ANLADIN MI?
.......
İlçem insanını beyin yönünden fıtık edecek başka bir kelime de:“Anladın mı?” Dile bir kene gibi yapışıp kalan ve her cümlenin ağızdaki ikametinde kendine yer bulan sözcük. Emin olun bunu söyleyende farkında değildir.
“Anladın mı?”
“He anladım.”
“Neyi?”
“Senin anladığını.”
“Sus, edepsiz.” şeklindeki espritüel bir diyalog anlama sorunu yaşayanlara ayrı bir dert olur. Vaziyeti çakan cin gözler, hin oğlu hinler ise çaktırmadan kikirdemektedirler.
Bir de anladın mı hastalığına tutulanlar var. Doktorların reçeteleri yetmez bu illete, ilaçlar ne çare. Adam hayatında ilk defa sağlıklı bir cümle kurmaya kalkıyor kaç senenin verdiği mahcubiyetle ve eğitimle(?) Bu cümlenin açılışına bir kurdela kesme merasimi havasında merakla, ağzı açık bir vaziyette katılan cemaat tam alkış diyecekken; bizimkisi başlar ANLADIN MI ‘ya..Hem anladın mı der, hem de parmağıyla sizi dürter. Bir yandan kulağınız anladın mı sözcüğünüm gıcık cehennem ateşiyle yanarken, gözleriniz öfkeden kızarmaya, burnunuz solumaya başlarken; öte yandan da adamın cadılarınkine benzeyen uzun ve can acıtıcı parmağı kolunuzu ya da karnınızı dürter, sinir yollarınızı tahribata uğratır. Mutlaka bir otopsi yapmanız şarttır bu dakikadan sonra.
“Anladın mı ha! Anladın mı ?” diye kulağınızı bed sesiyle rahatsız edip, tırnağıyla dürterse yan boşluğunuzu:”Neyi?” diye anlamaya çalışıp “Zıkkımın kökünü.” diye sinirden ibaret bir karşılık verebilirsiniz, sevap derecesindedir. Yeter gayri, yetti gayri. Anladık efendi anladık.Adam kurduğu cümleyi bitirmeden ya da zihninde kurduğu cümleyi nihayete erdirmeden o melun lafız ağzın “a” şeklini alması, düz ve geniş bir şekilde açılmasıyla sizi şaşırtır ve etkiler. Artık La Havle mi çekersiniz, oranızı buranızı mı mıncıklarsınız bilmem.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.