İdeoloji
İdeolojiler ayakta kalmak için "düşman" doğururlar. Düşman hedef gösterilir, zenginliğimizi,özgürlüğümüzü elimizden alacaklar, bizi kendileri gibi yapacaklar denir. Bu korku toplumu içinde kitleleri yönetmek çok kolaydır.Her şeyi kayıtsız kabul ederler, haklılığı veya haksızlığı aranmaz.
O zamanlar komünist Rusya "düşman"dı kapitalistler için. Daha fazla silahlanmak, gözünü kırpmadan ülkeleri işgal edip,masum insanların canına kıymak. Kendini "düşman" dan korumak için "düşman" ları yok etmek.İstedikleri gibi yaşayabildikleri sürece başkaları ölmüş neden umurlarında olsun?
Aynı şeyler sovyet Rusya içinde geçerliydi. Onlarında "düşman"ları kapitalistlerdi. Onlarda gözlerini kırpmadan masum halkların canlarına kıydılar.
İdeoloji demek, bir insanın sürekli "ben" demesiyle aynıdır.Şöyle bir insan hayal edin; ben en iyisini bilirim.Benim söylediğim en doğrudur.Benim dışımdakilerin hayatı "ben" söz konusuysam önemsizdir.Benim hayatım en ideal hayattır,diğerleri beni ilgilendirmez."Ben"cillik. İdeolojilere körü körüne bağlanan bir insanın ben zihniyeti zaten savunduğu ideolojinin ta kendisidir.
Merak ediyorum ideolojilerin fikir babaları bunları kafalarında şekillendirirken milyonlarca insanın ölümüne sebep olacaklarını düşünmüşler miydi? Sadece fikirden ibaret bir şeyin sonuçlarını öngörmüşler miydi?Yoksa iktidar koltuğunu seven zatlar onların fikirlerini o koltukta oturmak için kullanıp, kitleleri peşinden mi sürüklemişti?
Ne Hikmetse bir ülkenin nüfusuna baktığınızda yönetenler nüfusuna oranla neredeyse yok denecek kadardır.İnsanlık tarihinde hep yönetenler ve halk vardır.Neden sadece halk olamaz?Halk birilerini seçer onlarda halkı yönetir.Bir koyun sürüsü otlakta bir çobana ihtiyaç duymadan karnını doyurur,gezer ,yaşamını devam ettirir.Fakat koyunların başına çoban lazımdır çünkü o koyunların bir sahibi vardır ve güdülüp geri götürülmeleri gerekir.Peki insanda koyun misalimi? Bizimde sahiplerimiz mi var?Bizde güdülüp yönlendirilmelimiyiz?
Sınırlar kalkmadığı sürece, o sınırlar içine sıkışmış halkların bir devlete ihtiyacı olduğu sürece ideolojiler ve yönetenler hep olacaktır.Kendini tanımayan insanlar daima yönetilirler...Çünkü kendi başına karar alacak gücü yoktur.Kendine yabancı bir insan koyun dahi olamaz.Koyun var oluş sebebine göre yaşar,otlağa gider karnını doyurur,yavrular ...koyun dahi kendini bilir.Onun yaşamı odur.Bu dünyada neden varım ben? Sorusunu bile kendine sormamış bir sürü insanla dolu dünya.Bu insanlar yönetilirler de o yönetenler tarafından öldürülürler de...Var oluş sebebini bilmemek "yok" olmakla aynıdır.Bu dünyada bütün varlıklar amacına göre yaşarken ,sokaktaki bir taş bile, insanın bu kendini bilmezliği korkarım insanlığın kendi sonunu getirecektir...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.