- 1494 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
TÜRK-İSLAM SENTEZİ
Dinine ve bayrağına düşkün insanları kendilerine çekerek güç elde etmek, şöhret olmak, iktidar olmak isteyenlerin üretmeye çalıştığı bir akım.
--- Milliyetçiler dört elle sarılmışlardır, haklı olarak.
--- Dini bütünler dört elle sarılmışlardır, haklı olarak.
Teorinin ideolojileşmesi için sağlam temellere dayanması gerekmez miydi?
Bu sağlam temelleri atacak bilge/düşünür/filozoflar var mıydı?
Arap gelenek ve kültürünü dayatan İslam akaidi ile Türklerin gelenek, kültür ve karakterleri uyuşabilecek miydi?
Özellikle çok partili sisteme geçiş ve soğuk savaş döneminde Türkiye’yi batının yani Amerika’nın elde etmesi sonucu; Türk-İslam sentezi, yurttaşın reyini almanın, yurttaşa kendini sevdirmenin en kolay yolu olarak görülmüştür.
Birçok politikacı, sanatçı, tüccar işin kolayına kaçarak Türk-İslam sentezi savunuculuğu ile amacına ulaşmayı seçmiştir.
Bu yolda fedai, serdengeçti, gönüllü kişiler bulmak da kolay olmuştur. Hatta dava kutsal gösterilerek birçok cinayetler işletilmiştir masum, inançlı ve yurtsever gençlere.
Oysa temelsiz, mantıksız, felsefesiz, ayakları yere basmayan bir yol olduğu kısa sürede anlaşılmış, çok kişi yaptıklarına pişman olmuştur.
Türklüğü savunabilirsin.
İslamcılığı savunabilirsin.
Irkçılık yapmak, din simsarlığı yapmak ulusun yapısında ciddi çatlaklar oluşturur.
Ama Türkçülükle, İslamcılığı birleştirerek fanatikleşirsen ulusun, değil çatlamak paramparça olur.
Oluşum koşullarını, kimlerin bilinçsizce yiğitlikler sergilediğini, kimlerin nemalandığını ve sonunda nelerin doğmasına yol açtığını isimler vererek anlatmaya ne hacet.
Türk-İslam sentezi= Müslüman Türk üretme makinesidir. Yani tamı tamına faşizmdir.
Müslümanın hangi fraksiyonu/mezhebi, hangi tarikatı, hangi sapık şeyhin/şıhın/mollanın/seyyidin peşinde gideni; Türkün hangi boyuyla, koluyla/dalıyla melezleştirilecektir?
Yurttaşların tümü Oğuz boyu ve Sünni inançlı olmak zorunda mı kalacak. Olmayanları öldürecek miyiz, yakacak mıyız, türemesinler diye hamile kadınlarının karınlarını deşecek miyiz, domuz bağıyla bağlayıp bodrumlara canlı canlı gömecek miyiz?
Bu davaya hizmet etmiş, emek vermiş, umut bağlamış veya yandaş olup da zamanla gerçekleri görenler; Kur’an meallerinde yapıldığı gibi, alttan almaya, sivrilikleri yumuşatmaya, ortayol bulmaya, özetle kıvırmaya çalışmasın lütfen.
Türk-İslam sentezi akıllı adam işi değildir. Büyük acılar yaşatmış, yurttaşın yüreğine ateş düşürmüştür.
Ulusumuzu, yurttaşımızı türklüğümüzü, inançlarımızı savunacağız, onlarla elbette gururlanacağız.
İçini-dışını bulaştığı pislikten temizlemek koşuluyla.
*büyükharman*
YORUMLAR
Hem makalede hemde yorumda katıldığım çok doğru var.Çok üzüldüğümse sunni Türk alevi türk ayrımı. yapmayın çocuklar .
Türkiyede yaşayan bayrağına, toprağına bağlı insanlar olarak bir tek millet var Türk Mileti yani biz yani hepimiz.
Gelin canlar bir olalalım.
büyükharman
Yazıda da söylediğiniz anlatılıyor zaten.
O ayrımın yapılmaması yani.
Bu ayrımları yapanları uyarma amaçlıdır yazı.
Türk-İslam Sentezi
İsme bak, hizaya gel. Suni türklerin kendilerini islamiyetin en büyük temsilcileri olarak görmelerinden kaynaklanıyor sanırım.
Çünkü bu düşünce sadece suni türkleri kapsamaktadır.
Şii türkleri, alevi türkleri vs...devre dışı bırakmaktadır.
Çok ciddi yanılgılara neden olan bir ideoloji girişimi, ama bu sentez ideoloji bile olamaz. .
Türk ile İslam benzer iki kavram olmadığından bunların sentezi de mümkün değildir. Bu olsa olsa eritilme söz konusu olur. Yıllardır kendinden olmayanları (yaktılar-kestiler-ezdiler-öldürdüler-dışladılar) ne kazandılar, bundan sonra ne kazanacaklar.
Bir gerçek var ki; Türk- İslam sentezi aynı zamanda alevi türk kesimini de dışlamış, Pir Sultan Abdal gibi ulu bir Türkmen bilgeyi yıllarca anarşist olarak Türk gençliğine göstermiştir.
Bu sentez mezhep çatışmalarına beşik olacaktır.
Bir kalem geçsinler bunları bilgisiz bilgeler.
Kendisine cennete arsa parsellemek uğruna arap milliyetçiliği yapan bir kaç yobazın kafalarına göre uydurdukları ucubeden başka bir şey değil…
Kendinden olmayanı yok sayan faşist düşünceliler kalmıyor oyun çıkarıyorlar.
Kendi aralarında oynasınlar, başkalarını katmaya çalışmasınlar, ki zaten kimse de bu oyunlara gelmez, yobazlardan başka…
Bu sentez sadece islamcıları iktidara taşır, başka da bir şeye yaramaz.
Bu saçma sapan “sentez” ideoloji bile olamaz.
Saygılar...