- 578 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Aşkı artık kaldırımda üşüyen yosmalardan sorun
Hüsnüzanda bulunurken aşk için, muvazene bozuldu ve darmadağın oldu akıl. Kırk yıl boyunca teheccüd namazını kaçırmamış âlimlerin menkıbeleri ile büyürdük, şimdi ise kendini derviş zanneden ahmakların iğreti öğretileriyle. Yazık! Hâlâ yosmalar daha imanlı…
Tahdis-i nimet içinden güneşe bakıyorum. Mavi her şeyi kaplamış ve alışkanlığın iğrenç göz kırpışlarına maruz kalıyorum. Ellerinde bilekten hançerler, cümleler gibi kaçmasın diye her sevilen bir nokta oluyor hayatta. Oysa virgüller dünyasında örgün hikmetlerden ne güzel de faydalanabiliyordum. Gecenin kurutulduğu ıslak kolilerde, kıvrılmış bir kedi gibi, uzak afiştelerin bilgeliğiyle gülleri koklamak istiyorum. Sevdiğim en büyük ten bile, sırtım kadar uzak şimdi!
Eski bir hatıra defteri doldurmaya devam ediyorum. Bitime az kala resitallerin hepsi aya bakan çiçekler misali dimdik ve yağmur bekleyen ayazlarda aşkın çalar saatini defalarca kursam dahi, uyanamıyorum. İhtiras, ağlamaların manasında saklı ve doyumsuz yüreğimin varlığıma şiir gibi kıvırtan kurlarıyla kahroluyorum.
Sokaklar kimseye ait değil, farkındayım her şeyim ve mesken edilmiş sıcak bir çorba avuntusuyla buğulanıyor gözlerim. İntihar prensleri iki gün öncesine kadar balkonlardan fırlatılmış umutların denemelerinde arbedeye uğruyor. Kaçak çayların acılığı karşısında, kaçak hayaller ve kaçak umutları aynı siyah çantaya dolduruyorum. Şükür ediyorum, toprak eğer vasiyet kabul edecek bir imtiyazlılık ile örtülürse üzerime, aynı demi de tutturup, bütün mezarlıkların, dünyanın çay kokacağını zannedeceğim.
Ölüm kolay değil, her ihtar ve acı hayatların bileşen suratlarıyla, kelimelerin dahi yeri geldiğinde kullanılmaması gerektiğini hatırlatıyor bana. Ölüm kolay değil ve kendi bedenime dahi dokunamadığım eski kavanoz kapaklarında sıkışan hava kadar terletiyor beyaz şeytanlar lahzamı. Tek başınalığın tek başına kalmış bir sigara dalına yaslandırılmış hiçleşen çöpleriyle duvarlarda bir ‘’vav’ damgası mühürleniyor. Zenci dudakların tuzunu emen günahkâr mızraklar deşiyor tembel hırsımı. Gururumu çoktan satılığa çıkardığım için, gecenin en olunmaz saatinde uzun soluklu ayetler çıkıveriyor göz bebeklerime. ‘Niçin yapamayacağınız şeyleri söylüyorsunuz?’
İmdat çağrısı yalnızlık ve pişmanlık oluverirken bazen, bazen de yoruveriyor uzun sevişmeler sonrası. Kendi pir’ine âşık, layezal bir kum torbasının deşilmiş küçücük delik ile yok olmak arzusuna tavan yapıyor can ve saçları kısacık, bir şahika süruruyla aynı sözlerin üzerini çiziyor ermişler. Yırtılan Yusuf’un gömleği iken, yırtılıyor en ar ve saf taraflarım. Uygarlığın hiç var olamayacağı ütopyalarda niyetsizlik kıvranışlarını oynayan insanlara gülüyorum. Tebessüm firkat çekirdeği, devam etmeyeceğini bildiğin bir yolun en sapa ve girilmesi hata oluverecek tarafından dahil oluyorum yaşama çabasına.
Üşüyorum. Hangi damarlarım kesilmiş olduğunu tahmin edilmesi güç el leş ile hiç gelmemiş mektuplar yakıyorum. Beyhude orgazmların hiçbir zaman el değmemiş mektupları. Alışamasam da bu kadar acıya, ne bileyim yine de olmayınca olmuyormuş deyip, sükûtumda ki kalabalık aşklarda bulunan çuvalların içindeki süpürgelerin yek dualarında simsiyah gözleri fırtınalara bağlayıp, huzursuzluğumla teselli buluyorum.
Alnına ölü yazlar değmiş yaşlarımı aklandırmaya eskisinden daha çok ihtiyacım olduğundandır ki, eskisi kadar beyaz olmasa da ve sevdiğim grilikleri hatırlatsa da, alışacağım.
Alışacağıma dair hiçbir denemeyi nöbete de çağırmıyorum artık! Hiçbir gurur incinmeye değmeyecek kadar ölümlüyken, varoşlarda küfürlerimin hür gezmesine de izin vermiyorum. Sessiz bir çığlığın en kesici nefesiyle kaldırımda üşüyen yosmalara derdimi anlatma peşinde çabalıyorum. Hiçbir alacağı olmayan, çay kokulu gülüşler saklıyorum. Biliyorum, alacak veya en azından tenezzül edecek kimse yok artık. Yine de deniyorum.
Aşkı artık kaldırımda üşüyen yosmalardan sorun Yazısına Yorum Yap
"Aşkı artık kaldırımda üşüyen yosmalardan sorun" başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.