Nazlı Kuğular
Zarafeti güne ve geceye aynı eda ile işleyen efsane perileridir onlar. Güzel anların ve anıların gerçek perileri. Güne merhaba demenin hem berrak hem buğulu hâli. Işıltılı bakışlarına dem dem aklımız dem dem gönlümüz takılır. Demliğe iştiyakla sinelerini açarlar. Demlik bu çağrıya karşılık şevkle başını eğer, tevazu besteleri okur. Dudaklarından billur misali sözler dökülür. Asaletle tevazuun harmanı sayelerinde gerçekleşir. Bütün albenilerine rağmen hiç kibirlenmezler.
Onlara nazlı kuğuşar derim ben. Yokluklarında hayalimi süslerler, varlıklarında günümü ve gecemi.Nazlı kuğuların zarafetine kayıtsız kalmak ne mümkün. Onlarla hem dem olmak ayrı bir dinginlik veriyor. Işıl ışıl bakışları ruhumu arındırıyor. Huzur ve sükunun iklimine giriyorum çayımı yudumlarken. Ben o kuğulara hep hüsnü zan besliyorum.
Hayatımda nazlı kuğuların mutena bir yeri var; ama ben çayı ve çaya ait edevatı da kayıtsız seviyorum. gönlümde onların yeri de özel.
Bu yazıyı yazarken de elimde nazlı kuğulardan bir tanesi, içinde demlik güzeli var. İki güzelin ışıltısı yol açıyor kalemime. Onların dünyasından dökülüyor beyaz kâğıda her kelime.
Zarafetin ve inceliğin timsalidir nazlı kuğular. Bulunmadıkları mekanlar harabe, gün ışıksızdır. Gününüz aydınlık haneniz şen olsun; nazlı kuğular ise hep konuğunuz.
Ankara,22.12.2012 İ.K