- 640 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
İnsan İnandığı Kabulü Yaşar
İnsan İnandığı Kabulü Yaşar
Okyanustaki balık sürüleri gibi oradan oraya küçük bir ürkütmeyle yönlenen bir toplumun şu an hangi yönde olduğunun ne değeri olabilir ki?
İnsanlar arasında görülen mücadele ve kavganın aslında bireyin kendi içinde olması gözlenmlenebilir! Şaşkınlığından ilah veya ilahları adına savaştığını sanması ise ahmaklık ve korku nedeniyle ilahlarına yaranmak isteğinden kaynaklı! "lailahe illallah" (İlah yok Allah var!) Bu ilahlar, insanlığı kontrol altına alan her şey olabilir. Gelenekler, ideolojik veya dinsel öğretiler, mecburiyetler, acizlikler ve zaafların tamamı olabilir!
Neden insanlığı sürükleyen, etki altına alan ideolojik veya dinsel öğretilerin nerdeyse tamamı “Orta Çağ” ürünü? Bu konuda ciddi düşünmek gerekmez mi? İlk çağlarda da muhteşem uygarlıkların var olduğunu biliyoruz! Hatta uzay çağı, bilgi çağı derken, bilinç çağına gelindi ama hala “Orta Çağ” dinsel veya ideolojik kalıplarında takılı kalmak niye?
Kuranı aslına sadık kalarak
farklı dizilişle kurgulamak mümkün! İniş sırasına riayet edilmediğine ve kurgu bilinçli veya bilinçsiz milyarlarca insan tarafından, kutsal kabul edilip, ibadet niyetiyle okunduğundan uygulama desteği elde edilmiş.Yani insanlar "Kurgu"yu kendi ibadet ve kabulleriyle yaşıyor! Bu kurguya itaat edince Cennet etmezse Cehennem karşılığıyla da kurguya itaati sağlanıyor! Önceden kurulanı yaşamak seçeneğini inancıyla kabul ediyor.
Kur’an denince aklımıza Fatiha Suresi ile başlayan dizimiyle basılmış bir kitap geliyor değil mi? Oysa Kur’an yaklaşık 23 yılda nazil oldu ve ilk sure “Alak” suresi “İkra” diye başlar. Kuran iniş, nazil oluş sırasına göre dizilirse “Alak” suresi başta olacak ve günümüzde “Kuranın şifresi” diye ortada dolaşanlar, başka şifreler aramak zorunda kalacak. Osman zamanında dizilip basılan mevcut Kur’an elbet harfi harfine doğrudur çünkü Kur’an indirilen makamca korunuyor. Yani her ayeti doğru ama sırası kurgucunun kurgusuna göre değişmiş! Hz. Muhammet zamanında tam manası ile yazılmamış ve sıralama da yapılmamış. Yani şu olmamış; sıralama ve ayetler O’na gösterilip bu şekilde basalım mı denmemiş. Zamanın imkanları el vermemiş elbet. Sonradan gelen halifeler de Ebubekir ve Ömer zamanında da basılmamış sıralanmamış. Ta ki Osman döneminde toplanıp basılması mümkün olmuş. Burada yapılan kurguya göre de günümüze gelmiş.
"Ben bu zaman ve zeminde, beşerin hayat-ı içtimaiye medresesinde ders aldım ve bildim ki: Ecnebîler, Avrupalılar terakkîde istikbale uçmalarıyla beraber, bizi maddî cihette kurûn-u vustada(Orta Çağ) durduran ve tevlaf eden altı tane hastalıktır.” Bediüzzaman Sait Nursi
Kuranın her dizilişi bir kurgu çünkü inişe göre kurgulanmamış. Çıkan mucizeler daha öndeden kurulmuş ve bu da her ne hikmet ise Batı’lılara yaramış!
İnsanlar arasında daha akıllı olanlar, aslında aklını verimli kullananlardır. Kadim bilgileri kullananlar geleceği "Kurgu"layabilir.Yani çok akıllı olması aklını doğru kullanmasıyla açığa çıkıyor. Bilinçli olanlar, bilinçsiz olanları kurgulayabilir ve kendi amaçları doğrultusunda yönlendirebilir, onları kendi tekamülüne araç yapabilir! Burada bir örnek vermek isterim; faraza zaman makinesi ile geçmişe giden birisi, vardığı zaman ve mekanın geleceği hakkında onlara kesin ve doğru bilgileri verip onlar arasında muhteşem bir makama sahip olabilir. Zamana göreceli çok eski çağlarda olsa “İlah” bile kabul edilebilir. Yakın zamana gitmişse “Kahin” ya da büyük üstat, din alimi olarak kabul görebilir. İsterse kendi bilgilerine dayanarak yeni bir öğreti bile kurar. Geleceğe giderse geri döndüğünde geleceği bilen bir kahin ya da alim oluverir! Örneğimiz aklımıza kapı açması içindi elbet, takılmayalım. Burada önemli olan şu; geleceği bilmekle geleceğe ait olayları kurgulayarak toplum içinde mevki edinmek mümkün. Yusuf peygamber rüya ilmi ile geleceği bilmiş ve Firavunun en gözde adamı oluvermiş!
Son tahlilde; herkes inandığı kurguyu yaşar! Madem insan için “İnsan”dan daha kıymetli bir varlık yok; çünkü “Ben” olmasam benimle alakalı hiçbir şey olmaz! Ne varsa benimle, bana göreceli olarak, benim algılamamla açığa çıkıyor. Dışardan telkin almaya proğramlı bir toplum asla kendi içsel potansiyelini kullanamaz. Eski köhnemiş ideolojileri hortlatarak da yol alınamıyor! Genelin kabulüne göre olan gelişmelerin yaşanması doğal sonuç. Yani önceden bilmek denilen şey aslında önceden "Kur"mak! Çünkü kurgu milyarlarca insan tarafından kabul görüp yaşanması için ibadet şeklinde kodlandı. Yani evrenden istendi.Ve istenen yaşanıyor.
Selametle;
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Evettt.Önce sonsuz teşekkürlerimi yolluyorum..
Hakkı bulmuşsunuz dedınız ya,,yuzum kızardı ama mahçubıyetten,
İnşaallah diyorum bulmak ne kelıme bulalım inşaallah..yoksa haddım degil ki..
Okumak,ilım yapmak her hangı bır konuda..evet..
Beni çok korkutur bu kelımeler...
Zira,,,
ilim ilim bilmektir,
ilim kendin bilmektir,
sen kendini bilmez isen,
ilim nice okumaktır,,
derya koca yunus...İşte korkum budur...maazallah...
İLİM KENDİN BİLMEKTİR
İlim ilim bilmektir
İlim kendin bilmektir
Sen kendini bilmezsin
Ya nice okumaktır
Okumaktan murat ne
Kişi Hak'kı bilmektir
Çün okudun bilmezsin
Ha bir kuru ekmektir
Okudum bildim deme
Çok taat kıldım deme
Eğer Hak bilmez isen
Abes yere gelmektir
Dört kitabın mânâsı
Bellidir bir elifte
Sen elifi bilmezsin
Bu nice okumaktır
Yiğirmi dokuz hece
Okursun uçtan uca
Sen elif dersin hoca
Mânâsı ne demektir
Yunus Emre der hoca
Gerekse bin var hacca
Hepisinden iyice
Bir gönüle girmektir
Bu yüzden ben çok korkarım ,dosttum..yoksa haddım degil...
ne bilirim ki ben...sadece korkmaktır işim..
Şeytan denen Mel,un gezer durur,en ince yerden vurmak için...Yoksa onca ilim içindeyken hiç şeytan olurmuydu..,bilgisi onu kurtarmadı da..
korkum budur benım.ben çok korkarım..
Beni bu konularda mazur görün can kardeşim,,tartışamam,asla...Biliyorum diyene de saygım sonsuzdur...dualarım sizlerle...
Ahmet Bektaş
Kuranı kerime kurgu demenız sızın ,hala ınanç adı altındakı arayışlarınızı gösterıyor..Yanlış anlaşılabılırsınız..
Ben şahsen rahatsız oldum..
Falanca ayetın ,ilk başta olması ,veya indirilen sırada olmaması,bana gore,, falan fılana gırer ve hıcte ahlakı olmaz..İnanıyor isek her ayete sarılmak ve neresınde olursa olsun sayfanın bıze gore yuregımızde olması bazdır..
Kuranı kerımı ıncelemek elbette ıbadettır...
ama hata aramak şeytanın durtmesıdır ,Allah şerrinden korusun..