- 791 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
*Eksik Yada Yaşanmamış Hayatlar ve Yaşamak demek ne demek??*
Başlıkta yazdığım bu eksik yada yaşanmamış hayatlar nasıl oluyor ve neden eksikl yada yaşanmamış olarak tanımlıyorum bunu kendi düşüncelerim doğrultusunda sizlere açıklamaya çalışacağım...
İlk olarak şunu belirtilelim ki;hiçbirimiz bu dünyaya kendi isteğimiz ve ya kendi istediğimiz şekilde gelmiş değiliz .Peki bu yaşanmamışlığı tanımlamak için ilk olarak yaşanmak nedir bence size ou tanımlayayım?
Yaşadıklarımızı ya da yaşayamadıklarımızı 3 gruba ayırabiliriz bence;
1-Yaşayabildiklerimiz(Kendi isteğimizle veya farkında olmadan)
2-Yaşayamadıklarımız(Kendi isteğimizle veya farkında olmadan)
3-İsteyip de bazı şanssızlılklar yada engeller yüzünden Yaşayamadıklarımız(yada ortamın ve şartların uygunsuzluğu veya çeşitli durumlar gibi)
Şöyle ifade edersek yaşamımızı bulunduğumuz ortam(il,ülke,köy vs.)içinde bulunduğumuz ekonomik koşullar,düşünce dünyamız ,inançlarımız,korkularımız,geleneklerimiz ,geçim sıkıntısı vs. gibi daha bir çok şey olumlu ve olumsuz yönde etkiler hiç kuşkusuz....
Çoğu zaman hayatımızı olduğunca(yada istediğimizce) ve yeterince yaşayamadığımızdan şikayet ederiz insanlara.(ben bile daha bir üniversite öğrencisi olmama rağmen kaç kere kullanmışımdır bu düşünceyi ifade eden sözcükleri belki binlerce neyse yerinde değil bunun şimdi)
Şunu çok duyarız büyüklerimizden ;’ Gençliğimi,güzelliğimi vs. yeterince yaşayamadım’
ve özellikle bunu söyleyen kişiler genelde artık belli yerlere gelmiş,ailelerini kurmuş hatta artık geldik gidiyoruz konumunda olan şahsiyetlerdir çoğunlukla...
Peki bu sözcüğü neden kullanır büyüklerimiz belki gençliğinin nasıl geçtiğinin farkında ve bilincinde olmamasından yada ne bileyim belki başkalrıını sırtında taşımaktan yada başkalrının moda diye yaptığı veya giydikleri şeyleri hiç sevmemesine rağmen sırf insanların arasında onlar gibi olmak hatırına kendi kişiliğini yitirdiğinden dolayı yada daha başka ne bileyim hep başkalarının ondan düşünmesini istediği şeyleri düşünmesinden dolayı yeterince düşünmeye ve kendi düşüncelerini uygulamaya fırsat bulamamasından ya da ne bileyim belki ne bileyim bir imkansızı sevmesinden ve onun peşinden koşmasından dolayı yada ne bileyim geçim sıkıntısı veya ortam şartlarından yada dünyaya geldiğinde tamamen yalnız gelmesinden(ailesini büyümeden kaybetmesi vs. gibi)
Ama ne için olursa ve neden olursa olsun yaşanmamış hayatlarımızı geri döndürmemiz,geçen zamanı geri getirmemiz mümkün değildir onun için hayatımızın her anının kıymetini bilmeli ve kimsenin bunu elimizden almasına izin vermemeli ve şu kısacık hayatımızı kimsenin çalmamasına izin vermemeliyiz yoksa eksik ve yarım olan hayatımızı tamamen kaybedebiliriz.
İşte onun için;insan olarak bize bir hayat bahşedilmiş yüce güç tarafından ve bizden istenen yada bizim yapmamız gereken ise bu hayatı en güzel şekilde değerlendirmek olsa gerektir bence ama bazen bunun çok geç farkına varırz ama bu değil ki geç kaldık ;hayatı yakaladığımız yerden yaşamaya devam etmeliyiz .
Eee peki nedir yaşamak o zaman bence yaşamak demek;
*Yaşamak demek;geçmişine ve geleceğine güvenle bakabilmek ve yarınından şüphe etmeden güzel hislerle ileriye bakabilmektir.
*Yaşamak demek; hiç kimseden çekinmeden düşüncelerini ifade edebilmek ve hiç kimseden çekinmeden inançlarını yaşayabilmektir.
*Yaşamak demek;herkese sevgiyle bakabilmek ve içtenlikle gülümseyebilmektir.
*Yaşamak demek;acılara,sıkıntılara,her türlü zorluklara karşı direnebilmek hatta onlara gülümseyebilmektir.
*Yaşamak demek;mücadele etmek,elindekinin kıymetini bilmek demektir.
*Yaşamak demek;karşılıksız herkesi sevebilmek,onlara yardım edebilmek ve onların bütün olumsuz nitelik ve özelliklerine rağmen onlara karşı tavrını hiç değiştirmemek demektir.
*Yaşamak demek; dünyaya inceleyen ve sorgulayan gözlerle bakmak demektir.
*Yaşamak demek; dünayayı değiştirmeye niyetlenme cesaretini gösterebilmek demektir.
*Yaşamak demek;insani niteliklerini ve zihinsel ve düşünsel dünyanı en yüksek düzeyde geliştirebilmek,hem kalbini hemde aklını aynı anda geliştirebilmek demektir.
*Yaşamak demek; geleceğe ümitle bakmak ve onu gelcek nesillere en güzel şekilde ulaştırabilmek demektir.
Saygılarımla
M.ZAHİD AY (5.3.2008)