- 1047 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
Vay anam vay
Benim annem hiç kimsenin annesine benzemez, örneğin sakardır ve bir şeyi kırdığında kendinden çok kırılan eşyaya bulur suçu! gençliğinde mutfaktan şangur şungur sesler duyar ardından annemin tabaklara sayıp veriştirdiğini duyup gülme kirizine girerdik.Karşıdan karşıya geçmeyi bile beceremezdi! hızla koşar sanki hızlı koştuğunda araba ona çarpmayacakmış gibi! bir kaç kez araba çarptı bu yüzden, hastaneden ararlar sedyede yatar haliyle "ayşeeem güzel ayşeeem" diye inlerdi.Hiç bir işte dikiş tutturamazdı örneğin atılırdı ve kendine hiç suç bulmaz, patronların insafsızlığında bulurdu hatayı!Bizler alışmıştık artık onu idare etmeye, yalnız bırakmazdık üç kardeş, konuşmasına izin vermezdik çünkü ne zaman konuşmaya kalksa ne kadar sırrımız varsa dökerdi ortaya! benide annem gibi beceriksiz sanıp kaç görücü kaçıp gitti lakin ben tam tersi rüzgar gibiydim on elimde on marifet! Gençliğinde evde filan durmazdı sabahın köründe gezmeye gider akşam olunca dönerdi eve! bir o kadar Adile Naşit’i andıran sevimli yüzü kücücük boyuyla kızmak ne mümkün! Bu gün bile onunla uğraşmak bize kalıyor, 76 yaşına rağmen otele tatile gelmeye kalkıyor peşimden! bir gün türkü bara gideceğiz ya dedik götürelim de kafası şişsin! olurmu içerdeki ortamı görünce şöyle bir arkasına yaslanıp" oooo burası ne güzelmiş! birde beni getirmiyordunuz demez mi!
Okulun en zeki öğrencisiymiş! anlatır dururdu , işin garibi çarpım tablosunu ezbere biliyor olması , ben bile hala bilemezken! Bazen çayı sevdiğini söyler bazende hiç sevmem diyebilir! bir kocaya bakış açısı kendini ne kadar gezdirdiğine ya da eve ne kadar baktığıyla ilgilidir! Bir gün bir yaşlı amca istemişti kendini" hacca götüreceğim seni" demiş, hemen kabul etti, kabul etmesinin sebebi de hacca götürecek olmasıymış! biz girdik hemen devreye " ya anne ne evlenmesi bu yaşta" hemencecik kıvırdı" delimiyiiiiim" bir de yaşlı amcalarla uğraşmayı göze alacak değildik muhtemelen! evde yapma çiçek vardı , sulayıp duruyordu, bir gün ne güzel çiçekmiş hiç solmadı demesin mi! "anne o yapma çiçek" dediğimde bakakaldı yüzüme.Olayları annemden dinlemeden önce bir kaç kez düşünmek gerekir, olay o kadar değişir ki! Köy anılarını binbeşyüz kere anlattı hep aynı uzunlukta ve yeni anlatıyormuşcasına! bir de topal halime varmış köylerinde kahkahayı bazardı" bizim köyde bir topal halime vardı" kadın annemin sayesinde ölümsüzleşti diyebilirim.Bir gün eşim telefonu annemi uzattı ve " arayan adama ben evde yokum haa, nerde derse, şu numaradan aramasını söyle " dedi, tabi annem önce" damadım evde yok evladım, şu numaradan ara, dedikten sonra eşime bağırdı, numara doğru değil mi? Ahmetttt" bu arada ahize kulağında!
Benim annem şaka gibi, anlatmakla bitmez, allah yinede başımızdan eksik etmesin yanımda şu aralar, nereye gitsem gelmek istiyor ya, öyle ev gezmesi filanda kesmiyor, yemeklere gazinolara gitmek ister deli gönlü, hey gidi aslan anam heygidi bizide gömersin sen bu gidişle, yokluğunu göstermesin yüce rabbim...
m-jgan
YORUMLAR
aysemujgan
aysemujgan
aysemujgan
:))) oy oy ne güzel anne bu böyle.. :))) İzmir'e çağırsam gelir mi acep...Gezerdik beraber :))