Boş'luk
Bomboş. İçi o kadar boş ki doldurmaya dair etrafında ufacık bir umut yok. ’Boş’. Beyni o kadar boş ki düşünceleri sığdırmaya hali yok. Kalbi, adımları, sözleri, anlattıkları, anladıkları boş. Değerleri yok. Değer vereceği obje, kapı duvar. Özledikleri bir hiç. Özlendiğini hatırlamıyor bile. Gördükleri, görmek istedikleri var pencerenin arka tarafında. Ama pencereyi açabilecek gücü yok. Hayalleri, hedefleri, planları çöpte. Burnunda tütenler kilometrelerce mesafede.
Aslında duygu onun için sadece ağlamak. Yapabildiği tek şey belki de bu. Ağlamak. Diğer duygularının kirli yüzü gözyaşları. Saklananların yansıması. Ve ruhu boş. Ruh diye cakas atarken ortalarda, onunki boş. Hiçbir şeyi anlamadığının farkında. Farkındalığını gözüne sokanlar var çünkü, bastıra bastıra. Onu anlayabilen var mı ? -Yok.
Sesinin sessizliğini bilmeyenlerle dolu çevresi. Olanla değil olması gerekenle karşısındalar. Onun niyesini geçtim nasılıyla dahi ilgilenmeyenleri, en sevdikleri. Düşün işte : En sevdikleri. O boşluğu tadarken yalnız, onlar bencil. Fazla düşüncelilikten düşmüşken hem de o bu boşluğa, sevdikleri bencil. Boşluğa adım atanlara çelme takarken o, bir boş. Onun çelmesi yok. Var olarak hissettiği bir kendi duruyor odasında. Kendi. Farkındalığında, kızgınlığında, hırçınlığında. Ve en önemlisi ağlamalarında. Yanında olan sadece kendi. Hesaplaşmalarında, kavgalarında, yazdıklarında, karalamalarında, okuduklarında, fotoğraflarında, kapının arkalarında, tanımak istediklerinde dahi hep kendi. Ve o kadar bireysel ki bulunduğu hayatta. Bencil olanlar halt etmiş onun yanında, o kadar yani düşün. Şimdi öyle bir anlıyor ki anlamadıklarını. Anlayamadıklarını. Anlamadığını sananları. Sonra öyle bir ağlıyor ki sorma. Yalanlarına.
Bencilliğin en anlamlılarından şimdi o. Hak diyenlere buna, hakkını dibine kadar verenlerinden. Umarsız, leş. Kokusu sadece kendine. Şimdi daha mı anlayan oldu onu, cidden merak içerisinde. Ama soruları olduğu kadar da cevapları hâlâ boş.
*Değilleri çok; ama o artık yok.
-Boşlukta.
YORUMLAR
M'Bovary
Teşekkürler.
Râzı.
ama artık yok
altalta yazınca şiir gibi olmadı mı yazının sonunu :-)
yazarsınız hemde iyi yazarsınız denemelisiniz
M'Bovary
Finallerden sonra denemelerde bulunacağım o zaman, aklıma soktunuz :)
Râzı.
unuttuğunuz şey
sizde yetenek var :-)
herkese demiyorumki bunu ...
aslında görünen köy ve klavuz meselesi
tabiki ilk şiirler biraz sırıtır ama ben yapabileceğinizi düşünüyorum
M'Bovary
Zaten siz bunu düşünüyorsanız, kesinlikle deneyeceğim :)
M'Bovary
Zaten sizi okuyan ne demek istediğimi anlar :))
Râzı.
kendim dışında nasılım kimse anlatmadı haliyle dediğin kadar var mıyım yok muyum aslında bilemeyeceğim
fakat bazı şeyler adını bildiğin gibi bilinir ve siz şiir yazabilirsiniz bu bunlardan biri
ama finaller arasına da belki bir iki deneme mahiyetinde şiir sıkıştırılabilinir :-)
ben final aralarında yazmıştım diye hatırlıyorum :-)
ilham bu ne zaman geleceği belli mi olur
M'Bovary
Finaller ağır geçecek gibi; ama yaratmaya kafam olursa tabi ki denerim. Ayrıca ben hiçbir şey demedim ki daha, hakkınızda denilecek çok şey vardır eminim :)
Râzı.
hımm kendinizi dinlemektir biraz da ilham bilinçaltınızın farkına varmaya çalışmak bilinçli zamanlarda
ilhama bırakmazsanız şiirleriniz deniz üzerinde dalga misali olmaz mı ki denizin esas altına inmeli neler sakladığını bilmek için :-)
hakkımda denilecek şeyler....
hımm vardır belki
kim bilir
herkesin olduğu kadar
....
finaller istediğiniz gibi geçer inşaallah, ben her finallerin bitişinde o sınavlara girdiğim kalemi son final sonrası kırardım :-)
nedense