Bir Sonbahar Günüydü
Eller Yukarı
Doğunun fazla gelişmemiş bir ilinde görev yapıyorduk.Eşim resmi bir dairenin yöneticisi idi.Dürüstlük ve çalışkanlık düsturunu birlikte çalıştığı elemanlarına da aşılamıştı.Mesai bitince de araziye gider geç vakit dönerdi.
Oturduğumuz lojman şehrin dışında ormanlık ıssız bir yerdeydi.Boş saatlerimde çocuklarımla meşgul olur,resim yapar akşam üzerileri de hava almak için yürüyüş yapardım.
Bir sonbahar günüydü.Bulutlar gökyüzünü kaplamış kasvetini yere indirmişti.Sıkıldım bunaldım.Şehrin manzarasını uzaktan seyretmek hem de hava almak için ormanda dolaşıyordum.
Her taraf duvarlarla çevrili idi.Aynı zamanda bekçi de vardı.Bu nedenle kendimi oldukça emniyette Hissediyordum.Ağaçların seyrek olduğu yerden şehir çok güzel görünüyordu.Arada bir uzun bir seyire dalıyor şarkılar mırıldanıyordum.
Zamanın nasıl geçtiğini anlamadım vakit bir hayli ilerlemişti. Ama hiç korkmuyordum.
Tam eve dönüyordum ki…Karşımda iri yapılı bir adam acayip tok bir sesle elindeki silahını bana doğru yönelterek ‘Eller yukarı’ diye üstüme yürüdü.
Oracıkta dona kaldım.Yarı karanlık olduğu için ne o benim yüzümü ne de ben onu fark edemiyordum.
Sadece dev gibi siyah bir karaltı ,silahla bana doğru geliyordu. İmdat diye bağırmak istedim.Sesim çıkmadı. Korkudan dilim lal oldu.Ağlamaya başladım.
Kendimi savunacak hiç bir şey bulamadım.
---Sen benim kim olduğumu biliyor musun ? Dedim.
---Kim olduğun beni hiç ilgilendirmez.’Müdürümün kesin emri var.Kim olursa olsun acımayacak görevini yapacaksın ‘ dedi. Hala eller yukarı diyordu.Tam tetiği çekecek sırada,can havli ile,Heyecanlı ve titreyen bir sesle;
---Ben müdürünüzün hanımıyım dedim.Yalan söylüyorsun diye yaklaşıp beni yakından görünce,
Silahını yere atıp ayaklarıma kapandı.
---Elini ayağını öperim ne olur beni affet. Dedi.
--Siluet görüntüye dönüşünce ,bir de ne göreyim müessesenin gece bekçisi.Saat kurmak için gelmiş oraya...
Tek kelime konuşacak mecalim yoktu.Titriyordum.Kendimi eve zor attım.
Bu olay beni çok etkilemişti.Geceleri rüyalarıma girdi.İnsanlar yaşadıkça nelerle karşılaşıyor.
Bu da benim unutamadığım anılarımdan biridir.Sizlerle paylaşmak istedim.
Okurlarıma selam sevgi saygılar,sağlıklı ve mutlu günler diliyorum.
Ülkü Ahıska 16.Aralık.2012
YORUMLAR
Herhalde kardeşim hayatn boynca unutmazsn.senin yerinde ben olsam unutamazdm:)))tebrikler..
gül peri
Sayfama hoşgeldiniz.Teşekkür ederim.Ben de hiç unutamadım zaten
Müdürüne sadık sözünün eri bir bekçi...helal olsun ama istemeden bir facia da olabilirmiş. Unutulmaz bir anı .
gül peri
Sevgili Nurgül Hanım.Yazılarıma ve şiirlerime gösterdiğiniz ilgi beni ziyadesiyle memnun etti.Çok teşekkür ediyor selam sevgilerimi gönderiyorum.
Cann.defalarca dinledim,ama yorum yapamadım (( Kalemınıze saglık..
Teşekkür ederim...
gül peri
Çok gğzel bir hatıra.Çok da beğendim. tyeşekkürler.
selam ve saygılar
gül peri
Sayfama hoşgeldiniz efendim.Duygu paylaşımınız için teşekkürler.
Ülkü hanım mazide kalan unutulması mümkün olmayan yaşanmış hayat dilimi neyse ki sonu güzel bitmiş bu yaşanmış hikayede şu sonuç ta çıkarıla bilir emin güvenilir yerde yaşamanın insan hayatı için ne kadar önemi var.Allah korusun kötü sonuçta olabilirdi.Güzel bir paylaşımdı Allah tan sağlıklar diliyorum muhabbetle selam ve DUA ile.
gül peri
Duygu paylaşımınız için teşekkürler efendim.sağ olun var olun.Allah razı olsun.
gül peri
Adam görevini yapıyor diye neredeyse bir kurşunla ölüp gidecektim.
Allahın bu gününe şükürler olsun.Sadece kötü bir anı olarak kaldı.
Teşekkür ediyorum.Selam saygılar.
gül peri
Geç değil.Sayfama hoş geldiniz.Akşama doğru koymuştum zaten.
Teşekkür ederim.Selam sevgi saygılar.
Bence de bu işin altında bir iş var. Şaka olmalı yani. İtiraf edilmeye korkulan kötü bir şaka..
gül peri
Hayır Fikret Bey.Yaşadığım gerçek bir olay.O zaman da şimdiki gibi terör vardı. Bekçi karanlıkta beni tanıyamamış.
Duygu paylaşımınız için teşekkürler.
sevgili arkadaşım sen şiirlerini yaz resimlerini yap burada yazı yazarsan bizleri kimse okumaz.... yaşattın o anları.... saygılar
gül peri
Sizinki kadar güzel olamaz komutanım.Yazdıklarınız hiç akıldan çıkmıyor.
Elinize su dökemeyiz efendim.Selam saygılar.
çok harika ifadelerle anıyı heyecanla okudum..kutluyorum sevgilerimle..
gül peri
Sayfama hoş geldiniz Gül Ayşe. Teşekkür ediyorum.Sevgiler.
gül peri
Haklısınız Sçil Hanım bir kurşunla ölebilirdim.
Sevgiler.
gül peri
Tabb kızmaz olur muyum.Neredeyse ölüyordum.Bu kadarı da fazla dedim.
Duygu paylaşımınız için çok teşekkür ediyorum arkadaşım.
Gurbet ellerde Allah emanet olun.
Selam saygılar.
Hafızalarda kalacak kötü bir olay görevinin sorumluluğunu bilen görevlinin sizi tanımaması hayal kırıklığı da olmuş çok geçmiş olsun gülperi ablacım Sevgilerimle
gül peri
Duygu paylaşımınız için teşekkürler sevgili kardeşim.
soluksuz okudum finalınde bunada şükür dedim . paylaşımın için teşekkürler saygımla
gül peri
Asıl ben teşekkür ederim duygu paylaşımınız için.Selam saygılar.
belleğinizde kalan hoş bir anı değil
ama anlatımı ustaca ve çok hoş, değerli öğretmenim.
yine de eşinize sorup çaktırmadan laf alsaydınız ağzından. acaba sonunun böyle olacağını hesap edemeden o mu organize etmişti bu şakayı :)
tebriklerim saygıyla...
gül peri
Beni güldürdünüz Hüseyin Bey.Çok yaşayın e mi.
Sizi sayfamda görmekle çok mutlu oldum.Çok güzel bir espri idi.
Teşekkür ederim.Selam saygılar.
Yuregınıze saglık...
İbretle okudum...
Her yaşadıgımız bızım vazgeçemedıgımız anılarımızdır..
SELAM VE SEVGIMLE..
gül peri
Zaten belli bir yaştan sonra anılarımızla yaşarız.Duygu paylaşımınız için teşekkürler.Selam sevgi saygılar.