- 711 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
köşe yazılarım/ YOK YOK ŞEYTANIN İŞİ BU !
YOK YOK ŞEYTANIN İŞİ BU !
Evet sabırla bekleyip sonunda kavuştuk.erkeklerin bize lûtfettikleri o ‘hafta’ya sevgili hemcislerim.
Ama benim konum bu haftanın nerelerde nasıl, hangi yurt dışı temsilciliklerinde ne tür etkinliklerle kutlanacağı -yalancıktan- değil.Birazcık ortalığı karıştırmak istiyorum açıkçası.
Ne yazayın diye sağa sola göz gezdirdirirken aklım Adem ile Havva’ya ve onların kasıtlı öyküsüne takıldı.Hani şu yasak meyveyi yemiş ya bizim Havva Ana !
Bu anlatının çok çeşitli öykülendirilmeleri olsa da,tema sabrın denenmesidir aslında, ama dikkatli bakınca bir erkeğin parmak izi var gibi sanki. Neden derseniz, Yaradan durup dururken oraya o çekici meyveyi şeytana astırmış ve Adem’le Havva’ya da yemiyeceksiniz demiş.
Peki ama neden? Koyacak başka yerimi yoktu alemlerin Rabb’ı güzel Allah’ımın? Koskoca evren kendisinin, istediğini istediği yere koymak da almak ta O’nun elinde değil midir?
Zaten o iki insancık orada insan neslini çoğaltmak adına kendilerini heder ederek, muhtemelen performanslarının çok çok üzerinde efor sarfediyorlardı.Adrenalin üretmek öyle bedava mı sanıyorsunuz?
Orası’nın cennet olduğu rivayet edilir, Allah kendilerine ‘insan neslinin var edimesi’ gibi ulvi görevi vermiştir de aç mı bırakmıştır ? Hayır elbette, azıklarını eksik etmemiştir yani.E zaten her şey boldur orada ve kendileri eminim ki ‘yedikleri önlerinde yemedikleri arkalarında’ durumundaydılar.Ya da gözlerinin beğendiğini elleriyle alıp yiyorlardı.
Şimdi siz işkilli bir şekilde getirip oraya bir şey asarsanız ve ellemeyeceksiniz derseniz insanoğlu durur mu?Mümkün mü bu?! Hele bir de Türk iseler düşünebiliyormusunuz ki üstlerine vazife olmayan bir şeye temas etmesinler?
Sonuçta dayanamayıp yasak meyve yenir…
Ama hangisinin boş bulunup yediği bence netleşmiş değildir.Havva Ana’mız olduğunun söylenmesi tamamen erkeklerin kadınları sınırlamak, kötülemek için attıkları bir çamurdur.
Erkek arkadaşlarımla bu konuyu konuştuğumda ; ‘ Adem Baba öyle bir meyveye kanacak adam değildi’ şeklinde ‘erkekçe’ bir savunma yaptılar.
Niye, Havva Ana ‘öyle bir meyveye kanacak bir kadın mıydı?’ demem ise elbette tavırlarını değiştirmedi. Hem orada bir kişi daha vardı : ŞEYTAN ! Gerçi onun görevinin diğerlerini kandırmak olduğu söylenmekle birlikte, bence bu ‘yeme’ işinde şeytanın anlatılandan daha farklı rolü vardır.Havva Ana’mız kendisine pabucunu ters giydirdiği günden beri kendisine kin gütmüş,için için fırsat kollamış ve bu yüzden olayın bu şekilde yayılmasına destek olmuş olabilir.Veya kendisi yiyip, çamur atmış olamaz mı?
Ondan sonra da bu milyarlarca yıldır süregelen amansız reenkarnasyon başlamıştır.
Bir de şu var : madem Havva meyveyi yedi diye ceza olarak vücudunun bir çok yerinde tüyler bitirildi…peki erkeklerin tüylerinin neden bizden daha fazla olduğunu bana açıklayabilecek biri var mı?
…..
Gelin beyler, en iyisi bizler insan olarak bir olalım bu suçu şeytana yıkalım, bizim gücümüzü kabul edin ve bu savaş bitsin.O şekilde hepimiz çok daha mutlu olacağız göreceksiniz.Bizi böyle göstermelik haftalarla günlerle oyalamayı bırakın, biz sizden kutlama falan değil, hep bir arada, insanca, baskısız, şiddetsiz, hasarsız yaşayabileceğimiz bir dünyayı birlikte kucaklayabilmeyi istiyoruz…
biz zamanız
çölünüze sudan oğullar doğururuz, derim efendim.
YORUMLAR
Güzel bir yazıydı. En azından kadınlar haftası ya da günü -her ne demekse ben de anlamam- yaklaşırken kadınları övmek ihtiyacı hisseden çoğunluk gibi- sanki buna ihtiyacımız varmış veya tek ihtiyacımız buymuş gibi- değilsiniz.
Cümlem biraz uzun oldu farkındayım. Kısaca size hak veriyorum efendim. Doğru içerikli yazılarınız ve isabetli örnekleriniz! için kutluyorum sizi.
Ama erkekler bundan vazgeçmezler, işlerine gelmez çünkü. Hayır özür dilemeyi becerebilirler, hem de tam hakkını vererek. Ama düzenlerinin değişmesine asla ama izin vermezler.
Bu arada elma günümüzde de meyveler içinde en çok sevilen ve yararı en çok olan meyvedir. Bir doktor arkadaşım "sağlıklı bir kalp için hergün elma ye" öğüdünde bulunmuştu. Hala yasak olsa ne yapardık değil mi:?)))
Elmayı günah mı kutsallaştırdı acaba?
Yazınızı paylaştığınız için teşekkürler...