- 758 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Nato kaffo nato mermero
Komşumuz Güldane teyze vefat etti.Yaşarken sırtımızda yük olan,ölümüne yaşamasından,daha mı çok üzülüyormuşuz ne...
Evde tek başına...
Bir çocuk kadar,ilgiye,alakaya muhtaç.Çocuk gibi,aciz bakıma muhtaç...
Kızı çalıştığı için akşama kadar evde yalnız.Bir komşu gelmediğinden,aranılıp sorulmadığından dem vuran,yetmişini geçmiş,bir sürü hastalığı,şeker,romatizma vs yaşlılığın getirdiği bilimum,rahatsızlıklar...
Ölüm...öncesi dünya hayatı.Sonrası Ahiret.Dünyası artık çekilmez olan dünyadan giden teyzemize,ölümünün arkasından,her bir komşu ağız birliği yapmışcasına aynı teselli sözleri:
’’Öldü kurtuldu işte’’
Vicdanımızın sesini mi bastırmaya çalışıyoruz acaba?
Kapısını çalmak,hatırını sormak,evi soğuksa,sobasını yakmak,açsa bir tabak yemek ısıtıp önüne koymak,bir bardak suyunu doldurup vermek,hiç birini yapamıyorsak yüzümüzde bir gülümseme ile hiç olmazsa hatırını sormak:
’’Teyzeeeemm nasılsın,iyi misin ?
Ağlamayamadım bile...Komşunun kedisi ölse gözlerimiz dolardı normalde,ama işte,allak bullak olmuş suratlarımızda,ağlamsı mimiklerimizin üzerinde,gözyaşı yer bulamadı,utandı zahir akmaya...Yazık çok yazık...Vah bize vah lar bize.İnsanlığımıza.Taşlaşan yüreklerimize.
Utandık ağlamaya... Belki az biraz merhamet vardı,ve vicdan muhasebesi yapıyorduk,her birimiz,içten içe gizlice...
Arada bir gidip hatırını sormanın dşında ,bi ihtiyacı varsa karşılamak,biraz yarenlik,biraz manevi evlatlık yapmak zor geldi hep...
Bırak manevi evlatlığa soyunmayı,hayırlı bir komşu olamamak,ağır geliyordu ki ölümü sanki üstümüzden bir yük kalkmışlık hissi yaşattı,betonlaşan yüreklerimize...
Hakkını helal et Güldane teyze,bizler de yaşlandığımızda,aynı senin gibi yalnız kalacağız merak etme,bizlerin de yanına,kimse gelmek istemiyecek,mızmızlanarak her gelene,kimsenin kapımızı çalmadığından şikayet edeceğiz...Buruş buruş ellerimizi öpmeye çekinecekler,kim bilir temiz mi pis mi diye tiksinecekler,durup durup eskileri anlatmamızdan sıkılacaklar,ziyarete gelmeyen evladımızı yad edip edip’’hayırsızım gelmiyor hiç yanıma’’deyip deyip,bebekler gibi ağlamamızı hiç çekemiyecekler...
Güldane Teyze mekanın Cennet olsun...
AĞLAMAYI UNUTAN YÜREKLERİMİZE ORADAN DUA ET DE GÜNEŞ DOĞSUN, BUZLARI ERİSİN,KATILAŞMIŞ ÇORAK TOPRAKLARIMIZA YAĞMUR YAĞSIN,KURUYAN MANEVİYAT ÇİÇEKLERİMİZ YEŞERSİN...
bir çocuğun annesi ölmüş
gibi ağlardım
çocukluğumda
gönül telime dokununca mızrak
bir yakınım ölmüş
gibi ağlardım
dün
seksenlik bir ihtiyar komşu ölmüş
gibi ağlıyorum
bugün
yarınlara Allah Kerim
yeni cenazelere kalır mı acep
yürek toprağımda
bir kaç parsellik yerim
katılaşan yürek/te
sanmam
ne güç kalır ne takat
bilek/te
korkarım
işlemez artık
ne kazma ne kürek
nato mermer nato kafa
yürek/te
hiç gerek yok uzun laf/a
adam değilsen hiç geçme saf/a
nato mermer nato kafa
kaldır gitsin raf/a
asude_vuslat
YORUMLAR
merhaba...
yüreklerde insaf ve merhamet çiçekleri solmamalı...
"ben" duygusundan nefisleri bir kurtarabilsek...
kendimizden önce birileri için kalbimiz acıyabilse...
çevremizdekilerden haberdar olabilsek...
karnımız doyduğunda açları da hatırlayabilsek azıcık...
ne çok hasletlerimizi alp gitti beyaz atlılar...
güzellik ve iyilik fukarası kaldık...
duygusuz ilgisiz..anlamsız hayatlarımız hep yavan ve tatsız...
tadı olmayan insanlar aşkalarına nasıl huzur verebilir ki...
çok tebrikler değerli yazınız için...
saygımla...
Şimdilerde bırakın komşuluğu, ihtiyarlara sevgi saygı göstermeyi, yardım etmeyi evlatlar bile anne babalarını ziyaret etmiyor..Bakıma muhtaçsa bakım evine veriyor tabii ki onu da yaparsa.
İnsanlık nereye gidiyor!
Allah yerini cennet eylesin ninemizin
İnsanlık adına güze bir makaleydi
saygılarımla