- 1059 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
ORTA YOLDA YÜRÜMEK
Hayat, sürekli değişkenlik gösteren bir düzende yaratılmış ve insan da ona uyum sağlayacak niteliklere sahip en mükemmel varlıktır.
Her zaman insanoğlunun istediği gibi gelişmez olaylar.
Bazen hiç beklemediği anda gelen felaketler olurken, bazen de yine beklemediği zaman diliminde sevinç kapısını çalar. Bu durum işte kulun imtihan vaktidir.
Gelen belaya sabır, mükâfata şükür.
İnsan olmanın gereği elbet belalarda, musibetler de can yanar, üzüntü sarar benliği. Gözler dolar hüzün bulutlarıyla. Bazen damlalar süzülür sessizce.
Üzüntünün bu ölçüde olması, azgınlığa ve isyana dönüşmemesi esastır. Alemlerin efendisinin evladı ahirete irtihal ettiklerinde gözlerinden mübarek damlalar dökülmüştü arza.Hatta çevresindekiler:
“Siz de mi Ya Rasulallah?” diye hayretlerini gizleyememişler, efendimiz de:
“Evet, bende sizin gibi bir insanım. Benimde canım yanar bende ağlarım.” Cevabını vermişti.
Haddi aşmak, Rabbe isyandır. Niye bana geldi diye sitem etmek Kaderi beğenmemektir.
Halbuki bizim için en güzel olanını Rabbül Alemin takdir etmiştir.
Sevinçte de orta yolu bulmak gerek. Aşırılığa gitmek kendimizi elimizle tehlikeye atmak demektir.
Gelen nimeti bir imtihan kabul edip şükretmek ziyadeleştirecek ve elimizde kalmasını sağlayacaktır. Tersi davranış hem toplum içindeki itibarımızı zedeleyecek ve halk arasında şımarık lakabı yakıştırılacak hem de Rabbimizin hoşnutluğundan bizi mahrum edecektir.
HER İKİ DURUMDA DA ORTA YOLDA OLMAK İMANIMIZIN KEMAL DERECESİNİN GÖSTERGESİDİR.
18/12/2012 Yaşar TAŞKESEN
YORUMLAR
Ince noktadayiz her daim. dikkatli olmak gerekmektedir.
Tebrikler yureginize, kaleminize Yasar bey.
Saygimla..
GARİPYAŞAR
Var olun.
Sağlıcakla.
Îtidâl ve Teennî ile Hareket Etmek
İslâm, dînî ve dünyevî her hususta ifrat ve tefrite düşmeden îtidâle dayalı bir üslûp gözetmeyi, orta yolu tâkip ederek her şeyi olması gereken şekliyle yapmayı ve ölçüleri kıvâmında kullanmayı tavsiye eder. Zîrâ İslâm’ın gâyesi, insanoğluna gönül huzuru ve sükûnet bahşederek olgun bir rûhânî hayat yaşatmaktır. Cenâb-ı Hak şöyle buyurur:
“Böylece sizi orta (ifrat ve tefritten uzak, îtidâl üzere, âdil) bir ümmet kıldık…” (el-Bakara, 143)
teşekkürler dolu dolu güzel bir yazı...tebrikler.
GARİPYAŞAR
Sağlıcakla.