ESKİ İLE YENİ
Nerede o eski günler diye başlıyorum satırlarıma.Eski kış,eski yaz,eski ortamlar,eski sevgiler,arkadaşlıklar,eski neşeler...Şöyle bir bakıyorum da insanlar yaşadıklarında zevk alıyorlar mı? Ya da yaşıyorlar mı? Yaşadıklarının farkındalar mı? Ne için yaşıyorlar? Sorular,bitmeyen sorunlar.Eskiden neler yoktu ki.Şimdi bu var olanlar yok olmaya başlıyor yavaş yavaş.Bunun en büyük sebeplerinden biri ise neden niçin nasıl yaşadığımızı bilmemektir.
İnsanoğlu biraz nankördür.Ona verilenlere şükür edeceği yere hep daha fazlasını istemektedir.Zaman hızlıca geçiyor ve bunun farkındayız.Nasıl davranacağımız bize bağlı başkalarına değil.Mesela medya denen lanet şey.Televizyonlar,bilgisayarlar,internet... Bunlar bize yarar sağlayan teknolojiler.Ama yarardan çok zarar verdiği kesin.Nasıl bağımlı ettiklerini nasıl zarar verdiklerini görüyoruz.Bir oyun için bilgisayar altından kalkmayan gençler,ev işlerini bırakıp,çocuklarıyla ilgilenmeyi bırakıp karı koca programlarını izleyen kadınlar.Bunlar böyle devam eder.Bu teknolojileri öyle bir kullanıyoruz ki bağımlı olduk.Onlarsız yapamıyoruz sanki.Telefonu evde unuttuk mu kıyamet kopartırız.Elden veya kulaktan telefon düşmez.Televizyon bir saat kapatılıp kitap okunmaz veya ailecek bir şeyler yapılmaz.Oysa eskiden daha farklıydı.İnsanlar hep bir arada yaşıyorlardı.Evet para yoktu, teknoloji yoktu,iş imkanı yoktu,şuan ki olanlar geçmişte yoktu.Ama insanlar mutluydu,huzurluydu.Çünkü sevdikleriyle beraberdi.Hep bir arada vakit geçirirlerdi.Yedikleri meyvenin,sebzenin içtikleri suyun, soludukları havanın bir tadı vardı.Şimdi ise her şey para olmuş.Parayla satın alınıyor her şey.Parasız bir şey olmuyormuş.Parayla adalet,şeref,haysiyet,namus,hak satın alınıyor.İnsanlar parayı o kadar sevmişler ki,ne bayramlarda ziyaret,ne ramazanda beraber iftarlar,sahurlar,akraba ziyaretleri.bunlar zamanla giderek azalan konular.Biz maddi anlamda önem verdiğimiz konuları, manevi olanların önüne koyuyoruz.Zamanla bunlar tazeliklerini kaybediyorlar.İnsanlar para kazanmak için bütün sağlığını ortaya koyar ,zamanı geldi mi sağlığı için bütün parayı.Bizim yapmamız gereken kültürümüzü,manevi değerlerimizi unutmamak ve unutturmamaktır. Bunları küçük yaşta çocuklara öğretmektir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.