelenip duruyor içimde. Bir kez dönüp baksan; hayalini kurmadığın kişinin hayali olduğunu anlayacaksın. Geç de olsa sünnete bırakılmış bir aşkın kazası olduğunun farkına varacaksın. Ey sevgili!!! Bir baksan sana durulurdum.
Ulu orta yerde annesini kaybetmiş bir çocuk gibi yaralı yüreğim... Ben buradayım, korkma desen; gözünün önünde kendimi sana yol ederdim. Bir kez olsun başımı okşasan meded umduğumuz yön diye sana dönerdim. Kaç kez daha ağrılı üç-beş nöbeti tutmalıyım seninle aynı yıldızları seyredebilmek için... Kaç kez yalın ayak yürümeliyim seninle aynı yolda karşılaşabilmek için... Daha kaç gecenin nöbetini gözlemeli gözlerim. Oysa ben sorgusuz, sualsiz, parolasız gel demeye hazırdım sana...
Adını bilmediğim nice sokaklar tanıdım sende... Ne zaman bir senfoni yankılansa uzaklardan, çok uzaklardan; ben hep sende soluklandım. Niçin dinlediğim bütün senfoniler seni hatırlatıyor bana... Neden hep şarkılar kapına çıkıyor? Ve neden beklemediğim biranda içimi kanatıyor? Oysa benim ikimiz adına yastık altında biriktirdiğim düşlerim, yatmadan önce bize ettiğim dua, halı altında biriktirdiğim umutlarım, rafta tozlanmış hayallerim var. Güneş niçin her sabah yaşadığımı hatırlatmanın yersiz çabasında... Yaratılış gayem sana özlem duymak mı?
Kaç yıldır yokluğunun orucundayım... Ey yar bir gülümse... Orucumu gülen gözlerinde açayım.
Kaç yetim doyurulmalı, kaç günahkar affedilmeli ve hangi dua bin defa okunmalı yolunu yoluma bağlasın diye...
Ey yar meded umduğumuz yön aşkına, Yaratan Rabbim aşkına, Allah aşkına... Bir gülümse bana...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.