- 1091 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
Teslimiyet Mutluluktur
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Kâinattaki her olay, ‘her şeyin varlığı boyunca görüp geçireceği halleri, hadiseleri tespit ve tayin eden ve ona göre yaratan’ (Halık olan) Allah’ın dilemesiyledir. Bunun bilincinde olmak, inananların ayrıcalığıdır. Güven, huzur ve mutluluğun kaynağıdır.
İman etmeyen insan, bu güven ve huzuru hissedemez; çünkü her an bir zorlukla karşılaşabilecek olmanın korkusunu, henüz başına gelmeden yaşar. Oysa Allah, kulları için kolaylık diler; huzuru ve mutluluğu yaşamak gerçekte çok kolaydır. Yapılacak şey de, Allah’a ve O’nun yarattığı kadere teslim olmak, yalnızca O’na güvenip dayanmak ve tam bir teslimiyetle teslim olmaktır.
Allah’a hissettiği güven ve teslimiyet sebebiyle müminin hayatında korku ve hüzne yer yoktur. Bilir ki karşılaştığı ve karşılaşacağı her olay kaderindedir; hayır görüneni de ‘şer’ görüneni de Allah yaratır. Kötü gibi görünenler de aslında onu hayırlı sonuçlara ulaştıracaktır.
Güven duymak, hiçbir kuşkuya yer olmaksızın tam bir teslimiyete yol açar. Rabbini vekil edinerek teslimiyeti yaşayan mümin korkusuz, rahat ve sâkin ruh haline sahip olur. Geleceği yaratanın da Allah olduğunun şuurunda olması tevekkülünü artırır.
Hz. Ömer (ra) şöyle buyurur: “İster hoşuma giden olsun, isterse de gitmeyen; hangi hâl üzere sabahlarsam sabahlayayım benim için fark etmez. Çünkü ben, hayrın hoşuma gidende mi, yoksa gitmeyende mi olduğunu bilmiyorum.” (İbn-i Kesîr)
Peygamber(asm), teslimiyetin müminlere kazandırdıklarını şöyle vurgular:
"Mümin kişinin durumu ne kadar şaşırtıcıdır. Zira her işi onun için bir hayırdır. Bu durum, sadece mümine hastır, başkasına değil: Ona memnun olacağı bir şey gelse şükreder, bu ise hayırdır; bir zarar gelse sabreder, bu da hayırdır." (Kütüb-i Sitte, Muhtasarı Tercüme ve Şerhi, Prof. Dr. İbrahim Canan)
Teslimiyeti yaşayamayan insan, kontrolün Allah’a ait olduğunu düşünemez, kendisini ve etrafındaki varlıkları Allah’tan bağımsız olarak görür. Oysa kenarından köşesinden teslimiyet olmaz. Tam teslim olmadığında insan, bilinçsizce Allah dışındaki varlıkları ortak koşar. Kendince kötü gördüğü olaylar karşısında gösterdiği çirkin tepkiler, kişiyi hem dünyada hem de ahirette kayba uğratır:
İnsanlardan kimi, Allah’a bir ucundan ibadet eder, eğer kendisine bir hayır dokunursa, bununla tatmin bulur ve eğer kendisine bir fitne isabet edecek olursa yüzü üstü dönüverir. O, dünyayı kaybetmiştir, ahireti de. İşte bu, apaçık bir kayıptır. (Hac Suresi, 11)
Büyük âlim Abdülkadir Geylani’nin ifadesiyle; “Tevekkül eden kimse, Rabbin va’di ile sükûnet bulur.” İnsan, kaderine rıza göstermeyip tevekküle yanaşmadığı sürece ıstıraptan, evhamdan, acıdan kurtulamaz. Allah’a teslim olmamak ve O’nun iradesine karşı çıkmak şeytanın çarpık mantığıdır. Ve onu olduğu gibi kendisine uyanları da bataklığına sürükler.
Bediüzzaman tevekkül ve teslimiyetin, zorluklara karşı insana güç kazandırdığını ifade eder; “İnsan zayıftır; belâları çok. Fakirdir; ihtiyacı pek ziyade. Âcizdir; hayat yükü pek ağır. Eğer Kadîr-i Zülcelâle dayanıp tevekkül etmezse ve itimad edip teslim olmazsa, vicdanı daim azap içinde kalır. Semeresiz meşakkatler, elemler, teessüfler onu boğar. Ya sarhoş veya canavar eder.”
“Hakiki imânı elde eden adam kâinata meydan okur… İman tevhidi, tevhid teslimi, teslim tevekkülü, tevekkül de saadet-i dâreyni iktiza eder.(iki dünyanın saadetini gerektirir).”
Allah’a, O’nun sonsuz büyük gücüne tam teslim olmak kalpte büyük bir ferahlık meydana getirir. Teslimiyet hem dünyada hem ahirette saadet ve mutluluktur.
Fuat Türker
YORUMLAR
Teslimiyet!
Üstelik Hakka!
Kainatın sahibine teslim olacaksın ve yenileceksin olacak iş mi!
''Gevşemeyin üzülmeyin inanmışsanız üstün gelecek olan sizsiniz'' (Âli îmran 139 ayette) diyor. Yüce yaradan
Tebrik ederim.
Fuat Türker
İnanmak için teslimiyet gerekmez! doğruyu , iyiyi , güzeli, kalbinizde ve vicdanınızda aradığınızda bulursunuz, ve allah ordadır...
aysemujgan
Fuat Türker
Daha açarsak; tesadüfen yaşadığımıza inanıyor olsak, tesadüfen çalışan beynimize, tesadüfen atan kalbimize ve tesadüfen çalışan tüm diğer organlarımıza güvenerek rahat bir hayat sürdürmemiz mümkün olabilir mi?.. Bu konuda huzurlu yaşayabilme nedenimiz, bize can veren Yaratıcının, bedenimizdeki tüm sistemleri kontrolü altında tutuyor olması.
Bedenimiz selâmette, sonsuz bir aklın kontrolündeyiz ve O’na teslim olmuşuz Bu, kalbin mutmain olmasıdır, ferahlık ve huzurdur.
Kur'an'daki teslimiyete dair onlarca ayetten yalnızca birkaçını yazıyorum.
Hayır, kim (güzel davranış ve) iyilikte bulunarak kendisini Allah'a teslim ederse, artık onun Rabbi Katında ecri vardır. Onlar için korku yoktur ve onlar mahzun olmayacaklardır. (Bakara Suresi, 112)
"Rabbimiz, ikimizi Sana teslim olmuş (Müslümanlar) kıl ve soyumuzdan Sana teslim olmuş (Müslüman) bir ümmet (ver). Bize ibadet yöntemlerini (yer veya ilkelerini) göster ve tevbemizi kabul et. Şüphesiz, Sen tevbeleri kabul eden ve esirgeyensin." (Bakara Suresi, 128)
Rabbi ona: "teslim ol" dediğinde (O:) "Alemlerin Rabbine teslim oldum" demişti. (Bakara Suresi, 131)
Teşekkürler, saygılarımla...
aysemujgan
aysemujgan
bu süreyi iyi okuyun!allaha teslimiyet, önce güzel davranıştan ve iyilikten geçer ve teslimiyet burda inanmak anlamında yani doğruyu bulmak anlamında, ve korku yoktur, rabbin korkulacak bir yanı yoktur, asıl korku kendi düşmanca fikirlerimizin sonucuyla gelir ve ruhumuza eziyet eder! iyiliği bulduğunda teslim olursun, inanırsın...benim dediğimle aynı değilmidir?
aysemujgan
Fuat Türker
http://www.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=95833
http://www.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=108055
http://www.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=87665
can hocam, kalemini kutlarken ellerinden öperim, huzura giden yollarda ayaklarımıza batan dikenlere karşın tam da düşüncesiyle mücadele içindeyken teslimiyet gibi hasaas ve önemli olan bu konu yüreğimdeki yangına bir kova su değil koskoca bir okyanusu boca etti, kutlarım ayrıca güne taşıyan yönetimide kutluyorum. Harlka ötesi bir seçimdi...
Allah sizden razı olsun, allah yar ve yardımcınız olsun teşekkürler. Dualarımı bırakıyorum sayfanıza, saygılarımla
bakican. tarafından 12/25/2012 10:33:15 PM zamanında düzenlenmiştir.
Fuat Türker
Eli öpülecek kadar yaşlı değilim:) Saygılar...
bakican.
Fuat Türker
Allah'ın ruhundan bir parça taşıyan, samimi inanan her insan hep gençtir inşaALLAH.
Tebrikler.İnsanın duygu ve düşüncelerine yoldaşlık edebilecek çok güzel bir yazı.Asıl kaynağa ulaşmanın ne kadar kolay yolları olduğunun farkına varmak,hayatı anlamak,inanarak yaşamak,o hayatı bize bahşedene ulaştırmaya gayret etmek.Ak-pak çıkabilmek....
Fuat Türker
ne kadar teslimiz desek de yalan biz ancak yumurta sıkışınca ve büyük bir acı yaşayınca teslim oluruz.Onlar bizi görseler bunlar müslüman mı derler biz onları görseydik bunlar deli mi derdik.Bir gün gerçek anlamda teslim olma dileği ile geç olmadan inş.Teslim olan insanda ellerini havaya kaldırır dua edende .Güzel yazınız için teşekkür ederiz selamlar
Fuat Türker
Değerli Türker,
Teslimiyet konusu fikri kanaatimce gayet hassas ve anlaşılması çetin bir konudur. Bu durum bazı menfaatperestler tarafından istismas edilmiş ve müslüman topluluklar kullanılmış, soyulmuştur.
Bir müslüman önce şahsiyet sahibi ve birey olmalıdır.
Özgür ve kanaat sahibi olduktan sonra "cennet ve cehennem" tercihi söz konusu olabilir.
Bahsettiğiniz Allah teala'ya teslimiyet ise dediğiniz gibi bütün kullukları ve köleliği sona erdiren anlayıştır.
Çok teşekkür ediyor selam ve saygı sunuyorum.