- 2270 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
AT KAÇTI TORBA DÜŞTÜ
AT KAÇTI TORBA DÜŞTÜ
Sakın ha; balonuma lâf etmeyin, sonra karışmam!
Ne olur ki?
At kaçar torba düşer!
Adam yüksekten uçmayı seviyor.Seviyor da, uçmak için ısmarlama gaz ile
şişirilmiş balonla uçulmaz ki; Bir patlarsa afezenallah! Millet tayyare diye bir şey
icat etmiş, onlarla uçsana! Uçamaz; tayyareye binmeye mecali yok.
Efendim oldum olası her nereye gidersem gideyim, ayağım yere yakın olsun
istedim hep.Yüksekleri pek sevmem. Yükseklerde uçanlara da gıpta etmem.
Hem, yüksekten beni uçuracak ne bir tayyare hevesim, ne de kanadım var.
Balonla da uçmanın tehlikelerini bildiğimden, gideceğim yere çıplak ayağımı toprağa basarak gitmeyi yeğlerim.
Ne alâka şimdi? Diye soracaksınız biliyorum. Söyleyeceğim sabredin..
Başta demiştik ki; "adam yüksekten uçmayı seviyor" nedir yüksekten uçmak?
Bir hobi mi, yoksa yeryüzünden bunalıp da biraz hava alayım diye yükseklere çıkmak mı?
Hiçbiri değil efendim. Tamamen bir benlik olayı. Birilerine şirin görünmek, üstünlük taslamak, hava atmak, kendini yoktan bile olsa değerli göstermek. Dahası; ego tatmini. Bunlar literatürde "kibirli" diye tabir edilir.
Bulunduğumuz edebiyat ortamında, herkes kendince bir şeyler karalayıp okuyucuya sunuyor.Kimi eğlence peşinde, kimi sanat, kimi edebiyat, kimi zaman geçirmek peşinde.
Bir yanlışlık yok şu ana kadar. Çünkü kişi ne kadarını becerebiliyorsa o kadarını yapabilir.Daha ileriye gitme aşamasında çalışmanın, didinmenin birçoklarına zor geldiğini, yapamadığını hatta buna gerek görmediğini söyler.
Başarabildiği kadarını yazana sözümüz yok.Ama o da ben en iyisini yapıyorum diye karşımıza da çıkmasın.İşte burada dananın kuyruğu kopuyor.
Sayfasına gidiyorsunuz, efendim şiirinizin şurasında ufak bir çapak var bir zahmet düzeltin derseniz yandınız. Yanlış oldu derseniz atom bombasıyla bombalar sizi. Onun için "ufacık bir çapak var" diye nazikçe söylüyorsunuz.
Siz nasıl ve ne şekil söylerseniz söyleyin, o en iyisini yazmıştır.
O yüzden;
1-sizi her türlü gizli ihanetle suçlar
2-size engel koyar, yorumunuz sayfasından haliyle silinir bir nebze rahatlar
(nerden korkuyorsa artık)
3-elinden ekmeğini almış gibi düşman ilan eder.
4-o size her gün methiyeler dizen ruh gider, ne sayfanıza uğrar ne de bir daha selam verir.
Çok iş sanki ekmeğimi sen veriyorsun gelmezsen gelme kardeşim..
(Bu söz kendim için geçerli bazıları için kıyamettir.Çünkü ona yapılan yorumlardan bir tane eksik olursa uykuları kaçar)
Fakat şu yanlışlarını düzelt ne olursun.Şiir adına, edebiyat adına, sanat adına yazık oluyor.Seni gazlarıyla şişirenlere inanma!
Yalan söylüyorlar yalan! Hemde gözlerinin içine bakarak. Hataları göremeyen ya da bilmeyene sözüm yok tabii ki! Ya bilenlere bu işten anlayıp "muhteşem, böbreğine, dalağına, bağırsağına sağlık" diyenlere ne demeli.
Eeee onlar da biliyor ki; eleştirseler bombayı yiyecekler kafaya.
Onun için "yüreğine sağlık" de geç..
Geçtik de şu gaz verdiğin adam yükseklerden sana caka satıyor, edebiyatın içine ediyor baksana! Olsun be emanet ata binen tez iner.Yok arkadaş ben bu adam attan inmeden atını ürkütüp kaçıracağım!
Atı kaçırıyoruz çoğu zaman da torbaya çare bulamıyoruz.Haliyle mal sahibine kalıyor.
Edebiyat adına çıktığımız bu yolda öyle şeylere şahit oluyoruz ki; insanlığın yüzkarası desem çok olmaz sanırım.
Bir bakın son elli yılda sanat adına ülkemizde ne yapıldı. Hiç bir şey!
Ortalığa entel, toplum kültüründen uzak zırvalar doluştu.Siz kaliteli bir eser ortaya koysanız dahi yüzünüze bakan yok.
Şiir şairin evladıdır, hanginiz evladını terbiye etmeden büyütür, sokağa salar?
Sözümü fazla uzatmadan, kendilerini şair-i azam zannedip hatalarını kabul etmeyen zavallıları, edebiyat düşmanlarını kınıyorum.
Hatayı öven bir insan hatanın taa kendisidir!
Söylüyoruz da sonu ne oluyor? At kaçıyor, torba düşüyor.
kalın sağlıcakla
YORUMLAR
Öncelikle eğitimin ne kadar kıymetli olduğunu kendi yaşantımdan bir örnek vermek istiyorum...Benim asıl mesleğim "oto şase" düzeltimidir...Fakat 13 yıl bitmek üzere suudi arabistan da" otomatik şanzuman " tamircisi olarak çalışıyorum..Bu branj da ise epey yol aldık sayılır...Bu gelip gittiğimiz yollar elbette önce kaderdir fakat sebeb olan , yani bana vida sökmesini , çekiç vurmasını öğreten ustam olmasaydı bugün burda helal para kazanıyor olamazdım...
Birgün çırakken yanlış bir iş yapmıştım ve ustam tokadı yapıştırmıştı...Yanımızda araç sahibi , ustama yazıktır ustam daha çocuktur vurma dedi...Ustam müşteriye dedi ki ; olurmu öyle şey , yarın bu çocuk yanlış bir iş yaparsa ona değil bana söverler...
"Bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıptır"...
Şu arabistanda yine şanzuman işinde yükseklerden uçan bir usta vardı; Birgün sohbet sırasında dedi ki ; ben şanzumanın içine bir oyun yaparım o arızayı sonradan usta olmuşlar çözemezler....
Onun bu sözünü kendisine yakıştıramadım...Tabi bu arada öyle bir usta varki burda , arabistanın bir ucundan bir ucuna başka şehirlerden ona araba getirirler, o ustaylada muhabbetimiz var...İsim vermeden o ustaya sordum dedim ki ; usta birisi var diyor ki , ben şanzumana bir oyun yaparım o arızayı sonradan usta olmalar çözemez . Ne dersin böyle söz söyleyen ustaya....
O eli öpülecek usta bana şu cevabı verdi...."Oğlum doktor yanlış yaparmı" o lafı söyleyen boş adamdır dedi....yani bunlar ustalardan duyduğum güzel cevaplardan sadece birkaçı daha neler var neler...Söylemek istediğim ustanın kıymeti bilinmelidir...
Birde yükselerden uçmanın en az zararı şudur.."Düştüğün zaman başın parçalanır"...Bu yüzden yüksekten uçmamak gerekir....
Ve başkasının sözüyle hareket edenlere bir cümlem var....." HATIR İÇİN YAŞAMAYIN"....
Selamlar , saygılarımla üstadım....ALLAHA emanetsiniz....
ÜNSÜZ ŞAİR... tarafından 12/24/2012 9:58:17 PM zamanında düzenlenmiştir.
Muhterem dost biz toplum olarak pohpohlanmayı çok seviyoruz sanatın hangi dalıyla uğraşırsak uğraşalım bu böyle değişmez alkışlanmayı övgüyü çok severiz hak edelim hak etmeyelim veya hak etsin etmesin methiyeler dizdirip üvgüler yağdırırız..Aslında bu o insana yapılmış en büyük kötülük gelişmesinin olgunlaşmasının önüne geçiyoruz veriyoruz gazı o gazla ayakları yerden kesiliyor bir süre sonra aşağıya tepe üstü iniyor..Üstadım içinde mesajlar barındıran yazını kutladım muhabbetle selam ve DUA ile kal.
Yaşa Usta.
Tamamen düşüncelerimiz örtüşüyor.Bence eleştiri adam gibi doğru yapılmalı. Bu site bir terbiye, eğitim sitesi olmalı. Ömür boyu insan öğrenebilir. Atatürk, harf devrimi ile bir slogan geliştirmişti. "Bilen bilmeyene öğretsin." Ya da Hz. Ali'ni dediği gibi "Bana bir harf öğretenin kölesi olurum." KIskançlığa, hasetliğe gerek yok. Aşk olsun, sevgi saygı olsun. Elbette üretmek olsun. Yardımlaşarak, eleştiri ile bir yere varılabilir. Elbette edep sınırları içinde.
İyi, güzel,beğendim, yüreğine sağlık, hoştu ne demek!.... Bu nasıl yorum? Tutmuyor dilim....
Ne ise kutlar, selamlarımı sunarım.
Vay beee mahkemelik bir yazı daha ! Seni içeri tıktırıp süründürmek farz oldu :) Yerden göğe kadar haklı bir yazı. Benim daha önce yazdığım "Yorumla Kız Tavlama Girişimleri" başlıklı yazımı tamamlayan bir yazı. Şiiri översen senden iyisi yok ! Ama yok kusurunu söylersen senden de kötüsü yok ! Yüzüne karşı bu şiir iyi bir şiir değil dediğim için bana küsenler oldu ama ben yine de vazgeçmeyeceğim bu huyumdan. Ustam yazını tebrik ediyorum. Umarım herkes payına düşeni alır...
ÇOK HAKLISINIZ,KANAYAN YARAYA DOKUNDU YAZINIZ :(
her koyun kendi bacağından
h/er kişi
kendi
mesajından...
demek istemiyorum
kokunca burnunu kapatacak
tüm ahali
biliyorum
adam sen de
nefes alma geç git
diyen o ses
sus konuşma
ya da sen de konuş
nefessiz insan
yaşar/mı
nefes alsam bir türlü
almasam
ölüm
reva/mı
Allah aşkına
sen söyle o/ses
reva/mı bu zulüm
ÇOK ÇOK TEBRİKLER...TEŞEKKÜRLER.