- 1275 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
EDEPLİ VE TEMİZ GİYİNMEK
“ Temiz ve kültürlü toplumlar, edebi giyim ve kuşamlarıyla belli olurlar “.
İnsanın üzerine giymiş olduğu kıyafetin bir önemi yok aslında, elbiseyi taşımak, temiz ve düzgün olmasını sağlamak daha ön planda tutulmalıdır. İçinde ezileceğin ve küçük düşürüleceğin giyim kuşamdan uzak durulması gerekmektedir. Toplumlar genelde nitelik ve niceliklerini giyim ve kuşamlarıyla ön plana çıkarmaya çalışmaktadırlar. Şekilciliğe merak salmak, başka medeniyetlerin giyim kuşamlarına gönül vermek insanı kendi toplum değerlerinden uzaklaştırdığı gibi, başka medeniyetlerin üstünlüğünü de ortaya çıkarmasında büyük bir rol oynamaktadır. Ülkemizin, birçok medeniyeti barındıran bir mozaik olduğunu unutmayalım. Kendi öz kültürümüzün giyim ve kuşamının ne kadar edebi, ne kadar düzgün olduğunun farkına varalım. Ülkemizin her köşesinde yaşayan değişik kültürlere nail olmuş insanların, yöresel giyinişlerinden uzaklaşmadığı gibi, bu değerlere atalarımızdan günümüze kadar süregelen gelenek göreneklerinde gördüğümüz düğün, nişan, kına gecesi, sünnet, asker yollama gibi özel günlerde hala devam ettirilmektedir. Batı denilen olgunun içinde yer alan giyiniş tarzıyla süslenmek, bizim millet olarak kabul etmediğimiz ve dinimizce de uygun olmayan bir durumdur. Pahalı camekânlardan giyinip, kırsal kesimde yaşayan insanları, üzerinde ki giyim kuşamlarıyla yargılamak ve toplumdan dışlamak da doğru değildir.
“ Paha biçilemez değildir üzerindeki elbisen, ya da taktığın yüzüğün küpen, eğer paha biçilemiyor ise insanlığın, işte o zaman değerlisin”.
saygı sevgi ve selamlarımla... Nazım UZUN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.