- 1000 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
YALNIZLIK ÇIKMAZI
YALNIZLIK ÇIKMAZI
İçimde bir yalnızlık duygusu,
Ölüm kadar uzun yaz uykusu,
Sıkıntı ile geçilen sahil,
Dünyaya tek gelen insan gibi.
Orhan Veli Kanık
Yaşam bir bakıma ,gizemli bir gelecekte varacağımız yere ulaşmak için geçmişte bulunduğumuz yerden yola koyulmak demektir.Kişinin içinde yaşadığı dünyaya ve kendisine yabancılaşmış olduğunu bilmesi demek olan yalnızlık; insan yaşamının en az bir döneminde bireylerin karşılaştığı ama kısa ama uzun süre gelen algılama biçimi ve insan duygusunun en derindeki gerçeğidir.Her insanın yalnız başına olduğu doğrudur. Çevresinde ne denli çok insan bulunursa bulunsun kişi yaşamının en önemli anlarında kendisini büyük olasılıkla yalnız bulacaktır.Doğum anı gibi ölüm anı da "yalnız "kalınan bir dakikadır.Bu önemli dakikalar arasında göz yaşı dökülen,değişiklikler yapmak, kararlar almak için savaşım verilen dakikalar da, insanlarda hep yalnızlık vardır.Bu anlar insanın kendisiyle yüz yüze geldiği göz yaşlarını,çabalarını ve aldığı kararların ardında yatan kışkırtmaların nedenini gerçekte kendisinden başka kimsenin anlayamadığı dakikalardır.
Yalnızlığın pek çok acılar verebildiğini herkes biliyordur.Bu duygu kendimizi sıfıra inmiş hissetmemize bile yol açabilir,duygusal kaynaklarımızı tüketir,cesaretimizi kırar.Yalnızlık duygusunun,gerçek anlamda tek başına olmakla hiç bir ilgisi olmadığını bilmeliyiz.Gerçekte yalnız olmakla yalnız hissetmeyi birbirinden ayırmalıyız.Günümüzün sosyal ve kültürel koşullarının değişmesi nedeniyle artan yalnızlık hissinden kadınlar erkeklerden daha fazla etkileniyorlar bunu biliyormuydunuz.İyi bir işiniz,kariyeriniz ve eksiksiz görünen hayatınızda olsa hissedebileceğiniz bir duygu,bazen arkadaşlarınızla aranızda espiri yaparsınız " kalabalıklar arasında kendimi yalnız hissediyorum"aslında bunun gerçeğe dönüşüyor olması sizi ürkütüyor olabilir.Suçu hatta kendinizde bile arıyor olabilirsiniz "neden yalnızım" " bende bir sorun olmalı" "nerde yanlış yapıyorum".Bir çok insanın başkalarıyla paylaşmaya çekindiği ve hatta bir tabu haline getirdiği yalnızlığı sizin gibi bir çok insanın da yaşadığını unutmayın.
Her insan kendi hayat yolunda kendi ayakkabılarıyla yürür.An gelir bir gece yarısıdır yaşadığın zaman,sessizliğin koynundasındır.Bazen gök yüzünün yıldızlarında,dolunay ’ın parlaklığında,gecenin sessizliğinde...Hüzünlerine ve yalnızlığına sarılarak bulursun kendini. Neden mi? Üşüyorsundur çünkü yalnızlığında...Bazen de şiirlere,romanlara konu olmuştur yalnızlık,bazen de şarkılarda buruk bir şarkı olarak çıkmıştır karşımıza.Gerçekten yalnız olan insanlar daha çok sığınırlar yalnızlık şarkılarına. Hiç olmadıkları yerde ve zamanda bir ses, bir dokunuş ,bir hüzün alıp götürür sizi geçmişin yalnız derinliklerine.Türk edebiyatında çeşitli şekil ve tarazda alınan yalnızlık duygusunu derinden hisseden şairlerimizden biride "Cahit Sıtkı" dır.Ne güzel anlatmıştır dizelerinde.
Öyle yalnız kaldım ki hayatımda,
Kimi gün öldüm,kimi gün ilah oldum.
Çok zaman annemin dizlerine hasret,
Koydum başımı kendi dizlerime,
Doya doya ağladım.
İşte sevgili dostlar yalnızlık özel bir deneyimdir ve her birey yalnızlığını kendine göre yaşar.kendinizi yalnızliğın çıkmazında hissetmemeniz dileğiyle
Sevgiyle Kalın
YORUMLAR
Öyle yalnız kaldım ki hayatımda,
Kimi gün öldüm,kimi gün ilah oldum.
Çok zaman annemin dizlerine hasret,
Koydum başımı kendi dizlerime,
Doya doya ağladım.Duygular seyre dalmış içli içli kelimeler tıpkı bir son bahar gazeli ğibi dertli yazan kalemi yüreği gönülden kutlarım sevğilerimle
Her insan kendi hayat yolunda kendi ayakkabılarıyla yürür.An gelir bir gece yarısıdır yaşadığın zaman,sessizliğin koynundasındır.Bazen gök yüzünün yıldızlarında,dolunay ’ın parlaklığında,gecenin sessizliğinde...Hüzünlerine ve yalnızlığına sarılarak bulursun kendini. Neden mi? Üşüyorsundur çünkü yalnızlığında...Bazen de şiirlere,romanlara konu olmuştur yalnızlık,bazen de şarkılarda buruk bir şarkı olarak çıkmıştır karşımıza.Gerçekten yalnız olan insanlar daha çok sığınırlar yalnızlık şarkılarına. Hiç olmadıkları yerde ve zamanda bir ses, bir dokunuş ,bir hüzün alıp götürür sizi geçmişin yalnız derinliklerine.