YAŞAYARAK!!!
ne demiş nietzsche üstadımız; "öldürmeyen şey güçlendirir". halbuki biz sistemin hipnotize ettiği beyinlerimizle öldürmeyen şey süründürür mantığıyla hareket eder olmuşuz. yaşamak en acımasız intihar şekli bir bakış açısıyla, çünkü er geç öleceğini bileceksin ve yaşadığın heran ölümüne bir katkıdır aslında. kendi isteklerin dışında ölecek olman ölüme katkın olmadığı anlamına gelmiyor ki. acını çoğaltmak belki de bir bakıma. acımak kendine. bu acı bir mücadele şekli belki, epikür’ün olmayan duygusallığı burda devreye girerdi kimbilir... ama yaşamak demek her koşulda ölmek demek işte ve yaşamak ölmek olunca neden intiharı daha heyecanlı bir hale getirmeyelim ki.. yaşayarak!!!!
YORUMLAR
Friedrich Nietzsche..İnsan hayatındaki olumlu şeyler ancak olumsuzluklar,manevi tatminin de ancak zorluklar sayesinde elde edilebileceğine inanan,yeter ki çekilen acılardan faydalanmasını bilelim diyen nihilist görünümlü iyimser düşünür bana göre.Yaşanılan zorluklara ne çok şey borçlu olduğumuzu düşününce O'na katılmamak mümkün değil.
Ölüm ve yaşamın da tek bir ortak noktası var bana göre.İkisi de kimselere devredilemiyor.
Gecenin bu deminde bunları düşündürten yazımın için teşekkür ediyorum.Saygılarımla.
friedrich nietzsche ...übermensch yani üstinsan kavramının yaratıcısı...kimi zaman yokluğa adadıklarıyla nihilizmin babalarından da denebilir onun için...insanı hayvan ve üstinsan arasında bir köprü olarak gören bu adam;insanın eksiklerinden arınarak yaşamasının daha iyi bir dünya yaratacağını düşündü...asla bir insanın diğerine üstünlügünden bahsetmedi,aksine insanların topyekün varolan insan kılıflarını aşmalarını hedefledi...çoğu zaman ırkçılıkla suçlanmasının yegane nedeni hitler ve nazistlerin kendi kirli savaşlarına nietzsche'yi alet etmiş olmalarıdır..
nietzsche;kendin alabileceğin bir hakkı asla başkasının sana vermesine izin verme demiştir ki;her insan ölüm hakkını kullanabiliyorsa/yaşam hakkını da başkalarının müsaadesine bakmadan kullanabilmelidir...
ama yaşamak demek her koşulda ölmek demek .
özellikle içinde bulunduğumuz devir için son derece geçerli bir düşünce.
sağlam bir yazı olmuş fakat biraz daha açsaydınız çok daha iyi olurdu,yaşadığınız beyin fırtınalarını tahmin edebiliyorum ancak cümlelerinizden de öğrenmek isterdim.
saygılar...