- 592 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DÜNYA NİMETLERİNİN DEĞERİNİ BİLMEK
“ Dünya malına tamah edenler, ahiretten bir haber olanlardır, ne yaşadıklarının farkındadırlar, ne de yaşayacaklarının “.
Dünya nimetlerinin değerini bilmediğimiz gibi, yapmış olduğumuz israf ve savurganlığın had safhaya ulaşması, önüne geçilemeyecek kadar kötü bir vaziyet almaya devam etmektedir. Dünya ülkelerinin birçoğunun açlık ve kıtlıkla boğuştuğunu gördüğümüz halde, bu durumdan ders çıkarmak yerine, sanki bizleri rahatsız etmiyormuş gibi vurdumduymaz tavırlarımız da cabası olarak buna eklenmektedir.
Değerini bilelim bir dilim ekmeğin, bir bardak suyun, güneşin yağmurun, nefes aldığımız ağacın havanın, tuzun şekerin çayın, farkına varalım yüce Allah’ın bizlere bahşettiği dünya nimetlerinin, az iken çoğu, çok iken azı bilelim.
Atalarımızın çekmiş olduğu çilelere düşmeyelim, vermiş oldukları savaş mücadelelerinde aç susuz şehit düştükleri günleri hatırlayalım. Şükredelim yüce Allah’a (c.c) vermiş olduğu nimetler için, dualar edelim kimseyi açlıkla terbiye etmemesi için, o muhterem anamızın taşı kaynatıp çocuğuna içirdiğini, kıtlıktan yok olan kavimleri unutmayalım.
Elindeki ekmeğini paylaşmak için bahane arayan zatlardan olmak için çaba gösterelim. Kimsesiz ve açlık içerisinde sokaklarda yatan insanlara geçici hevesler yerine kalıcı yardım eli uzatmaya gayret edelim. Bolluk ve bereket içinde yaşayanların umursamaz bakışlarını gönül gözümüzden çıkaralım.
“ Dünya nimetlerinin güzelliklerinin farkına varmak için, âlim olmaya ne gerek, insan ol yeter“.
saygı sevgi ve selamlarımla... Nazım UZUN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.