- 798 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
SURİYE KONUMU
1947 öncesi Suni toplum Fransızlarla beraber Suriye de yaşayan %5 lik alevi toplumuna çok zulüm yaptı kadın ve kızlarına el konulup pazarlarda satıldı Nazilerde öğrendikleri tüm işkenceleri uyguladılar yani çok acı çektirildi!
Suriye halkı 1947 yılında Fransızlara karşı verdikleri bağımsızlık savaşını kazandı.
Bağımsızlığını ilan eden suruye halkının başına esat aşireti geldi ilk icratı kendisi gibi alevi olan general tutuklattı!
Esat kendince hesap yaparak bu general çok zeki ve başarılı bu yaşarsa saltanatıma aşiretime zarar verir diyerek cezaevinde kansere yakalanıp ölmesine sevinmiştir!
Suriye de yaşayan bir milyon alevi yoksul olmalarına rağmen onur ve şerefini korumuştur okuyan kesim esat rejimin de kamunun bir çok alanında işe girdiler!
Yargı emniyet asker ve tüm idari kısım esat’ın iki dudağının arasında çıkana kelimeye bağlıdır!
Toprak su hava petrol olmasına rağmen kendine yamamış kişiler bu hırsızlar pay ve yetki sahibi ailesini koruma kollama konumuna gelmiştir halbuki sağlıklı bir gelir dağılımı yapsaydı dünyada sayılı bir ekonomiye sahip olurdu ailesinden başka halkını düşünmedi.
Şimdi 1 milyon aleviyi düşünmediği gibi!
Suriye nin gerçek nüfusu 40 milyona yakın, bugün ki nüfusu 22 milyon
17 milyon Suriyeli başka ülkeler de yaşıyor.
50 bin ölü
2 milyon dağlarda
200 bin kayıp
22 milyonun % 5 alevi yaklaşık 1 milyon kürt nüfus %15 yaklaşık 3 milyon hristiyan %10 yaklaşık 2 milyon Dürzi ise yaklaşık 1,5 milyon geriye kalan nüfus ise suni tablo bu!
Esat rejimine karşı ilk başkaldırı ekonomikti şimdi ise alevi suni çatışmasına dönüştürüldü!
Eğitim düzeyi %70 ama suni kesim içerisinde din çok etkil aşırı uç diyebiliriz,
Bu bir milyon alevinin yaşadığı yer dört tarafı aşırı dinci kesimin arasında yer almaktadır alevi ve suni halkın tamamı aşırı derecede silahlanmıştır yani barut fıçısı.
Eğer esat düşerse bu bir milyon alevi yok olacaktır halbuki bu halk kendi yağıyla kavrulan barış sevgi dolu bir halk ama esat düşerse bir halk yok olacak!
Ayrıca alevilerin yaşadığı yer Suriye ye sınır olan devlet Lübnan en şeriatçı kesimin yaşadığı örgütlendiği alana sınır yani esat düşerse Suriye de alevi denen bir halk olmayacak!
Suriye de ki ekonomik baş kaldırı şimdi mesep çatışmasına dönüştü!
Suriye deki sınıf ayaklanmasını kendi çıkarı doğrultusuna çevirmek isteyen ırkçı faşist ülkeler ve yöneticileri kendileri yapmak istediklerini yağmayı mesep ve iç savaşa dönüştürdüler!
Yaşanın emek kahrolsun faşizm ve onun uşakları…
Aşur ŞAHİN 17.12.2012
YORUMLAR
Ben Esat ve diğer diktatörleri sevmem..ancak Suriye'de yaşananlar dış güçlerin oyunu..
Eğer Suriyeyi kendi haline bıraksalardı bu kadar kardeş kanı akmazdı..Bu plan Amerikan planı..destekçisi Türkiye..Ürdün.Arabistan..Kendi ülkelerinde demokrasiden bahse demeyenler Suriye'ye demokrasi getiremezler..işte getirdikleri kan ve göz yaşı...
Libya'da olduğu gibi.. selamlar