- 1021 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Sanatsız kalan bir ulusun, hayat damarlarından birisi kopmuş demektir. - Atatürk
Sanatı ve sanatçıyı kişisel çıkarlara alet ederek, onların sırtından para kazanmayı hedefleyen asalak yapılanmalar, çok eskiden beri ne yazık ki hâlâ egemen durumda.
Bir yandan medya patronları, bir yandan yerel yönetimlerin yeni yandaş yalakaları ile organize biçimde sürdürülen sanatçıların emeklerinin sömürüsü ile karşı karşıyayız.
Gerçek sanatçılar, şairler, ozanlar, kitaplarını bastıracak para bulamazlarken, yalakalık yapanlar ve onların işbirlikçileri, çevirdikleri çeşitli dolaplarla sponsor desteği sağlayıp, para toplayıp, ceplerini doldurmayı iyi bilmekteler.
Böylesi tipler hayatın pek çok alanında, değişik isimler ve sıfatlarla sık sık karşımıza çıkıyorlar. Bunun için uyanık olmak ve sanatçı emeğinin sömürülmesine karşı, onurlu bir duruş sergilemek gerekmektedir. ’Ormanda her yağmurdan sonra yeni tırtılların türediğini’ esefle gözlemliyoruz.
Bu tür asalaklar, sanatçı ne yer ne içer, umurlarında bile değildir. Tek amaçları vardır, kendi ceplerini önce doldurmak. Kendisine sanatçı diyen herkesin aydın duyarlılığı ve bilinciyle örgütlenerek sanatçı emeğinin sömürülmesine karşı çıkması gerekmektedir.
Bu durum, sanatsever ve hayırsever pek çok insanın yaptığı parasal yardımların çarçur edilmesine neden olduğu için, giderek sanatın güdük kalma ve yayılma için kendine verimli bir saha bulamaması tehlikesini de doğurmaktadır.
Bunu için örgütlü yapılanma şarttır. Bu nasıl bir model olmalı; sanatçıların önünde çözüm bekleyen, yanıt arayan önemli bir sorudur. En başta, kimse emeğini bu tür aracılara bedavaya sunarak onların ekmeğine yağ sürmemelidir.
Hayat her gün yeni bir şeyler öğretiyor.
Ana muhalefet partisi başta olmak üzere iktidar partisi de sanatçıların bugünkü yalnızlığını giderecek çözümler üretmek zorundadır.
Unutmayınız ki ’ Sanatsız kalan bir ulusun, hayat damarlarından birisi kopmuş demektir.’
Saygılarımla...
Şaban AKTAŞ
17.12.2012
Fotoğraf: Arzu Coşkun
Sanatsız kalan bir ulusun, hayat damarlarından birisi kopmuş demektir. - Atatürk Yazısına Yorum Yap
"Sanatsız kalan bir ulusun, hayat damarlarından birisi kopmuş demektir. - Atatürk" başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.